Skocz do zawartości

jak sie wam sprawuja 520,525,528 zagazowane????


zbylon

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Powaznie mysle o kupnie E39! ze wzgledu na mozliwosci finansowe ogladam roczniki 96/97 z silnikami benzynowymi, skalniam sie ku najlepiej ocenianemu 528i z przebiegiem 140-180tys!

W tej chwili mam E34 tds jestem bardzo zadowolony przez 8 miesiecy wydalem na naprawy 110pln wiec zmieniajac na 5 lat mlodsze E39 niechcialbym wydawac wiecej :) E 39 w tds jest poza zasiegiem $$$ dlatego bede musial zalozyc Gaz!

Dlatego prosze o opinie osoby, ktorej znaja temat E39 z gazem!!

 

Jak sie ogolnie sprawuja te auta tak do 220tys bo zanim tyle zrobie to juz pewnie je sprzedam???

Na co zwrocic uwage przy kupnie - np w TDS wiem ze powinna to byc pompa wtryskowa :)

Jaka instalacje polecacie? Domyslam sie ze w gre wchodzi tylko sekwencja? i jakie sa koszta instaalcji i niezbednych wymian przy okazji? (przewody, filtry itd?)

 

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Powaznie mysle o kupnie E39! ze wzgledu na mozliwosci finansowe ogladam roczniki 96/97 z silnikami benzynowymi, skalniam sie ku najlepiej ocenianemu 528i z przebiegiem 140-180tys!

W tej chwili mam E34 tds jestem bardzo zadowolony przez 8 miesiecy wydalem na naprawy 110pln wiec zmieniajac na 5 lat mlodsze E39 niechcialbym wydawac wiecej :) E 39 w tds jest poza zasiegiem $$$ dlatego bede musial zalozyc Gaz!

Dlatego prosze o opinie osoby, ktorej znaja temat E39 z gazem!!

 

Jak sie ogolnie sprawuja te auta tak do 220tys bo zanim tyle zrobie to juz pewnie je sprzedam???

Na co zwrocic uwage przy kupnie - np w TDS wiem ze powinna to byc pompa wtryskowa :)

Jaka instalacje polecacie? Domyslam sie ze w gre wchodzi tylko sekwencja? i jakie sa koszta instaalcji i niezbednych wymian przy okazji? (przewody, filtry itd?)

 

Dziekuje i pozdrawiam

 

- usterki wyswietlaczy (nie swiecace sie pixle/linie)

- usterki modulu sterujacego dmuchawa

- u mnie rozszczelnil sie uklad chlodzenia - plastikowa obudowa

termostatu. na amerykanskim forum przeczytalem ze to

popularna usterka - pierwszym objawem ostrzegawczym sa

delikatne, ledwie zauwazalne wycieki pomiedzy plastikowa

obudowa a silnikiem.

- usterki elektrycznego zamka tylnej klapy w sedanie

- zuzyte uszczelki wewnetrzne drzwi przednich

 

Reszta to generyczne rzeczy jak w kazdym aucie - trzeba sprawdzic

zawieszenie, hamulce, amortyzacje pod katem zuzycia. Tak poza ty

nic szczegolnego. Polecam egzemplarze po 10/96 zostaly nieco

usprawnione.

 

O gazie sie nie wypowiadam, bo nie mam :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW w nadwoziu E39 do 2000 roku samochody z silnikiem 2.5 nosily

oznaczenie "523". Dopiero po 2000 pojawiaja sie ponownie "525" z

silnikiem benzynowym.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym mankamnetmem jest awaryjność zawieszenia - zarówno przedniego jak i tylnego (sławne tuleje pływające). Jest tutaj moim zdaniem gorzej niż w e34. Co do wyświetlacza to niestety jest to bubel - w swoim aucie wymieniłem całe zegary, poto żeby po pół roku znów pogubił piksele. Zamek tylnej kalpy rozwalił mi się z 10 razy przez 2 lata -wymaga on po prostu bardzo delkatnej obsługi - w praktyce jak ktoś nie wie, że to zamek elektryczny i użyje siły to kończy się to uszkodzonym zamkiem, a własciwie klamką. Uszczelka drzwi porwała mi się też. Z innych usterek należy wspomnieć o instalacji elektrycznej - miałem problem z regulatorem napięcia na alter. - wahania. Pompa paliwa padła mi przy 255 tyś - co przelało szalę i zamieniłem auto na takie z przebiegiem 61 tyś, które to mam odebarać za 3 tyg. A poza tym.. cóż... E-39 TO NAJLEPSZY SAMOCHÓD NA ŚWIECIE...super luksusowe i zarazem sportowe auto..idelany kompromis...niestety powiedzmy to sobie szczerze - trzeba za to dobrze zapłacić.

 

PS kwestia gazu - nie mam doświadczeń, ale mogę powiedziec że M52 to bardzo oszczędny silnik i dobrze się należy zastanowić czy warto go gazować - moje 523 pałiło sporo mniej od e30 325touring mając lepsze osiągi i masę 200 kg większą. Ciekawostka - mój rekord na trasie to - 6,8 (stała prędkość 70-80 km/h) :)

 

pozdro

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym mankamnetmem jest awaryjność zawieszenia - zarówno przedniego jak i tylnego (sławne tuleje pływające). Jest tutaj moim zdaniem gorzej niż w e34. Co do wyświetlacza to niestety jest to bubel - w swoim aucie wymieniłem całe zegary, poto żeby po pół roku znów pogubił piksele. Zamek tylnej kalpy rozwalił mi się z 10 razy przez 2 lata -wymaga on po prostu bardzo delkatnej obsługi - w praktyce jak ktoś nie wie, że to zamek elektryczny i użyje siły to kończy się to uszkodzonym zamkiem, a własciwie klamką. Uszczelka drzwi porwała mi się też. Z innych usterek należy wspomnieć o instalacji elektrycznej - miałem problem z regulatorem napięcia na alter. - wahania. Pompa paliwa padła mi przy 255 tyś - co przelało szalę i zamieniłem auto na takie z przebiegiem 61 tyś, które to mam odebarać za 3 tyg. A poza tym.. cóż... E-39 TO NAJLEPSZY SAMOCHÓD NA ŚWIECIE...super luksusowe i zarazem sportowe auto..idelany kompromis...niestety powiedzmy to sobie szczerze - trzeba za to dobrze zapłacić.

 

pozdro

 

W wiekszosci pokrywa sie z moimi doswiadczeniami i badaniami na necie;)

 

Powiedz mi robiles te tuleje u siebie? U mnie w zawieszeniu jest caly

czas cicho i nic sie nie dzieje, ale zastanawiam sie kiedy bedzie jakas

niespodzianka. Kosztowne te elementy?

 

Przede wszystkim E39 jest jednym z najlepiej wywazonych sedanow

jakie kiedykolwiek wyprodukowano (i nie mam na mysli tylko BMW)

jelsi ktos lubi naprawde dynamiczna jazde, to z pewnoscia to doceni.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja pływająca jest połozona poziomo i znajduje sie w tym wielkim tylnym wahaczu. Wuymieniłem jedną zaraz po kupnie, a nastęmnie tą samą przed sprzedażą - przebieg 67 tyś. - czyli chyba lipa jak na element zawieszenia. dodatkowo okazało się że mijesce w wahaczu gdzie się ją wkłada jest już wyrobione i tuleja obraca sie do okoła - żeby chwilowo naprawić sytuacje mechanicy napunktowali ta powierzchnie - ale to da efekt pewnie tylko na chwile i docelowo wymagana jest wymiana wahacza a to juz są konkretne pieniądze - ale cóż aluminowe zawieszenie ma wady i zalety... W miedzyczasie wymieniłem także tuleję z drugiej strony :).

 

Objawy: upierdliwe skrzypienie - tylnego zawieszenia - na pocz tylko podczas wsiadania i wysiadani z auta - potem podczas jazdy. Robic trzeba szybko żeby uniknąć uszkodzenia wahacza.

 

Koszt: na szczęscie bardzo delikatny jak na to auto - ok 300 pln oryginalna częśc z montażem w nieautoryzowanym serowisie.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja pływająca jest połozona poziomo i znajduje sie w tym wielkim tylnym wahaczu. Wuymieniłem jedną zaraz po kupnie, a nastęmnie tą samą przed sprzedażą - przebieg 67 tyś. - czyli chyba lipa jak na element zawieszenia. dodatkowo okazało się że mijesce w wahaczu gdzie się ją wkłada jest już wyrobione i tuleja obraca sie do okoła - żeby chwilowo naprawić sytuacje mechanicy napunktowali ta powierzchnie - ale to da efekt pewnie tylko na chwile i docelowo wymagana jest wymiana wahacza a to juz są konkretne pieniądze - ale cóż aluminowe zawieszenie ma wady i zalety... W miedzyczasie wymieniłem także tuleję z drugiej strony :).

 

Objawy: upierdliwe skrzypienie - tylnego zawieszenia - na pocz tylko podczas wsiadania i wysiadani z auta - potem podczas jazdy. Robic trzeba szybko żeby uniknąć uszkodzenia wahacza.

 

Koszt: na szczęscie bardzo delikatny jak na to auto - ok 300 pln oryginalna częśc z montażem w nieautoryzowanym serowisie.

 

Aha, w takim razie podobny efekt poki co u mnie nie wystepuje.

Jakby sie pojawil to oczywiscie zwroce na to uwage. Jesli jest to

jakas popularna rzecz to powinna teoretycznie rzecz biorac pojawic

sie u mnie predzej czy pozniej - niestety drogi dojazdowe do pracy/domu

mam takie, ze przynajmniej fragment przejezdzam po naprawde

parszywej nawierzchni.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wyczerpujace odpowiedzi!

plywajaca tuleja zbyt dlugo zaniedbywana niszczy wachacz!?

czyli zwrocic uwage na skrzypienie w tylnym zawieszeniu! i wszelkie nienormalne dzwieki z zawieszenia! auto pewnie bede kupowal w niemczech i pewnie dopiero u nas wyjda wszelkie slabe strony zawieszenia :(

 

uszczelka drzwi to element widoczny golym okiem :)

uciekajace pixele tez mam czasami w goracy dzien u siebie i nie zwracam uwagi na tekie drobiazgi :)

 

ktos ma cos do dodania? na pewneio jest wiecej szczesliwych uzytkownikow e39 starszych niz 7lat na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie odnosnie skrzyni biegow!

 

Czy od ktoregos roku automaty w E39 byly steptroniki? czy byly automaty takie "zwykle" i steptroniki montowane w zalezoosci od wyposazenia?

 

Czesto w opisie w ogloszeniu jest mowa o automacie a na zdjeciu widac ze to steptronik (moim zdaniem taki lepszy automat) a to duza rozniaca na plus oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie odnosnie skrzyni biegow!

 

Czy od ktoregos roku automaty w E39 byly steptroniki? czy byly automaty takie "zwykle" i steptroniki montowane w zalezoosci od wyposazenia?

 

Czesto w opisie w ogloszeniu jest mowa o automacie a na zdjeciu widac ze to steptronik (moim zdaniem taki lepszy automat) a to duza rozniaca na plus oczywiscie :)

 

O ile wiem to od poczatku produkcji Steptronic byl opcja. Od faceliftingu

przestala wystepowac "zwykla" skrzynia automatyczna i byl tylko Steptronic.

 

Ogolnie jesli znalazl bym ladne auto z automatem bez Steptronica to

nie wybrzydzal bym za bardzo - technicznie te skrzynie sa IDENTYCZNE.

Roznica polega wylacznie na tym ze mozna recznie wymusic konkretny

bieg z reszta przy dojechaniu do ogranicznika skrzynia sama zmieni na

wyzszy. Skrzynie roznia sie tylo dwoma dodatkowymi przelacznikami i

innym programem w elektronice. Od biedy majac modul i te przelaczniki

mozna sobie do zwyklej skrzyni "dobudowac" steptronic. Ale chyna nie

warto - to taka nieudana namiastka manualnej skrzyni. owszem czasami

troszke pomaga, ale ogolnie dziala dosyc powoli (jak to automat).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o steptroniku ze wzgledu na to ze meczy mnie jak skrzynia piluje silnik na 2 czy 3 biegu w czasie wolnej jazdy po osiedlu! w manualu wrzucilbym bieg szybciej na wyzszy i mial mniejsze obrot cichsza prace mniejsze spalanie! Co przy 525i moze byc istotne :)

 

z drugiej strony juz dwoch moich znajomych musialo wymieniac skrzynie w zagazowanym BMW z tego w 320 to podobno ewidentnie byla wina instalacji gazowej ktora sprawial ze skrzynia glupiala czy cos i siadla! czemu w 535 siadla kolega nie wnikal po prostu wymienil!

 

a ze w dalszych planach po zakupie E 39 mam GAZ wole miezyc w manuala niestety!

 

ma ktos cos do powiedzenia o tym polaczniu GAZ +automat???

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o steptroniku ze wzgledu na to ze meczy mnie jak skrzynia piluje silnik na 2 czy 3 biegu w czasie wolnej jazdy po osiedlu! w manualu wrzucilbym bieg szybciej na wyzszy i mial mniejsze obrot cichsza prace mniejsze spalanie! Co przy 525i moze byc istotne :)

 

z drugiej strony juz dwoch moich znajomych musialo wymieniac skrzynie w zagazowanym BMW z tego w 320 to podobno ewidentnie byla wina instalacji gazowej ktora sprawial ze skrzynia glupiala czy cos i siadla! czemu w 535 siadla kolega nie wnikal po prostu wymienil!

 

a ze w dalszych planach po zakupie E 39 mam GAZ wole miezyc w manuala niestety!

 

ma ktos cos do powiedzenia o tym polaczniu GAZ +automat???

dzieki

 

Wedle wszystkich znanych mi praw fizyki i mechaniki - BEZ ZWIAZKU.

Jedynym polaczeniem skrzyni z silnikiem jest przeciez tylko obracajacy

sie wal. No i elektronika - tutaj moze miec znaczenie jesli gaz zalozony

jest dziadowsko i powoduje spadek mocy silnika - elektronika ma

zaprogramowane (z pewna niewielka adaptacja) pewne specyficzne

punkty dla pracy silnika - komputer na podstawie mapy "wie" ze przy

danych obrotach silnik powinien miec jakis tam moment.

I teraz niewystarczajacy moment bedzie powodowal (przez konwerter

hydrokinetyczny) zmiane cisnien w hydraulicznym ukladzie sterowania

skrzyni - a co za tym idzie, przesuniecie punktow zmiany biegow i

w ogole pracy skrzyni.

 

Upraszczajac - jesli gaz jest instalacja nowoczesna i wlasciwie ulozona

do samochodu,to nie widze zadnych powodow zeby cos sie dzialo.

 

W E39 automaty cierpia najczesciej z powodu niedostatecznego serwisu

lub jego braku. Niestety zbyt wielu uwierzylo juz w legendy o niewymienialnosci oleju w nowych skrzyniach ZF (czemu trudno sie

dziwic, bo jest to bezposredni skutek mylacej terminologii stosowanej

w firmowych materialach przez producenta samochodu).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie o ta elektronike sie martwie! tez tak dumam ze instalacja nie do konca dobrze zalozona moze powodowac zle odczyty albo ich brak a skrzynka zbiera sporo informacji i jesli cos "nie pasi" to na dluzsza mete moze to skrocic jej zywot!

w kazdym razie rozpoczynam sprzedawanie swojego tds i polowanie na E 39!

 

dzieki psychop i loco za posty! (szkoda ze wiecej wlasicieli E 39 sie nie wypowiedzialo) - choc nie ma ich zbyt wielu na ulicach! wiec moze dlatego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie o ta elektronike sie martwie! tez tak dumam ze instalacja nie do konca dobrze zalozona moze powodowac zle odczyty albo ich brak a skrzynka zbiera sporo informacji i jesli cos "nie pasi" to na dluzsza mete moze to skrocic jej zywot!

w kazdym razie rozpoczynam sprzedawanie swojego tds i polowanie na E 39!

 

dzieki psychop i loco za posty! (szkoda ze wiecej wlasicieli E 39 sie nie wypowiedzialo) - choc nie ma ich zbyt wielu na ulicach! wiec moze dlatego!

 

Uch - odkad mam E39 to wydaje mi sie ze co drugie auto na

ulicy to 5er... :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mi tez sie wydaje ze e39 jest bardzo duzo.No wiec moze ja cos dorzuce.Moja ma przejechane 140 tys (przynajmniej na liczniku).Jest wyprodukowana wlasnie 10/96.Nie mam pojecia czy jest to juz ten model z poprawkami czy nie.I nie wiem jak to sprawdzic.Ale do rzeczy.Przejechalem nia jak narazie 6 tys i zadna nowa usterka sie nie pojawila (no moze poza zaswieceniem sie kontrolki od airbagu).Aha i jeszcze po naszej kochanej zimie pojawilo sie lekkie stukanie zawieszenia z przodu z lewej strony.Nie wiem dokladnie co to moze byc ale napewno cos z tym zrobie.Moja beti ma jeszcze jedna wade.Ten felerny 1 bieg ktory czasem potrafi wyskoczyc.Narazie wiem co zrobic zeby nie wyskakiwal (wystarczy najpierw wlozyc 2 i pozniej na 1 i ruszyc) ale pod koniec roku jak bedzie czas to sie tym zajme.W moim egzemplarzu jak narazie (odpukac w niemalowane) nie ma problemu z pikselami.Co do gazu to nie mam i miec nie bede.Spalanie na trasie (w zaleznosci czy z klima czy bez i od dynamiki jazdy) od 7-8l. Przez te 6 tys najwieksze spalanie jakie zanotowalem wg komputera to cos ok 9l.Nigdy nie pokazal mi komp liczby 2 cyfrowej i to mnie cieszy :) Ja takze uwazam ze e39 to najlepsze autko na swiecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 523i z '97 r. 180 tys km i to co było do roboty:

- mam dokładnie to co pisał Bienek - też wyskakuje mi pierwszy bieg (nie wiem jak patent na wyskakiwanie ale przetestuje) - wymiana skrzyni mnie czeka i wydatek ok 1800 zł

- uszczelki drzwi na aucie od kierowcy i uszczelka na tylnych drzwiach

- silniczek od klapy bagażnika

- mam do wymiany dolny wahacz z prawej strony

- mam zerwaną jedną linke od ręcznego

- PDC (coś nie działa) znajomy też ma z tym problem

 

Co do gazu - mam sekwencyjny Prins - rewelacja

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie jestem sam z tym biegiem... :? Michal jestes pewien ze trzeba wymienic cala skrzynie?? Rozmawiales z jakimis mechanikami??Ja juz dzwonilem do serwisow w Krakowie i pytalem sie "fachowcow" na miejscu.I opinie sa rozne na ten temat.Od regulacji mechanizmu wybierania biegow po wymiane skrzyni.Wydaje mi sie ze chyba wymiana skrzyni to ostatecznosc i jakos moze sie to da naprawic.Pod koniec roku jak bede mial czas to sie tym zajme.Ta usterka jest denerwujaca i niebezpieczna bo czasem moze sie nie udac ruszyc gdy to jest konieczne.Na szczescie u mnie jak wloze 2 i dam na 1 nigdy nie wyskakuje.Swoja droga w tej klasie samochodow takich problemow powinno nie byc.Mam golfa 3 z takim samym przebiegiem i tam sie nic nie dzieje ze skrzynia.To chyba jakas wada fabryczna musiala byc.A i mam jeszcze pytanie do Michala.Jezdziles moze takim samym autem z silnikiem 2 L ?? Jezeli tak to czy jest bardzo duza roznica w dynamice auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jeździ 2.0 nie używałem - ale 2.o w takim aucie wydaje się za mało - 2.5 tak jak ja cisne tym autem pali w mieście 12l i na trasie 10l wiec to nie jest jakoś strasznie dużo.

co do skrzyni - rozmawiałem z dwoma mechanikami ze szczecina co robią tylko BMW i zdania mieli takie same - wymiana skrzyni - ciekawi mnie tylko, czy wymiana bo tak najwygodniej czy rzeczywiście nie ma tam co naprawiać - gość mi powiedział, że tam nic się nie reguluje :?

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

 

od 3 m-cy jestem szczęśliwym posiadaczem E39 '98 523iA touring. auto jest zgzaowane sekwencyjną holenderską instalacją. w mieście pali 15-17 l. na trasie ful załadowana + bagażnik dachowy przy prędkości do 150 spaliła mi 14l. myślę że wynik dość niezły. (zaznaczam że mam chyba do wymiany jedną sonde lambda).

wymieniłem w niej wszystkie amorki, tylni wahacz i tarcze hamulcowe.

przejechałem nia prawie 10 tys. km na gazie i nie ma żdnych problemów, raz tylko byłem na regulacji gazu (wczytali jeszcze raz program).

żadnych tam strzelań czy innych problemów nie mam.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam 528 z 03/96 przebieg 223.000 km, z czego te 23.000 zrobiłem w ciągu ostatnich 5 miesięcy, wczęsniej auto oblatywało Niemcy. Stan mojego auta idealny, uszczelka jak nowa, silniczek bagażnika bez zarzutu, zawieszenie żadnych luzów czy skrzypień, wyświetlacz cały.

Gaz bedzie w tym tygodniu, na 99% sekwencja Prins.

Jednym słowem

e39 rulezz

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Moje pierwsz BMW mam niecałe 2 miesiące, jestem bardzo zadowolony, komfort niesamowity a i wrażenia sportowe na bardzo wysokim poziomie. Jak na razie moje problemy to

- nie właczał się wentylator od klimy( naprawiłem ale trzeba było rozebrać cały przód 6h)

- malutki wiatraczek od klimy za panelem sterowania we wnątrz auta ciągle pracuje co powoduje rozładowanie akumlatoro po 3-4 dniach nie używania auta( jeszcze nie wiem jak się tam dostać)

- czujnik poziomu płynu w chłodnicy walnięty, wyświetla żeby sprawdzić stam płynu, ale wszystko jest OK

- jeśli chodzi o piksele to jak jest zimno 6 pikseli nie świeci ale jak jest ciepło jest ok

- miałem problem z klamką od bagażnika, podwineła się guma i bagażnik się nie otwierał na szczęsnie jest przycisk pod kierownicą i w kluczyku

- zawieszenie jest w 100% sprawne, jest to samo stabilizujące się, nie wiem czy to standard czy nie

Poza tym powyżej nie mam żadnych broblemów, auto-marzenie.

Spalanie: na razie tylko po mieście, tankowałem go 4 razy spalanie wyszło: 12,4; 12,6; 10,4 Trzeba się nauczyć jeździć takim autem jest to automat, dwa pierwsze zbiorniki na automacie, trzeci i aktualny steptronik, w mieście na pewno oszczędniejszy.

Gaz mam zamiar montować w Polsce pod koniec sierpnia, może ktoś zna sprawdzony zakład w opolskim, lub śląskim??

Autko ma przejechane 220 tys. ma pełny serwis w BMW, jak na razie nie narzekam, pożyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!

Ja mam 528i touring, zagazowałem ją prinsem 3 miechy temu.

Kolega pyta jak gaz w tym aucie ,więc powiem tak. W większości jeżdżż nim po Wrocławiu, a chyba cała Polska wie już że to koszmarnie zakorkowane miasto.Robie średnio 100km dziennie, spala mi 16-17 l gazu z włączona klimą.Na trasie, do Chorwacji tak przy 160-200 wyszło mi 13-14l gazu.Co do sprawności autka po zagazowaniu - BEZ RÓŻNICY.

Licząc na złotówki,jazda po mieście , przy teraźniejszych cenach paliw: 100km na benzynie około 60zł

100km na gazie około 32zł

Więc sie opłaca!Ale jest jest jeden warunek, nie można auta za szybko odsprzedawać bo instalacja prinsa kosztuje 5500-6500 zł,a to dość dużo i musi sie zwrócić. Więc warto sie zastanowić!!!

Co do reszty opisywanych przez kolegów usterek to mam problem tylko ze skrzypieniem przy wsiadaniu i wysiadaniu, reszta super!

Mam nadzieje że jakoś pomogłem

a i teraz mi coś w klimie warczy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc teraz może ja, jestem posiadaczem E39 2.0l. 1996/12.

Mam ten sam problem z uszczelkami drzwi, co prawie wszyscy, miałem też problem z 1 biegiem, ale został usunięty (koszt naprawy 600 zł. nie wymieniałem skrzyni). Przejechane mam jakieś 220 tys. km, wymieniłem jeszcze tarcze sprzęgła wraz z dociskiem , amortyzatory z przodu (urwał się kielich w jednym – dziwna sprawa). Ostatnio przegrzałem silnik, więc czeka mnie wymiana uszczelniaczy i pierścieni myślę za tydzień się z tym uporać. Gazu nie mam, ale może założę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Lesnik21 po czym poznałes że ten wiaraczek ci chodzi ? Ja mam to samo u siebie rozładowuje się po 3-4 dniach i nie wiem czemu....

Mam e-39 528i. Smiga super, aczkolwiek po zainstalowaniu gazu zaczeły się problemy z odczytami z lambdy. Raz działa raz nie. Jak niedziała to ją na benzynce przeganiam i zaczyna działać. Istnieje teoria ze jeden z wtrysków mimo ze odłączony popuszcza benzynkę. Razem z gazem w cylindrze powduje to sytuacje głupienia elektroniki po pewnym czasie (sondy wskazują zbyt bogatą mieszankę). Jak ją przeganiam na benzynie to wszystko do normy wraca.

Mam pytanko o dobrego mechaniora elektronika od BMW w Szczecinie. Czy jest ktoś godny polecenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumka e39 w wersji 528iA to po prostu rewelacja! Moja pali ok. 11 litrow w trasie. Przymierzam sie do zalozenia gazu. Generalnie wszyscy polecają holenderski gaz Prins. Zakladam zaraz po tym jak wyprostuje wahania obrotow po odpaleniu. Mam ją od miesiaca, zrobilem juz 10 tys km, przesiadlem sie z e36 do e39 i jestem w ciężkim szoku. Nie spodziewalem sie ze to taki makrokosmos!! Co do duzych obrotow z jedynki, jak spuscisz gaz szybciej, sam Ci przelaczy na wyzszy bieg, to samo jest na innych biegach, nie ma potrzeby zylowania na max obrotow i czekania az sam zmieni. Mam sportowe zawieszenie HR + 18 calowe felgi, komfort troszke ucierpial na tej zmianie, ale jeszcze tak zaje... zadnym autkiem mi sie nie jezdzilo :) GORACO POLECAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.