Skocz do zawartości

Źle odpala 524 TD M21


GDAPOL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem. Wcześniej było wszysko ok,gasła kontrolka od wtrysku sterującego,zapalała się zielona kontrolka od odpalania i palił na dotyk czy zimny czy ciepły. Od pewnego momentu musiałem go dłużej kręcić a na ciepłym ako siadało. Zauważyłem że dopiero jak zgaśnie zielona kontrolka to w tym momencie mogę przekręcić rozrusznik i na zimnym odpali a na ciepłym po ok 5 sek. kręcenia też odpali. Przy gaśnięciu zielonej kontrolki słyszę przełączenie się jakiegoś przekaźnika . Dodam że paliwo dochodzi bez problemów,świece wymieniłem wszystkie na Boscha bo jedna się spaliła i nie świeciła się zielona kontrolka i nie wiedziałem w którym momencie mogę zapalać ,tylko na słuch tego przekaźnika.

Jeszce jedno zjawisko na zimnym silniku od czsu do czasu występują szarpnięcia silnika,zjawisko to ustaje przy nagrzanym silniku .

 

Co to może być tego przyczyną -proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...jedyne co mi przychodzi do glowy to pompa wtryskowa, choc temperatura jest zbyt niska zeby byly z tym problemy.

 

ten niby przekaznik to mysle, ze to jest rozlaczenie pompki paliwa w zbiorniku.

 

ciezko okreslic w czym problem, poobserwuj jeszcze silnik i napisz cos wiecej.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mocne masz te szarpnięcia? ja mam podobnie jak odpalam autko zimą i też poskakują mi obroty. spowodowane to jest właśnie temperaturą bo olej nie ma dobrej konsystencji ,a więc smarownie jest słabe :( . z tym odpalanie to nie wiem, ale ja bym jeszcze sprawdził szczotki w alternatorze bo może masz słabe ładowanie... pozdrawiam i powodzenia życzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz kiedy masz problem..tzn. ile masz paliwa a baku? ja męczyłem się z podobną sytuacją przez 1/2 roku. Jak trylko miałem pow. 40L odpalał od razu. A jak miałem poniżej...30/20 L to juz zapomnij! szukałem nieszczelności w układzie paliwowym...może powietrze...a powód był prosty. pompka z baku to problem e34..(nie wiem jak jest w e39) często padają. Ktos mi później wytłumaczył, że jak jest paliwo w baku pow.40 L sama pompa wtryskowa zaciagnie paliwo..a jak mniej..to jest po to pompa w baku. Koszt pompy około 150 PLN. Podkreślam, że również ją wyciągałem i podłączałem..działa..ale w baku nie :(

więc kupiłem i było ok :D i znów zacząłem jeździć na rezerwie :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy mam paliwa 70 l. czy rezerwę ,odpala mi na tej samej zasadzie . Szczotki -nie bo rozrusznik działa idealnie i mocno kręci. Zastanawiam się czy to nie przypadkiem nastawnik pompy wtryskowej.

A co do szarpania to objawy są takie że rzuca tylko silnikiem tak jakby ze 2 wtryski przerywały na wolnych obrotach i kopci z tyłu ,ale tylko na zimnym silniku bo jak temperatura dojdzie do połowy to chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.