Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to się sprawdza to ci nie powiem, a podaję ci kalkulator doboru opon - tam sobie wszystko sprawdzisz http://reifenrechner.auto-treff.com/

 

Jeśli wsadzisz coś powyżej różnicy 2% to:

będziesz miał dużą różnicę we wskazaniach prędkościomierza i mogą pojawić się obcierania o nadkole/błotnik, nie podaję tutaj przypadku, gdy na daną felgę jest założona opona o nieodpowiedniej szerokości, bo to nie jest bezpieczne.

Opublikowano
Ja do 530d zamówiłem 245/45 r17 na tył a z przodu pozostane przy 225/50 r17 :) i mamy kompromis :lol: SREDNIA WYJDZIE 235 :lol:

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

A ja się zastanawiam nad zmianą kół z 17 na 16 cali. Jeżdzę ok.pół roku i komfort na wyjątkowo dziurawych lokalnych drogach jest fatalny. Moje run flaty chyba nie są bardziej sztywne niz inne? Co więcej w koleinach mocno musze pilnowac kierownicy aby nie wylądowac na lewym pasie lub w rowie.

Na słupku mam jako alternatywę: 205/60/16 i zastanawiam się czy zwyczajne opony (nie runonflat'y) i dodatkowo mniejsza średnica felgi a co zatym idzie wyższy profil oraz węższa opona sa rozwiązaniem powyższych problemów.

Osobne pytanie to: jak e60 wyglądac będzie na takim profilu opony? Ma ktoś auto z takimi kołami aby podesłac fotkę?

Pozdrawiam Darro

Opublikowano
dzis małem pierwsza przejezdzke swoaj e60 i przyznaje ze run flatu sa strasznie twarde. jedzie sie jak wozem drabniastym :( Moja e39 z M-technkiem była bardziej komfortowa na 235/45 r17!!!!!!

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Ja bym zwrócił uwagę na producenta opony, gdyż niekiedy gumy o tym samym wymiarze ale różnych producentów, bardzo różnią się wyglądem.

 

Jedne mają szeroki bieżnik i prostoliniowe boki, sugerując większą niż rzeczywistości szerokość, inne są balonowate miedzy bieżnikiem a felgą co czyni ich wygląd mniej agresywnym.

 

Poza tym skupił bym się na głośności danego bieżnika, oraz odczuciu komfortu, również zależnego od producenta, np. Pirelli przeważnie ciche lecz twarde i broń Boże deszcz, Pirelli ciche, lekkie opory oczenia i miękkie!!!, ale o małych przebiegach, Conti* i Bridge* dość hałaśliwe ale PRZYCZEPNOŚĆ !!! Dunlop uniwersalny, lekko agresywny styl. Yoko* szeroki wygląd, hałas i agresia.

Opublikowano
Poza tym skupił bym się na głośności danego bieżnika, oraz odczuciu komfortu, również zależnego od producenta, np. Pirelli przeważnie ciche lecz twarde i broń Boże deszcz, Pirelli ciche, lekkie opory oczenia i miękkie!!!, ale o małych przebiegach, Conti* i Bridge* dość hałaśliwe ale PRZYCZEPNOŚĆ !!! Dunlop uniwersalny, lekko agresywny styl. Yoko* szeroki wygląd, hałas i agresia

 

Fajne, ale "troche" uproszczone :lol:

 

Co do rozmiarow: E60 musi miec minimum 18" a szerokosc z tylu 275. Ja sobie zafundowalem felgi 19" 166M (te od M5) i dopiero teraz jestem w 100% zadowolony z wygladu :)

Komfort pomimo zmniejszonego profilu (z przodu 35 a z tylu 30) jest calkiem dobry :8)

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Przy okazji mojego pierwszego postu witam wszystkich serdecznie :D Chciałem się wciąć do tematu i wyrazić swoją opinię. Moje autko to BMW E60 530D. Obecnie jeżdżę na oponach zimowych Dunlop Winter Sport RunFlat o zalecanym przez producenta rozmiarze 225/50R17 i nie odczuwam jakoś szczególnie tej wyjątkowej sztywności opon. Wydaję mi się że jazda jest wystarczająco komfortowa. Może dla tego że od startu mojej historii z tym autkiem korzystam z RunFlat'ów. Na Lato mam już przygotowane oponki Goodyear NCT5 również RunOnFlat i tak samo w zalecanym tym samym rozmiarze. Według mnie te zalecenia są optymalnym wyborem do autek i zmiana ich na inny raczej nie mają jakiegoś większego sensu i nie poprawią wyraźnie właściwości trakcyjnych samochodu, a tym bardziej producent raczej nie wyssał sobie tych rozmiarów z palca tylko dopasował wszystko do siebie odpowiednio. :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Ja zmieniłem letnie z RunFlatów 225/50/17 na 245/45/18 (lub bardzo podobnie z tym 45), i muszę przyznać że komfort pomimo zmniejszonej ilości "mięsa" między asfaltem a felgą, znacznie się poprawił.

Co do RunF*, to ważne że są one znacznie cięższe od zwykłych opon, a to przeczy złotej zasadzie amortyzacji o minimalizacji masy nieamortyzowanej. Zatem cięższe koł z oponą RunF* znacznie trudniej amortyzuje samochód, abstrahując oczywiście od jej konstrukcyjnej sztywności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.