Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie , ostatnio mialem dziwny przypadek mianowicie , jezdzilem troche po miescie około 10-16km i silnik wg wskaznika nagrzal sie tak do srodkowego połozenia wiec wszystko powinno byc OK .

Zjechalem na parking i zostawilem auto moze na 10 minut i po tym czasie widze ze wyciekł mi płyn z chłodnicy około 0,5 - 0,75 sprawdzilem wszytkie weze i byly ok wyrzuciło najwidoczniej górą wode , ale dziwna sprawa bo ilośc zimnego płynu wg tej miarki na chłodnicy była własciwa i nie bardzo rozumiem w czym moze byc problem ????

 

Aha musze nadmienic że ze wzgledu na niskie zawieszenie 60/40 mam osłone pod silnikem , stad moje pytanie czy moze ona negatywnie wpływac na chłodzenie silnika w czasie jazdy ???

 

Pozdrawiam 8) [/b]

Opublikowano

No wlasnie plynu byl w sam raz według tej miarki na chlodnicy i układ byl odpowietrzony wiec tym bardziej nie rozmumiem czemu tak sie stało ?? narazie zdarzylo mi sie to tylko raz , ale troche mnie to niepokoi bo idzie lato i bedzie co raz cieplej wiec nie chcialbym przegrzac silnika czy ewentualnie to moga byc objawy ze pompa wodna zaczyna umierac ??? jak ewentulanie mozna poprawic chlodzenie silnika ???

 

Pozdrawiam 8)

Opublikowano
Owszem, może to być pompa wody, termostat, ale to nic pewnego, zobacz czy będzie nadal uciekał płyn. Co do poprawy chłodzenia to oczyść chłodnice z owadów itp. Możesz tez wymienić płyn w układzie chłodzenia(płyn po kilku latach traci właściwości chłodzące). Wycinanie dodatkowych wlotów na masce nie będę Ci polecał :wink:
Opublikowano

Płyn jest nowy (3-4 miesiace) wiec pozostaje raczej albo pompa albo termostat , wydaje mi sie ze go wymienie w pierwszej kolejnosci .

A tak na marginesie to jak zamontowac i gdzie ewentualnie jakis inny czujnik temperatury tak zeby niezaleznie wiedziec jaka jest temperatura wody/silnika ???

 

Pozdrawiam 8)

Opublikowano
W układzie chłodzenia masz sam płyt?? czy płyn z wodą??. Co do czujnika to mozesz go załozyć w zbiorniczku wyrównawczym.
Opublikowano

Własciwie to jest prawie sam płyn bo jedynie to co wyciekło tzn około 0,75 do prawidłowego stanu w chlodnicy uzupelnilem wodą . A co do odpowietrzenia to chyba prawidłowo to zrobilem tzn , po zalaniu uruchomilem silnik odkreciłem ten korek na dekielku chłodnicy i przygazowalem kilka razy do momentu az przez odpowietrznik zaczal leciec sam płyn bez powietrza , wiec chyba jest dobrze odpowietrzone ???

 

Pozdrawiam 8)

Opublikowano

mozesz sprawdzic czy korek od zbiornika wyrownawczego jest dobry

ja przez niego mialem problemy z wylatujaca woda najlepiej kup sobie nowy nie jest drogi a czesto to wlasnie jego wina

Opublikowano
u mnie jest to samo, temperatura nigdy nie wychyla sie powyzej polowy, a pod samochodem po forsownej jezdzie widze kaluze, wyciek jest albo spod korka zbiorniczka albo spod zbiorniczka, tego dokladnie nie umiem okreslic. Wymienilem pompe, wisco, termostat, odpowietrzylem a wywalanie wody nadal sie zdarza, pomórzcie.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano (edytowane)

Stawiam na niesprawny korek wlewu płynu. Powinien wypuszczać nadmiar ciśnienia, nie robi tego, a wtedy duże ciśnienie znajduje sobie ujście zastępcze.

 

P.S. Jeżeli odpowietrzałeś silnik tuż po uruchomieniu (zimny), to nie odpowietrzyłeś układu :!:

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
130 rapid ma racje. To są objawy zapowietrzania układu. Wczoraj to u siebie przerabiałem. Myślałem że padła uszczelka pod głowicą. A przyczyną był malutki koreczek odpowietrzania na chlodnicy a w zasadzie miejsce w które się go wkręca. Pękł kołnierz.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

P.S. Jeżeli odpowietrzałeś silnik tuż po uruchomieniu (zimny), to nie odpowietrzyłeś układu :!:

 

Silnik raczej nie byl zimny bo odpowietrzylem go po tych 10-ciu minutach co stal na parkingu , wiec dolalem płynu odpalilem silnik i odpowietrzylem wydaje mi sie ze temp byla własciwa zeby go odpowietrzyc ???

 

Pozdrawiam 8)

Opublikowano
jezeli chodzi o korek zbiorniczka wyrownawczego, to u mnie jest pod spodem tylko napis 200, czy to oznacza 2 bary?, wedlug etk powinienem miec 1,4 bara

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano
Tak to oznacza 2 bary, mam taki w m50(nie jestem pewny na 100%, ale ja taki mam):], sprawdź po numerze w ETK :wink: , albo jak wolisz podaj na forum, sprawdze:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.