Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No własnie dlatego jutro zamówie ładne piloty i doprogramuje sobie

a kluczyk zostawie w spokoju :) kiedyś jak mi się trafi take aku to wtedy wymienię :wink:

 

A co z imo ? bedziesz mial osobno pilot osobno kluczyk do odpalania samochodu ? :?

 

Będę miał poprostu pilot przy kluczyku jak np w starszych autach

 

Osobiście specjalnie zapłacilem za alarm więcej kasy po to tylko aby

otwierać i zamykać auto z orginalnego klucza...

Ale nie mam wyjscia zwykłej baterii nie założę,a aku nie mam skąd kupić :roll:

 

Więc dokupie jutro dodatkowego pilota i doprogramuje do centralki

Narazie będę otwierał auto z dodatkowego pilota,a odpalał orginalnym kluczem :wink:

 

I tak latałem przez wekend bez alarmu i otwierałem czy zamykałem auto

normalnie jak dużego fiata zamkiem w drzwiach(dziwne uczucie) :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
No własnie dlatego jutro zamówie ładne piloty i doprogramuje sobie

a kluczyk zostawie w spokoju :) kiedyś jak mi się trafi take aku to wtedy wymienię :wink:

 

A co z imo ? bedziesz mial osobno pilot osobno kluczyk do odpalania samochodu ? :?

 

Będę miał poprostu pilot przy kluczyku jak np w starszych autach

 

Osobiście specjalnie zapłacilem za alarm więcej kasy po to tylko aby

otwierać i zamykać auto z orginalnego klucza...

Ale nie mam wyjscia zwykłej baterii nie założę,a aku nie mam skąd kupić :roll:

 

Więc dokupie jutro dodatkowego pilota i doprogramuje do centralki

Narazie będę otwierał auto z dodatkowego pilota,a odpalał orginalnym kluczem :wink:

 

I tak latałem przez wekend bez alarmu i otwierałem czy zamykałem auto

normalnie jak dużego fiata zamkiem w drzwiach(dziwne uczucie) :mrgreen:

 

 

Pisalem wczesniej skad kupic aku :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Wiem kolego :)

 

Ale jak dla mnie to za długa droga,a po drugie nie wiem co kupię

może taką samą zdechłą jak mam :mrgreen: jak bym wiedział

skąd kupic nową to wtedy bym chętnie zaryzykował... :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Wiem kolego :)

 

Ale jak dla mnie to za długa droga,a po drugie nie wiem co kupię

może taką samą zdechłą jak mam :mrgreen: jak bym wiedział

skąd kupic nową to wtedy bym chętnie zaryzykował... :wink:

 

Nie pamietam juz symbolu, ale wieloktornie pojawial sie on na forum, i napewno jak szukalem to byly nowe w angli wiec problemu nie ma.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Wiem kolego :)

 

Ale jak dla mnie to za długa droga,a po drugie nie wiem co kupię

może taką samą zdechłą jak mam :mrgreen: jak bym wiedział

skąd kupic nową to wtedy bym chętnie zaryzykował... :wink:

 

Nie pamietam juz symbolu, ale wieloktornie pojawial sie on na forum, i napewno jak szukalem to byly nowe w angli wiec problemu nie ma.

 

Przeleciałem szukaczkę i nie znalazłem info o symbolu...

Ale jak tylko gdzieś trafię temat w którym to ktoś opisał

to napewno będę się starał kupic nowe aku

 

Na dzien dzisiejszy mam pilota i otwieram nim auto :8)

a to jest dla mnie najważniejsze bo nie stresuje sie

i bije z myslami czy auto stoi tam gdzie zaparkowałem czy może odjechało :)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W mojej e39 z 2003 roku nie ma już baterii. Kluczyk ładuje się ze stacyjki. A kwestia tego, że pilot nie otwiera zamków wynika z jego rozkodowania - wystarczy, ze w kieszeni zostaną naciśnięte 2 przyciski i kluczyk sie rozkodowuje (jakie było moje zdziwienie kiedy wróciłem ze snowboardem w ręku ze stoku i przez prawie 10 minut nie było żadnej reakcji na próbę otwarcia pilotem auta).

Procedura kodowania kluczyka wygląda następująco:

1) siedząc w aucie otwieramy drzwi kierowcy i je zamykamy - od tego momentu jest około 7 sekund na cała procedurę

2) przekręcamy kluczyk w celu zapalenia samych kontrolek

3) gasimy kontrolki, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i trzymając przycisk - tu nie jestem pewien który ale spróbować tak - od zamykania auta (ten z logo BMW) naciskamy 3 razy przycisk do otwierania auta (ewentualnie odwrotnie - trzymać przycisk od otwierania i nacisnąć 3 razy zamykanie)

Poprawnie wykonana procedura zostanie potwierdzona po jakiejś chwili zaryglowaniem się zamka i jego odryglowaniem się.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

mimo że wątek jest nieaktywny od 2 lat, postanowiłem opisać jak wymienić baterię (akumulator) w kluczyku wiecznym w E39, może komuś się przyda.

A więc po pierwsze potrzebujemy baterię. Symbol baterii to VL2020, producent Panasonic. Ja osobiście kupiłem baterię VL2020-1VCE w e-sklepie: http://www.conrad.pl. Koszt z dostawą ok 32zł, czas oczekiwania ok tydzień.

Ktoś na tym forum opisał jak otworzyć klucz, więc też tak zrobiłem, powolutku nożem do gips-kartonu, wysuwająć ostrze na pierwszą pozycję kiedy czubek ostrza będzie widoczny. Rozkrajamy klucz bardzo powoli nie wkłądając całej długości ostrza aby nie nie uszkodzić elektroniki.

Bateria VL2020 jest identyczna jak w kluczyku, natomiast ma inne uchwyty(elektrody) do przyspawania. Z tymi uchwytami to jest drobna zabawa. Elektrodę z plusem zgiąłem o krawędź baterii w kierunku strony z minusem i po około 2mm spowrotem. Tak aby przykławając stroną + do elektroniki pilota (biała powierzchnia) można było włożyć elektrodę do dedykowanego otworu w elektronice i aby bateria znajdowała się w pozycji maksymalnie podobnej jak oryginalna. Elektrodę z minusem zagiąłem całkowicie na tej stronie gdzie jest przymocowana o 180 stopni aby nie wystawała poza baterię. Wcześniej włożyłem w malutki otwór elektrody z minusem któtki przewód i go przyspawałem. Drugi koniec przewodu wędruje do dedykowanego otworu w elektronice klucza. Zalecam użycie cieniutkiego przewodu aby wszedł przez malutki dedykowany otwór. Elektrodę "+" i przewód z "-" lutujemy do elektroniki i składamy klucz.

Ja nie chciałem mieć sklejanego klucza, dlatego na allegro kupiłem wysokiej jakości grot z obudową i przełożyłem elektronikę. Klucz mam jak nowy :) Cena za grot z obudową ok 45zł z dostawą, dorobienie klucza (wyszlifowanie) 55zł.

Słyszałem że nie można odłączać baterię od elektroniki na dłużej niż minuta. Wydaje mi się że ja miałem większy odstęp czasu bez zasilania, ale jeżeli możesz, to nei przekraczaj tego czasu.

Może się przydać ponowne kodowanie kluczyka (gdyby czas bez baterii był zbyt długi). Prosta instrukcja: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=22461 lub gdyby link nie był widoczny to zapytaj googla o "530d 99r Jak przeprowadzic kodowanie kluczyka".

 

Życzę powodzenia oraz przyjemnej jazdy BMW :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.