Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś zna się dobrze na przełożeniach na moście?

Mam do kupienia most ze szperą od M5 (E-34) i chciałem założyć do siebie. U mnie jest motor M20B25. Wiecie jak to będzie chodziło? Jakie przełożenie ma most u mnie ja jakie w M5? Jaka może być różnica w jeżdzie?

...
Opublikowano

u ciebie powinno byc 3.73 w dyfrze zeszperowanym M5 jest 3.91 - wiec bedziesz uzyskiwal mniejsze predkosci na biegach ale pzryspieszenie bedzie lepsze :) chyba ze to most z M5 3.8 to moze miec przelozenie 3.91 lub 3,23 i na tym drugim straasznie wydluza ci sie biegi i dynamika spadnie :). Przelozenie odczytasz z blaszki przykresonej do dyfra bedzie S...i wartosc.

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Ok to najpierw sprawdze jakie ma przełożenia a To że będzie wolniejszy na Vmax to nie szkodzi bo i tak nie ma gdzie sie tyle bujać (i tak już kilka razy zamknąłem szafę - wystarczy :) )
...
Opublikowano
Ok to najpierw sprawdze jakie ma przełożenia a To że będzie wolniejszy na Vmax to nie szkodzi bo i tak nie ma gdzie sie tyle bujać (i tak już kilka razy zamknąłem szafę - wystarczy :) )

 

ale tu nie tylko chodzi o vmax ale i o przyspieszenia :idea: czyli bedzie sie gorzej "zbieral"

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
Ok to najpierw sprawdze jakie ma przełożenia a To że będzie wolniejszy na Vmax to nie szkodzi bo i tak nie ma gdzie sie tyle bujać (i tak już kilka razy zamknąłem szafę - wystarczy :) )

 

ale tu nie tylko chodzi o vmax ale i o przyspieszenia :idea: czyli bedzie sie gorzej "zbieral"

 

Jak most ma większe przełożenie to prędkość na poszczególnych biegach spada, a rośnie siła (moment obrotowy na kołach) czyli przespieszenie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

 

Jak most ma większe przełożenie to prędkość na poszczególnych biegach spada, a rośnie siła (moment obrotowy na kołach) czyli przespieszenie

 

No właśnie wiem że się coś zmieni albo przyspieszenie albo Vmax - tylko nie pamietam w którą strone sięto zmienia jeśli np zwiększa się przełożenie na moście.

Jeździłem na próbę E-30 is z trzeba różnymi mostami i raz zapierniczał jak motorówka a raz jechał jak diesel :)

Więc kto mi powie tak na 100% jaki będzie efekt z mostem od M5 ?

...
Opublikowano

z przełożeniami jest tak (operuje przykładowymi liczbami bo nie wiem jakie przełożenia ma BMW):

 

zakładając że masz oryginalnie przełożenie 3,75:1 to:

montując most o przełożeniu 3,90:1

- zwiększasz przełożenie

- skracasz biegi

- uzyskujesz lepsze przyspieszenie

- zwiększasz zużycie paliwa na trasach przy większych prędkościach

- masz mniejszą prędkość maksymalną

- wachlujesz biegami

 

Mając przełożenie odwrotne, czyli np. 3,40:1 sprawa ma sie odwrotnie, czyli wszystko sie wydłuża.

 

Ale UWAGA!! czasem zmiana przełożenia teoretycznie na większe może pogorszyć osiągi ponieważ:

- przełożenie jest źle dobrane do charakterystyki silnika

- może nastąpić pogorszenie osiągów przy pewnych prędkościach

- może pogorszyć sie przyspieszenie do określonej prędkości np. od 0-100km/h ponieważ musisz wtedy zaliczyć jeszcze jedną zmianę biegu co w najlepszym przypadku trwa ok 0,4s

 

Lecz zmiana przełożenia z 3,75 na ok. 3,90:1 nie wnosi drastycznie wielkiej różnicy w przełożeniach więc spokojnie możesz taki most założyć.

 

Dłuższych przełożeń nie polecam, bo słabnie przyspieszenie i szybko siada sprzęgło

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
powiem tyle ze zmiana mosty w E30 320i z oryginalnego 4.10 na 3.91 poniosla za soba spadek obrotow o ok 400 obr/min - na moscie 4.10 przy predkosci 140 km/h mialem wczesniej 4200 obt teraz mam ok 3700-3800. Spalanie spadlo o ok 1 litr a roznicy w osiagach jako takiej nie widze. Przyjemniej sie wyprzedza na IV biegu bo wczesniej to bylo to nieporozumienie :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
u ciebie powinno byc 3.73 w dyfrze zeszperowanym M5 jest 3.91

 

Ok jeżeli u mnie jest tyle a na tym moście od M5 właśnie 3.91 to chyba go wezme tym bardziej że mój most już trochę słychać więc wymiana wskazana, poza tym dają na niego gwarancję że jest cichy. Myślę że warto zmienić :)

...
Opublikowano
no jasne tylko od razu zalej go olejem do zeszperowanych dyfrow.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
A to nie wiedziałem że jest różnica w oleju do szpery i "zwykłego" dyfra. Czym to się różni?
...
Opublikowano
przede wszystkim cena :D a na powaznie to jakoscia oraz wlasciwosciami - koszt oleju to ok 50-60 pln za litr. Dostaniesz go w serwisie BMW.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

No to niezła cena :doh: Ostatnio wymieniałem olej w moście i płaciłem chyba 25 zł za litr :) a tu lekko dwa razy tyle - mo coż BMW :D

Dzięki za podpowiedź. Podjadę do FUSa i się zapytam co mają

...
Opublikowano
jak do nich pojedziesz to powiedz ze potrzebujesz olej do dyfra do M5 :mrgreen: ,zobaczysz jacy sie mili zrobia :lol:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.