Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z którym męczę się już od dłuższego czasu. Kodowałem auto, światła dzienne i webasto niestety po tamtym czasie kodowanie jest niemożliwe zarówno DIS jak i NCS. Właściwie NCS kodować można lecz nie programować a to za sprawą procesora DSP który jakimś cudem się aktywował a fizycznie go nie posiadam w instalacji. Tak więc prośba o pomoc, jak pozbyć się DSP?

Tu błąd

[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c81d1e5da90171df.htmlhttp://foto1

Przeglądałem bmwecu.org ale jakoś nie potrafię tego ogarnąć bo z anglikiem słabo....no to co pomożecie towarzysze? :norty:

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Musisz zmienić klucz ZCS na taki, w którym nie będzie opcji DSP którego nie masz.

Podaj ten który masz to przeliczymy na taki który tego miec nie będzie, i ręcznie NCSem sobie sfiksujesz swój problem :)

 

PS.

Było włączać DSP :twisted2:

Opublikowano

No nie było włączać... :duh: właściwie to nie wiem kiedy aktywowałem ten DSP.

 

GM 58810000D

SA 20011880542044948

VN 5030443C87N

 

GW46726

 

Tak to wygląda obecnie.

Nie wiem czy dobrze jarzę ale wyczytałem żeby odjąć jeden do dwunastej cyfry licząc od lewej z numeru SA, ale ja mam tam zero :worried:

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Dla Ciebie i potomnych problemowiczów :dance:

 

Oryginalny ZCS jest przyklejony w samochodach jak poniżej, niestety tylko do roku modelowego 1998_09 :(

 

E36 - pod tylną kanapą, Z3 - w bagażniku koło narzedzi, E31/32/34 pod pokrywką bezpieczników, E38 pod pokrywką koło DME/przekaźników, E39 jak w E38.

 

O ile oczywiście ktoś tego nie wyrwał. Wracając do Twojego problemu:

 

W segmencie SA jest tylko Top HiFi (SA0677). DSP jest w segmencie VN. 4 pozycja od lewej - wartość 1.

Jako, że podałeś 5030443C87N a na 4 pozycji jest 0 czyli tak jakby DSP nie było.

 

Przekoduj sobie całe autko tym i powinno być OKI.

Opublikowano
Właśnie w tym problem że nie idzie przekodować bo wywala errora. Oj głupi człowiek że nie zapisał orginała :duh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Właśnie w tym problem że nie idzie przekodować bo wywala errora. Oj głupi człowiek że nie zapisał orginała :duh:

Ale użyj NCS'a, nie DIS'a. Ręcznie wklep od nowa ZCS (usuwając sumy kontrolne, niech NCS Ci policzy) i w NCS zrób kodowanie wszystkich ecu(zapłon 2, światła wyłączone).

 

No musi sie ładnie zakodować, nie widzę powodu aby było inaczej :roll:

Opublikowano (edytowane)

Używam NCS.

:D Zaobserwowałem ciekawą sprawę, już wiem jak usunąć ten nieszczęsny DSP. Mianowicie zgodnie z tym

 

0010000004 M_SOUND //Individual Audiosystem

 

choć nie do końca ale odejmując 4 kasuje ten DSP :mrgreen: czyli mój VN wygląda teraz tak

VN 5030443C83N

I na tym szczęscie się kończy bo wciskając Code Car, ABG wywala błąd. Co prawda świeci się kontrolka od poduch lecz czy ma to coś wspólnego :duh:

No i z ostatniej chwili:

Mrs4 error, ECU nie odpowiada nie mogę wykasować błędów :mad2:

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano (edytowane)
Używam NCS.

:D Zaobserwowałem ciekawą sprawę, już wiem jak usunąć ten nieszczęsny DSP. Mianowicie zgodnie z tym

 

0010000004 M_SOUND //Individual Audiosystem

 

A skąd to wytrzasnałęś ? - 4 na ostatniej pozycji to bit mówiący o tym, że jest IHKA a nie IKHR ?

Zgodnie z SGDAT-E39-E39ZST.000:

 

H DSP  V0698 00000000 0000000000000000 0001000000 1 DSP_CI_01 //DSP mit CI 01h (SE 03/98)

czyli 4 pozycja i wartość 1 i nie inaczej :doh:

 

Wciskając Code Car, ABG wywala błąd. Co prawda świeci się kontrolka od poduch lecz czy ma to coś wspólnego ?

Prawidłowo, kodując ABS będzie ABS świecił etc. A jaki Ci błąd wywala ?

Edytowane przez pimposh
Opublikowano

Zerknij Topik wyrzej bo dopisałem co nieco.

A skąd to wytrzasnałęś ?

Bo zgodnie z SGDAT-E39-E39ZST.000:

No z E39ZST.000 wytrzasnąłem.

0752     0010000004 M_SOUND //Individual Audiosystem

Co do kontrolki ABG chodziło o to że świeci mi już od dłuższego czasu.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano (edytowane)

Kombinowałem na wszystkie sposoby jakie opisujesz i lipa. Odejmując to nieszczęsne 4 dopiero osiągnąłem jakieś postępy. Być może 3 nic nie znaczy ale DSP znikło z opcji reszta pozostaje nie zmieniona :doh:

Ja raczkuję w tym temacie...działam trochę intuicyjnie.

Dzięki za zainteresowanie pimposh!

PS. Może rocznik ma coś wspólnego?

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano (edytowane)
Zerknij Topik wyrzej bo dopisałem co nieco.
A skąd to wytrzasnałęś ?

Bo zgodnie z SGDAT-E39-E39ZST.000:

No z E39ZST.000 wytrzasnąłem. Co do kontrolki ABG chodziło o to że świeci mi już od dłuższego czasu.

 

Oj ale SA752 (M individual audio) to taki jak mam w Mce i to jest DSP owszem, nawet nie wiedziałem że ma oddzielny bit, dlatego upierałem sie przy tym co wyżej czyli DSP_CI_01 - które już nie wiem czym jest - może w przypadku braku SA752 a posiadaniu SA677 jest juz DSP i wtedy jest jako DSP_CI_01 ? Inaczej czym by było DSP_CI_01. Nie wiem. Trzeba by organoleptycznie stwierdzić.

 

Hmm a co do Twojego ABG jak nie możesz dostać się do ecu, może zesmażone/puste?

Edytowane przez pimposh
Opublikowano (edytowane)

Właśnie że inne kombinacje nic nie dają.

Jak wpisuję 5020443C87 to wszystko się wali i kasuje połowę modułów.

Więc w pierwszej kolejności pora zając się MRS4.

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano (edytowane)

Tu nie ma co kombinowac, tylko trzeba liczyć. Pamiętaj, że na jednej pozycji może wisieć kilka wpisów i wartości się sumują.

 

Rocznikowo, jezeli są różnice to w pliczku znajdziesz je opisane (w niemieckich komentarzach).

 

Oryginalnie, Twoje autko wyjechało z Dingolfing z takim ZCS - wg. ASAP.

 

58810000D

2001188044200494T

5030043C837

SA rano podałeś inny - wynika z niego że w międzyczasie dodane DWA + radio Professional + ogrzewanie postojowe :)

 

Tak, dodaje sie hexowo.

Edytowane przez pimposh
Opublikowano (edytowane)

Oki. Jutro pokombinuję i zobaczymy co z tego będzie. Narka i dzięki.

PS. Sumuje się wpisy hexadecimalnie?

 

Wychodzi na to że i VN się zmieniło:

mój 5030443C87N

twój 5030043C837

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Oki. Jutro pokombinuję i zobaczymy co z tego będzie. Narka i dzięki.

PS. Sumuje się wpisy hexadecimalnie, dobrze kombinuję?

Wychodzi na to że i VN się zmieniło:

mój 5030443C87N

twój 5030043C837

 

Racja oczy mnie zawodzą. Ale skąd 4 na 5 bicie :) Gdzieś się wkradł błąd. Na spokojnie od początku :)

Opublikowano

Problem załatwiony. Wpisałem VN ten od ciebie i poszło DISem DSP ubity! :evil: Nie wiem tylko za co odpowiedzialna jest czwóreczka ktorą miałem pierwotnie 5030443C87N. Z modułu ABG nadal nie mogę wykasować błędów nic nie przychodzi mi do głowy. Zjarany raczej nie jest bo było wcześniej oki a nic przy nim nie grzebałem.

Co do czwórki to chyba to:

H TV2  V0997 00000000 0000000000000000 0000400000 1 TV2 //TV2-Modul CI 02h

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Problem załatwiony. Wpisałem VN ten od ciebie i poszło DISem DSP ubity! :evil: Nie wiem tylko za co odpowiedzialna jest czwóreczka ktorą miałem pierwotnie 5030443C87N. Z modułu ABG nadal nie mogę wykasować błędów nic nie przychodzi mi do głowy. Zjarany raczej nie jest bo było wcześniej oki a nic przy nim nie grzebałem.

Co do czwórki to chyba to:

H TV2  V0997 00000000 0000000000000000 0000400000 1 TV2 //TV2-Modul CI 02h

Ciesze się, że udało się pomóc.

Zapisz sobie swój oryginalny ZCS, wydrukuj, naklej gdzieś cichaczem w samochodzie :)

 

A co do modułu ABG łączysz się z nim ? Bo diodka na IKE ma taki obwód zmajstrowany, że np. odłączenie MRS4 tez spowoduje, że ona się świeci. Usmażony - też świeci. Chociaż sam z siebie to się rzadko zdarza żeby się zesmażył.

Opublikowano
Dzięki za pomoc! Z Modułem ABG się łącze bez problemu np. INPĄ. Błędy z pamięci da się odczytać ale nie idzie za ch.... wykasować.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

To że są błędy i powracają to normalne bo trzeba usunąć przyczynę, chodzi o to że nie mogę dobrać się do pamięci

foto

W INPIE jest podobnie.

foto1

PS. Błąd ten występuje tylko w MRS :?

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
To że są błędy i powracają to normalne bo trzeba usunąć przyczynę, chodzi o to że nie mogę dobrać się do pamięci

foto

W INPIE jest podobnie.

foto1

PS. Błąd ten występuje tylko w MRS :?

No tak ale u Ciebie nie wiadomo jaki błąd. Skrypty zwracają taki ID (ECU_REJECTED) albo kiedy jest usmażone, albo puste...

Wogóle nie masz komunikacji z MRS :oops:

Opublikowano
Co z tą klemką piro?

Auto jest po stłuczce poducha w kierownicy wymieniona. Już takie kupiłem, klema piro jest wywalona i podejżewam że napinacze pasów również. Ale rzecz w tym że wcześniej normalnie mogłem kasować błędy. Parę razy padło mi aku bo tą klemę spece poskładali na rympał i się grzała strasznie a co za tym idzie niedoładowywało mi aku. Sam więc poskładałem klemę jak należy i problemy z aku się skończyły. Może przez gwałtowne spatki napięcia MRS załapał jakiegoś babola :?: choć mało prawdopodobne.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Rozwiążesz jeden problem pojawia się następny. Gdyby ktoś znał rozwiązanie wstawiam wpis z error.log NCS

 

ERROR! Modul: A_MRS4.IPS, Proc: CodSchreiben, LineNr: 147, ErrorNr: 2064

COAPI-2064: error erasing coding data (e.g. ZCS)

MRS4, FS_LOESCHEN: ERROR_ECU_REJECTED

 

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2064

SG_CODIEREN

 

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041

COAPI-2041: wrong ecu coding index

A_GT3: CODIERINDEX = 08h

GT.C03: CODIERINDEX = 03

 

Czy MRS4 jest do wymiany?

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.