Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie dotyczace uzywania steptronika zamiennie z "D" w czasie jazdy. To moj pierwszy w zyciu automat i nie chce jednym ruchem reki zalatwic skrzyni wiec zadaje moze banalne pytania. W ksiazce bardzo niewiele jest na ten temat a na automat.pl tez nic nie znalazlem. Chodzi mianowicie o to czy w czasie jazdy moge bez zatrzymywania zmienic tryb pracy skrzyni z D na Steptronik i odwrotnie??? Oswieccie nowicjusza :modlitwa:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Mam pytanie dotyczace uzywania steptronika zamiennie z "D" w czasie jazdy. To moj pierwszy w zyciu automat i nie chce jednym ruchem reki zalatwic skrzyni wiec zadaje moze banalne pytania. W ksiazce bardzo niewiele jest na ten temat a na automat.pl tez nic nie znalazlem. Chodzi mianowicie o to czy w czasie jazdy moge bez zatrzymywania zmienic tryb pracy skrzyni z D na Steptronik i odwrotnie??? Oswieccie nowicjusza :modlitwa:

 

oczywiscie. W drugą strone tez (jaki sens mialby ten tryb w innym przypadku?)

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

ja czasem jesdze na steptronicu czasem na sport,ale najczesciej na d chociaz na steptroniku mozna troche oszczedniej jezdzic tak mi sie wydaje
Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

 

raczej nie korzystam - nie po to kupilem automat, zeby wajhą machac :)

Opublikowano
wolę wrzucić "S" i gnieść niż wachlować.Chodź np mercedesa też mam w takiej skrzyni i wydaję mi się że lepiej ciągnie jak sam zmieniam biegi a nie na "D".

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
ja też głównie śmigam na D.jak jeżdzę po norwegi po ostrych zjazdach,to przełączam na steptronic i hamuję silnikiem.trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:

 

hmm akurat do wyprzedzania ja bym wolal uzywac steptronica (jesli już), bo w dieslu od depnięcia gazu do przyspieszenia uplywa jednak ta co najmniej sekunda (turbodziura). Wiec w takim przypadku lepiej jest przed wyprzedzaniem zredukowac recznie, zeby wejsc na odpowiednie obroty, a potem poczekac na odpowiedni moment kiedy da sie wyprzedzic - i wtedy gaz w podloge. W wolnossącym benzyniaku takiego problemu raczej nie ma, wiec wtedy tylko D. Tryb sportowy wg mnie nie daje za duzo - po prostu ciagnie do odciecia - co w dieslu akurat jest bez sensu, bo powyzej 4000rpm i tak juz sie za bardzo auto nie zbiera.

Opublikowano
trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:

 

hmm akurat do wyprzedzania ja bym wolal uzywac steptronica (jesli już), bo w dieslu od depnięcia gazu do przyspieszenia uplywa jednak ta co najmniej sekunda (turbodziura). .

no ja akurat mam benzynkę V8 i dlatego piszę,że dobrze sobie radzi na D.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

Opublikowano
Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

 

musialbym sprawdzic ale wydaje mi sie ze u mnie mozna przy wolniejszej jezdzie niz 80 wlaczyc piątke. A to ze w manualnym trybie skrzynia tez potrafi sama wlaczyc nizszy/wyzszy bieg to normalne - dba zebys nie krecil silnika przesadnie wysoko ale i żeby nie meczyl sie na 1000 obrotow :)

Opublikowano
Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

ja wrzucam 5 kiedy chce ale jak depne to redukuje jak pedal jest gleboko tak jest we wszystkich ale przy spokojnej jezdzie powinna 5tka wchodzic bez problemu
Opublikowano
Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

ja wrzucam 5 kiedy chce ale jak depne to redukuje jak pedal jest gleboko tak jest we wszystkich ale przy spokojnej jezdzie powinna 5tka wchodzic bez problemu

 

Dokładnie , przy kick down musi zredukować na manualu , manual jest dobry jak masz stromy zjazd , holujesz przyczepkę czy dla zabawy ogólnie na manualu i przy kick down auto 'ciagnie' na wyższe obroty jak na 'D' czy nawet na 'S' - 'S' ma to do siebie że zawsze masz gotowość do zrywu bo już jest bieg wrzucony zredukowany wcześniej niż to zrobi się na 'D' bo tu znowu jedziesz na najlepszym przełożeniu w danej chwili czyli wyższym biegu i są te ułamki sekund na redukcje więcej jak w położeniu 'S' w pełnej gotowości - jeszcze jedna uwaga , gdy podczas jazdy przez przypadek wbijemy ew. ktoś to zrobi / np pasażer kobieta / z D na N wtedy nalezy puścić gaz i zwalniać powoli a najlepiej aż do zatrzymania auta i wtedy wbić na DRIVE można w wyjatkowej sytuacji podczas jazdy wbić ponownie DRIVE ale bez gazu !! inaczej skutki mogą być bolesne dla portfela

Opublikowano
Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

Nie powinno się przełączać na P w takiej sytuacji Mariuszu , co innego jak stoisz długo bo jest np wypadek to tak ale nie w korku i nie na czerwonym świetle

  • 2 lata później...
Opublikowano
Odświeżę trochę temat, gdyż nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi w innych... Posiadam E39 w automacie, jednak jest to skrzynia bez steptronika (2,3,S,D,N,R,P). Mam pytanie o zmianę biegów w czasie jazdy. Nie używam w ogóle 2 i 3, jednak czy zmiana z D na S i odwrotnie jest zalecana i nie uszkodzi skrzyni? Pytam tak gdyż zmiana z S na D w czasie jazdy jest możliwa jedynie ruchem dźwigni o pozycję w górę bez wciskania przycisku na drążku zmiany biegów. Natomiast w przypadku zmiany z D na S już nie chce samo zejść na dół i prawdopodobnie trzeba wcisnąć przycisk na drążku (nie wiem, bo nie próbowałem żeby nic nie popsuć ;P). Czy taka zmiana z D na S nic nie uszkodzi? Z góry dzięki za odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.