Skocz do zawartości

530d - dziwne "telepanie" auta po przegazowce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

530d rok 99 - niby 200 tys przebiegu :)

 

dziwne objawy:

auto rozgrzane na postoju wkrecam na obroty [tak ok 4000 tys] po czym zaczyna telepać silnikiem przez kikanaście sekund tak jakby nie chodzil na ktorys cylinder po czym wszystko wraca do normy

 

sprawdzalem bledy na inpa - błąd który wychodzi to świece żarowe

 

świece wymieniałem ok 1,5 roku temu i teraz sprawdzilem u mechanika - mowi ze sa OK i zeby sie tym bledem nie przejmowac :?: :shock:

 

sporadyczny blad jaki wyskakuje to blad przeplywki [tez wymieniona na oryginal z ASO boscha]

 

wtryski na kompie pokazuja bardzo dobre parametry [ wiekszoc z nich ok 0,5 jeden 1,8] i ponoc sa to wartosci w normie

 

teraz nie wiem co z tym fantem zrobic - autku mocy nie brakuje

 

ktos moze mial podobne objawy ?

 

mechanik sugeruje ze moze ktorys z wtryskow sie "zawiesza" ale zanim podejme stosowne kroki i wydam kaske poczekam moze macie jakies sugestie

 

zanim ktos sie spyta:

1/pompe paliwa pol roku temu wymienilem na nowa pierburga [pod fotelem]

2/filtr paliwa i powietrza wymienilem ok 2 tyg temu

 

EDIT|:

 

aha jeszcze jedna wazna rzecz: jak wkrecam na obroty spokojniej/bardziej plynniej to powyzsze objawy nie wystepuja tylko jesli wcisne szybko gaz do "dechy"

 

thank u from mountain

Opublikowano

mam taki sam samochod (ten sam rok, przebieg, silnik) i taki sam problem

jak samochod nie jest w pelni rozgrzany i dam mu nagle wysokie obroty to przy puszczeniu gazu trzęsie budą jakby na 4 cylindrach pracował

problem nie występuje, kiedy silnik ma optymalną temperaturę pracy

moim zdaniem nie rób tak i nie przejmuj się tym, bo ten typ tak ma :D

Opublikowano
....... nie przejmuj się tym, bo ten typ tak ma :D

 

zdecydowanie mój typ tak nie ma , a ponadto nie wkręcam go na tak wysokie obroty.

 

Aczkolwiek tu może być jeden z wtrysków odpowiedzialny , ale to tylko może*.

Opublikowano
Witam! Ja mam inny typ silnika ale właśnie dziś był u mnie znajomy z dokładnie takim modelem BMW jak koledzy posiadają i ma dokładnie takie same obiawy i akurat jechał z niemiec a tam był w serwisie i napewno ma walnięty jeden wtrysk taka była diagnoza ale nie robił tam bo tam za drogo ,zrobi to w Polsce.Więc może to jednak wtyrysk?!
Opublikowano

hej

 

dzieki za info - mozliwe ze ktorys z wtryskow niedomaga aczkolwiek na kompie wszystkie daja poprawne parametry

 

najprawdopodobniej mam walniety przekaznik od swiec zarowych - ale czy on moze powodowac takie numery ?

 

dodam jeszcze ze podczas mrozow auto potrafi mi zgasnac podczas pierwszych km jazdy jak jeszcze jest zimne po nocy - wystarczy ze pochodzi minutke i temp wzrosnie i potem jest ok

Opublikowano
Witajcie :) mnie ten problem,czyli falowania obrotów meczy juz od miesiąca,byłem u znajomego mechaniora od BMW sprawdził wtryski świece żarowe,wszystko ok.Doszedł w końcu do wniosku że mógł paść zawór ciśnienia paliwa na pompie lub czujnik ciśnienia na listwie za którymi własnie czekam....Odezwe się czy bedzie efekt jak mi te zabawki załozy...pozdrawiam wszystkich
Opublikowano

Ostatnio czytałem ten wątek i mówiłem do siebie dobrze wiedzieć o takiej usterce :wink:

No i dziś własnie jak ostro wstawiłem bmce to jak spadły mi obroty

na wolne to silnikiem zaczęło telepac jak w tarpanie :mrgreen:

 

Pojechałem odrazu na servis i po diagnozie wyskoczył mi,że 3 wtrysk siedzi :?

 

Tak,że może w waszych jest to samo co u mnie tylko np inny wtrysk :wink:

 

Ponadto wyskoczyo przy okazji,że siedzi mi czujnik PDC ale to podejrzewałem bo mi kontrolka migała czasem,ale co gorsze w

servsie powiedziano mi,że powoli siada mi któraś z pomp albo

ta w zbiorniku albo ta pod nogami kierowcy...bo auto mi za długo kręci aby odpalic :roll:

 

Kurde te mrozy i zima wykańczają mi bmkę...niech się to już skończy :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

hej

 

a jak sprawdzili Ci ten wtrysk? na kompie ?

 

bo u mnie na kompie wszystkie ok - ktos pisal ze na kompie moga byc ok ale trzeba je sprawdzic na stole ..

 

w kazdym razie u mnie ten problem ustapil - pare razy przy tankowaniu zalalem stp do wtryskow i teraz jest ok - mozliwe ze przy normalnej eksploatacji [czytaj nie butowaniu :)] wtryski nie chodza w pelnym zakresie i potem przy sporadycznym wkrecaniu auta na obroty sie zawieszaja - ale to tylko taka moja sugstia

 

pozdr

Opublikowano

BYłem w servisie w Gorlitz i tam na kompa mi wrzucili i taką

diagnozę postawili,że 3 wtrysk do wymiany...

 

U mnie definitywnie 3 wtrysk siedzi tak,że żadne

uszlachetniacze nic by mu nie pomogły :?

 

Wartości pozostałych były bdb,ale ten jesden bardzo

dużo odbiegał od normy...najgorsze jest to,że jeszcze

nedawno temu byłem na servisie i wszystkie były OK

 

Hmm...ciekawe że tak nagle padł czyżby to wina paliwa?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.