Skocz do zawartości

Wyłączony ABS, ASC i prędkościomierz.


MarioPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W czasie jazdy zaświeciły się kontrolki ABSu i ASC (systemy rzeczywiście nie działają) a prędkościomierz oszalał. Jak odpuszczam gaz, to schodzi do zera, lub wogóle nie pokazuje prędkości.

 

Po ponownym odpaleniu problem pojawia się znowu. Do tego włączył mi się awaryjny tryb skrzyni biegów.

 

Ktoś wie na czym polega problem?

 

Dzięki z góry za rady :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem. Jestem z Poznania. byłem na komputerze. Wykazał awarię czujki od ABS przez co system ten nie działa, ale hamulce działają bez zmian. Prędkościomierz nie działa, lub działa bardzo nieprawidłowo, wskazówka co chwilę opada, nie nabija przejechanych kilometrów, ekonomizer też wariuje. Obrotomierz natomiast działa ok. Komputer wykaże, że prędkościomierz nie działał niekiedy. Ja mam uszkodzoną czujkę przy lewym tylnym kole. Czujka jest za kołem, trzeba je zdjąć, jest wygodniej. Czujka jest na ścianie bagażnika w takim otwieranym pudełku. Czarny kabek z szarą "tulejką" którą się otwiera wysuwając do góry, wciskając śrubokrętem zatrzask. Wygląda jak okrągła wtyczka z dwoma drucikami wewnątrz. Jeszcze nie naprawiłem, jeżdżę na trybie awaryjnym, mam automat, ale samochód jest wyjątkowo mułowaty na starcie, potem jakoś jedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

w moim e39 523i też były takie objawy...

nagle świeciła kontrolka od ABS, przestawały działać: licznik kilometrów i prędkościomierz i ekonomizer. Po diagnozie w serwisie BOSCHa ustalono, że to błąd czujnika od "kilometrów"...

wymieniłem...

nic nie dało...

wiec fachowcy orzekli, że to sterownik od ABS itp.

Nosiłem się z zamiarem kupienia używanej pompy ze sterownikiem ABS,

ale na allegro koszt zakupu to jakieś 1000-1500zł....

po jakimś czasie pojawił się "ktoś" kto naprawia takie usterki "zdalnie",

tzn. trzeba zdemontować sam sterownik ( wypiąć wtyczkę, odkręcić 6 śrubek) i wysłać kurierem do fachowca... (autem można wtedy jeździć tylko bez ABS, czyli tak jak z usterką)

fachowiec naprawia, odsyła, montujemy i działa.

Kosztuje tylko 300,- +kurier.

Ja jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM ROZWIĄZANY ! ! ! Za świecenie się kontrolki ABSu i ASC winny był czujnik ABS w lewym tylnym kole, który odpowiada jednocześnie za prędkościomierz i awaryjne działenie w związku z tym skrzyni biegów. (wskazywał też na to odczyt po podłączeniu do kompa).

Czujnik zakupiłem i do mechanika. Ten zdjął koło i okazało się że kabelek w nadkolu biegnący do czujnika jest zerwany.

Kabelek zlutowany i obyło się bez wymiany czujnika.

Teraz wszystko działa idealnie ! ! ! ABS, ASC, prędkosciomierz , ekonomizer no i oczywiście automat - wszystko wróciło do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.