Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z uruchomieniem moją 520d, świece zmieniłam , akumulator zmieniłam, uszlachetniacza do paliwa dolałam i dalej jest problem z uruchomieniem jej przy minusowej temperaturze...... przy pierwszym rozruchu kręci troche ale popracuje z trzy sekundy i gaśnie za drugim razem to samo no i potem jest problem wogóle nie chce się uruchomić ......
Opublikowano
Koleżanko jedź do porządnego ASO tam szybko zdiagnozują usterkę, bo przyczyn może być wiele, a taka wymiana wszystkiego po kolei jest kosztowna (jak się pewnie przekonałaś świece, wymiana+ aku=~1000zł). Lepiej dać 50zł za sprawdzenie na kompie wszystkich układów i (błędów) wtedy wiadomo gdzie leży przyczyna. Polecane warsztaty znajdziesz na forum (trzeba jechać do ludzi co się specjalizują w BMW bo jakiś Pan Kaziu to może wymienić klocki hamulcowe, a nie diagnozować silnik). Nie napisałaś czy palą się jakieś kontrolki (np żarnik świec się świeci po tym jak auto zgaśnie i nie można go uruchomić) lub komputer wyświetla jakiś komunikat?
Opublikowano
kontrolki wszystkie gasną normalnie tak jak zawsze przy uruchamianiu.... wczoraj nie wytrzymałam i jeszcze wieczorem próbowałam ją odpalić tylko że dwa razy pod rząd grzałam świeczki no i się udało za drugim kręceniem odpaliła , co mnie zaskoczyło bo jak próbowałam ją odpalić w dzień był mniejszy mróz i prawie rozładowałam akumulator a wieczorem było -7 i prawie padnięty akumulator no ale jednak wybiore się do serwisu to chyba będzie najrozsądniejsze, niech podłączą i sprawdzą....
Opublikowano

Świece grzeje się raz jak zgaśnie kontrolka lub napis (zależy od kompa) to się kręci i musi zapalić nie grzej świec kilka razy bo je spalisz :naughty:

Jak pisałem wcześniej ASO i podłączenie do kompa. Co do świec jeszcze to BMW 520 ma silnik CR więc jak padnie powyżej 3 świec to dopiero mogą się pojawić problemy z rozruchem, ale jak odpali to będzie chodził i nie zgaśnie. Ja bym zostawił świece i aku w spokoju przy takich objawach i przyjrzał się układowi zasilania. Może masz uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa albo pompę paliwową, czy problem występuje przy małej ilości paliwa w baku, czy obojętne?

 

Nowoczesne Diesle to bardzo skomplikowane maszyny i bez sprawdzenia programem serwisowym ciężko jest określić usterkę, a mechanior w ASO w kilkanaście minut będzie wiedział z kompa co go boli bez zaglądania pod maskę :roll2:

Opublikowano
teraz mam w baku około 45 litrów..... zaczeły się problemy przy minusowej tem. , dzisiaj ją odpalałm i za pierwszym razem się udało był moment zachwiania pracy ale nie zgasała :lol: nawet nie użyłam pedału przyspieszenia, na naturalnych obrotach poszło ...... nie wiem czy dobrze zrobiłam ale tym razem uruchomiłam ją jak po przekręceniu kluczyka i po zgasnieciu kontrolek czekałam aż odgłosy( to chyba pompy) wszystkie znikną i dopiero uruchomiłam ....dzisiaj w garażu było -1.5...poprubuje tak ją odpalać przez pare dni jak jeszcze raz zdarzy się że nie będę dała rady jej odpalić to się poddaje i jade do serwisu...... choć mam jeszcze jednego pomysła ale przy dislu tego nigdy nie próbowałam i nie wiem czy dla silnika to nie zaszkodzi chodzi mi mianowicie o spróbowanie zapalić na samostart......można tak disla odpalać??
Opublikowano

Samostart nie jest najlepszym rozwiązaniem, używa się go w ostateczności przy zachowaniu wysokich środków ostrożności, zdecydowanie nie polecam.

Czytając Twoje posty mam wrażenie że poprostu odpalasz auto "od razu" a nie czekasz na zgaśnięcie kontrolki grzania świece (może się mylę :?: ).

Do czasu gdy ktoś nie ustali przyczyny utrudnionego rozruchu zimnego silnika (zakładając że myliłem się co do czekania na zgaśnięcie kontrolki świec) grzej świece dwa razy, bo lepiej jest jak silnik od razu odpali lepiej niż z problemami po pojedynczym grzaniu.

Co do grzania to nie zgadzam się z powyższym stwierdzeniem że musiałyby paść trzy aby było źle bo to CR. Kolego, przy dużych mrozach to nawet TDI PD na pojedynczym grzaniu z paliwem z Shella nie odpali tak super, a CR tym bardziej.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Co do grzania to nie zgadzam się z powyższym stwierdzeniem że musiałyby paść trzy aby było źle bo to CR. Kolego, przy dużych mrozach to nawet TDI PD na pojedynczym grzaniu z paliwem z Shella nie odpali tak super, a CR tym bardziej.

Kolego TDI to nie CR tylko pompo wtryskiwacze całkiem inna bajka (konkretnie syf spotykany w radzieckich traktorach z lat 50-tych tylko bez komputera, ale odgłosy jakie wydają silniki TDI zwłaszcza 4 cylindrowe są podobne), co do odpalania to u mnie obecnie spalone są 2 świece i auto pali przy -15 na dotyk oczywiście po zgaśnięciu kontrolki żarnika, przy takich temp to około 7-10 sekund. jak jest cieplej <3 st grzejo około 2-3 sekund i pali. (oczywiście wywody na temat TDI są moim prywatnym zdaniem i nie miałem zamiaru nikogo obrazić :hand: )

nie wiem czy dobrze zrobiłam ale tym razem uruchomiłam ją jak po przekręceniu kluczyka i po zgasnieciu kontrolek czekałam aż odgłosy( to chyba pompy) wszystkie znikną i dopiero uruchomiłam

Te objawy sugerują uszkodzoną pompę paliwa lub nieszczelność w układzie zasilania, żeby odpalić BM'ke CR musi być ciśnienie w układzie zasilania koło filtra jest czujnik ciśnienia jeżeli jest auto pali jeżeli nie to nie zapali za żadne skarby. Jeżeli odczekałaś kilkanaście sekund po przekręceniu kluczyka aż zamilkła pompa i auto zapaliło to potwierdza brak odpowiedniego ciśnienia w układzie zasilania (przy minusowych temperaturach ciecz gęstnieje i opory stają się większe i słaba pompa nie daje rady). Ja stawiam na układ zasilania, przerabiałem podobny temat, zakończyło się na wymianie pomp paliwa. I też nie przypuszczałem że sypnie się pompa która była wymieniana kilka miesięcy wcześniej (niestety przez poprzedniego właściciela kupiona z Allegro tani zamiennik).

Jeżeli w ASO stwierdzą awarię pompy najtaniej kupisz u Maćka www.czescidobmw.pl w ASO mają te pompy dużo drożej podprogowa ~860zł zbiornikowa ~560zł.

i nie wiem czy dla silnika to nie zaszkodzi chodzi mi mianowicie o spróbowanie zapalić na samostart......można tak disla odpalać??

Najprawdopodobniej zapali i zgaśnie jak wypali samostart z kolektora ale ja bym nie bawił się w takie zabiegi to nie jest Diesel z komorą wstępną tylko CR i musi palić dopóki jest prąd w aku i z ropy nie zrobiła się kasza.

Jedź do serwisu (lub kogoś kto się specjalizuje w BMW) i nie kombinuj z samostartami.

Opublikowano

a czy ta pompa w trakcie jazdy będzie dawała jakies oznaki?? bo silnik pracuje ładnie równo na wolnych obrotach w trakcie przyspieszeń też ładnie reaguje.....

 

 

allcar czytaj uważnie ;)

Opublikowano
Może dawać oznaki (nie można osiągnąć wyższych obrotów), ale nie musi, dla niej krytyczny może być rozruch, ale jak ruszy to będzie działać aż padnie całkiem możliwe że gdzieś na odludziu :beksa: (oczywiście jest to tylko przypuszczenie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.