Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o skrzynie automatyczne, a chciałbym stać się posiadaczem auta wyposażonego w ten rodzaj skrzyni, proszę o pomoc w wyjaśnieniu oznakowania przełożeń skrzyni automatycznej.

Widziałem kilka modeli, które miały same litery P,D etc... a niektóre miały jeszcze oprócz liter cyfry 2,3 i 4.

Jakie są miedzy tymi skrzyniami różnice.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano

P - parkowanie wlaczać tylko po zatrzymaniu autka.

R- bieg wsteczny(reverse)

N- neutral bieg jalowy wlaczamy tylko gdy jest dluzsza przerwa w jezdzie , wczasie jazdy aby przeciw dzialac poslizgowi

D-Drive ( automatyczna zmiana biegow)pozycja do normalnej jazdy w przod

4- bieg bezposredni (wbijamy kiedy na D za czesto przelacza sie 4-5 a chcemy polatac na maxie)

3 i 2- podjazdy i hamowania silnikiem np w czasie dlugich iostrych podjazdow i zjazdow w gorach silnik wyhamowuje sie i niepotrzebnie nie wchodza wysokie biegi

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano

Tak jak napisałeś te co są z "samymi literami" to są skrzynie z możliwością recznęj zmiany ( + . - ) a te co są z cyferkami to nie mają tej możliwości.

 

Jednak z tego co czytałem i sam zaobserwowałem to nie ma sensu sie bawic z zmiane biegów przy autom. komputer to i tak robi lepiej

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Witam podepnę się pod temat .Czy można zmieniać bieg podczas jazdy z 2 na 3 i odwrotnie i czy po wyrzuceniu na N podczas jazdy, można wrócić na D nie zatrzymując samochodu ?
Opublikowano

Można tylko jaką masz gwarancję że przy którymś takim manewrze nie polecisz za daleko i przypadkowo nie wrzucisz wstecznego.

 

Co do cyferek to oznaczają one ni mniej ni więcej, tylko do któego maksymalnie biegu ma przerzucać automat.

Opublikowano

Za daleko nie polecisz , bo skrzynia ma blokadę do nie których przesunieć.

Bez odblokowania, czyli bez wciśnięcia przycisku nie przesuniesz jej tam gdzie nie wolno.

Opublikowano

ta... po co wrzucacie na N?? przeszkadza wam praca skrzyni? Później płaczecie że siadają, ja od zawsze jeżdzę normalnie i mi skrzynia nie marudzi. Może te stare coś są nie tak ale ja w steptronicu nie narzekam na pracę i jazdę na D

 

A propos skrzynie bez cyferek są nowsze, są to STEPTRONIC masz zwykły automat i możliwość przełączyć na jazdę S (sport, wykorzystuje tylko pierwsze 4 biegi i to maxymalnie) podczas tego przełożenia możesz przejść na manual włącza się on w momencie kiedy pierwszy raz nadusisz gałkę w górę lub w dół (bieg wyższy lub niższy) oczywiście skrzynia myśli za człowieka w momencie za niskich lub za wysokich obrotów sama zmieni bieg który wyświetlany6 jest na desce rozdzielczej. Za dużo się tym nie bawiłem bo nie po to kupiłem automat ;]

Opublikowano

Witam.

Ja mam już któregoś melexa z kolei w starszym wydaniu , po 94r BMW przestało mi się podobać- bez urazy , i odkąd pamiętam na dojazdach do świateł , przejazdów kolejowych itp. zawsze wrzucam N , a często się zdarza że bez zatrzymania wrzucam z powrotem D i problemu ze skrzynią nie mam , przy zachowaniu systematyczności wymiany oleju w skrzyni. Często również przełączam tryb skrzyni na S lub M i bawię się ręcznymi biegami - 1, 2, 3, w tą i z powrotem.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano
Witam.

Ja mam już któregoś melexa z kolei w starszym wydaniu , po 94r BMW przestało mi się podobać- bez urazy , i odkąd pamiętam na dojazdach do świateł , przejazdów kolejowych itp. zawsze wrzucam N , a często się zdarza że bez zatrzymania wrzucam z powrotem D i problemu ze skrzynią nie mam , przy zachowaniu systematyczności wymiany oleju w skrzyni. Często również przełączam tryb skrzyni na S lub M i bawię się ręcznymi biegami - 1, 2, 3, w tą i z powrotem.

Pozdrawiam Kanap

 

nie można/nie powinno wrzucac na n podczas stawiania na swiatlach

itp. ponieważ wtedy jest mniejsze cisnienie oleju i skrzynia jest mniej smarowana.

no chyba ze masz zbędne 5-6 koła na naprawe :)

Opublikowano
Witam.

Ja mam już któregoś melexa z kolei w starszym wydaniu , po 94r BMW przestało mi się podobać- bez urazy , i odkąd pamiętam na dojazdach do świateł , przejazdów kolejowych itp. zawsze wrzucam N , a często się zdarza że bez zatrzymania wrzucam z powrotem D i problemu ze skrzynią nie mam , przy zachowaniu systematyczności wymiany oleju w skrzyni. Często również przełączam tryb skrzyni na S lub M i bawię się ręcznymi biegami - 1, 2, 3, w tą i z powrotem.

Pozdrawiam Kanap

 

nie można/nie powinno wrzucac na n podczas stawiania na swiatlach

itp. ponieważ wtedy jest mniejsze cisnienie oleju i skrzynia jest mniej smarowana.

no chyba ze masz zbędne 5-6 koła na naprawe :)

 

 

podczas postoju mozna wrzucać na N - jakie slabsze smarowanie - czego smarowanie ? skoro samochod stoi to smarowanie poszczegolnych sekcji nie jest mu do szczescia potrzebne ...

 

co innego wrzucanie na N w czasie jazdy - tu dopiero jest slabsze smarowanie - a wlasciwie brak smarowania a samochod jedzie , wał napedowy sie kreci a z nim tylne sekce skrzyni ( wystepuje tarcie miedzy tarczkemi ) - z czasem musi to doprowadzic do przegrzania i uszkodzenia skrzyni - wiec rób tak dalej a w końcu twój melex pojedzie na wstecznym do warsztatu - a tam oni go dopiero "naprawią "

Opublikowano

co innego wrzucanie na N w czasie jazdy - tu dopiero jest slabsze smarowanie - a wlasciwie brak smarowania a samochod jedzie , wał napedowy sie kreci a z nim tylne sekce skrzyni ( wystepuje tarcie miedzy tarczkemi ) - z czasem musi to doprowadzic do przegrzania i uszkodzenia skrzyni - wiec rób tak dalej a w końcu twój melex pojedzie na wstecznym do warsztatu - a tam oni go dopiero "naprawią "

 

 

chodzilo mi o to co napisałes o żle sie wyrazilem , przeciez "luzik" mozna sobie włączyc dojeżdzając do krzyżowki i potem gazik i d :)

generalnie zasada jest taka : wyjezdzas daje d , przyjezdzas dajesz p

jakiekolwiek wahlowanie biegami (z wyjątkiem steptronika) jest dla skrzyni b.niekorzystne

Opublikowano
ja teżsię podpinam, kolega pisał że wrzuca na N gdy dojerzdza do skrzyżowań itd czyli podczas jazdy. Tak się nie robi. Jak stoisz to twoja sprawa czy wrzucasz P czy N ja mam nawyk wrzucania P gdy stoję dłużej niż np 2 minutki. Tak naprawdę wrzucanie N ile da oszczędności na paliwie? W nowych skrzyniach podejrzewam że bitwa jest o pół litra na 100km w porywach. A nie po to kupuje się automat żeby nim wajchować :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witajcie dawno mnie tu nie było. Zapraszam na forum automat.pl i tam dowiecie się, że nie używa się "N" na dojazdach czy postojach! i że jest to dobry sposób do szybkiej naprawy. Jeżeli chodzi o bieg "0" na światłach to taką skrzynkę ma napewno VelSatis - wiem bo miałem. Zatrzymujesz się na światłach i skrzynia przestaje ciągnąć. Dodajesz gazu i płynnie wrzuca 1 bieg. Panowie to nie jest piaskownica a my nie jesteśmy dziećmi ! Skoro kupujecie tak wspaniałe auta za takie pieniądze to przydałoby się eksploatować to zgodnie z instrukcją ! A w żadnej nie znajdziecie informacji o zmianie biegu na "N" na postojach i dojazdach to jakaś paranoja!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.