Skocz do zawartości

735iA PRoblem z ASC - pilnie proszę o pomoc :(


nOKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pozwólcie że wtrącę parę groszy.

Jakiś czas temu przerabiałem ten sam temat na forum , moje objawy są podobne po włączeniu silnika ASC działa ale tylko przez parę sekund, obojętnie czy jadę czy stoję po chwili i tak się dezaktywuje. Kontrolka podczas testu miga 18 razy.

Wymieniłem trzy pompy - bo podobno ciśnienie za małe- filtry oleju od wspomagania ten na dnie zbiornika i na wężu z pompy,czyściłem przepustnice obie po parę razy i nic.

Jedyne co jeszcze zostało to ''emulator'' ASC który znajduje się poniżej pompy hamulcowej ale z racji świetnego dostępu do tejże części - silnik V12- odkładam to z dnia na dzień z tygodnia na tydzień.

 

Znajomy mechanik poradził abym zamontował dodatkowy '' akumulator ciśnieni'' w miejscu odpowietrznika ''emulatora'' pomogło na pół roku i teraz znowu nic.

Pozdrawiam Kanap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia

 

1:No fault

2:EMS fault

3:Motronic fault

4:Wheel-speed-sensor fault, rear left

5:-----------------------------, rear right

6:-----------------------------,front right

7:-----------------------------,front left

8:ABS solenoid-valve fault, rear left

9:----------------------------, rear right

10:---------------------------,front right

11:---------------------------,front left

12:ASR solenoid-valve fault, rear left

13:---------------------------,rear right

14:Valve-relay fault

15:Return-punp fault

16:Booster-valve fault

17:Long-term fault, pressure monitoring

18:Leakage fault

19:pressure fault

20:Transmission influencing line fault

21:ABS/ASR controller fault

22:TD-signal fault

23:Option pin, line fault

 

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę(z odczytu błędu) ewentualny problem z tylnym prawym kołem , sprawdziłem dla pewności zębatki i jeszcze raz czujnik ABS - zębatka na piaście OK , czujnik sprawny.

Wnioski:

-zębatko sprawne

-czujniki ABS sprawne

-połączenia komputerów o których pisze banol - sprawne

 

ASC - nadal jednak nie działa :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Przyszła mi taka myśl. Jeśli wszystko jest sprawne to może należy zabrać się za pompę od wspomagania. Naprawdę nie wiem czy w Twoim Przypadku - 735- ma to znaczenie ale w moim -750- podobno ma.

Jeżeli pompa daje za małe ciśnienie to właśnie szwankuje ASC. Ja wymieniłem trzy pompy z allegro i powiem szczerze że skutkowało na jakieś 4-6 miesięcy. Nowa do 750 to koszt ok. 2000zł więc nie warto ale może trzeba rozejrzeć się za zakładem regenerującym takie pompy.

Moja pompa od wspomagania ma trzy wyjścia gdzie dwa to kierka a to trzecie to ASC i Niwo. Ewentualnie jeszcze '' Emulator '' ASC czyli rozdzielacz poniżej pompy hamulcowej.

Tak na marginesie wspomaganie i NIWO działają dobrze.

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem w pierwszych postach , u mnie jest ASC , a nie ASC+T , więc pompa ABS nie odgrywa tu żadnej roli i nie jest powiązana z układem (mam 99%pewności), ponieważ w ASC koła nie są dohamowywane(jak w przypadku systemu ASC+T), a jedynie silnik jest przyduszany elektroniczną przepustnicą. Jeśłi chodzi o temat pompy to mam tą pierwszą: HYDRO STEERING-VANE PUMP. Niestety jest to błędny trop , ale bardzo dziękuję za zainteresowanie :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że już nikt nie interesuje się tym tematem :(

 

KOLEJNA UWAGA:

Ostatnio popadało trochę śniegu więc mogłem sprawdzić pewną rzecz. Mianowicie :

ASC wyłącza się przy około 30km/h (jak już pisałem wcześniej), ale tylko podczas jazdy! Nie wyłącza się jeśli tylko tylne koła się kręcą i na liczniku pokazuje np 70km/h. Czy to oznacza że należy szukać przyczyny gdzieś z przodu :?: Może błąd powodują czujniki przednich kół :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Taka myśl mi wpadła.

Miałem takie same objawy jak opisujesz tyle tylko że z ABS jak miałem założone różne profile opon a mianowicie przód 55 a tył 60 i przekroczyłem zabójczą prędkość 60 km/h ABS umierał.

Z ASC na śniegu jest u mnie tak : jak się koła ślizgają i działa ASC to mogą się ślizgać i godzinę i będzie działać ale jak tylko wyjadę na suchy asfalt - wyjeżdżając ze śniegu ASC działa- to od razu ASC się dezaktywuje.

Pozdrawiam Knap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.