Skocz do zawartości

735iA PRoblem z ASC - pilnie proszę o pomoc :(


nOKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od paru dni mam problem z ASC.

Mianowicie:

-po uruchomieniu samochodu jest ok - ASC działa przez jakiś czas i mam wrażenie że działa poprawnie.Sprawdzałem nawet czy tylne koła rzeczywiście są hamowane przy utracie przyczepności i było OK. Po pewnym czasie -powiedzmy około 1minuty- wyskakuje komunikat że "ASC not active",czyli ASC zostaje wyłączone. Po tym komunikacie robiłem kilkakrotnie test ABSu i wychodzi na to że działa poprawnie- każde koło zostało popuszczane po zablokowaniu przy hamowaniu.

 

Zrobiłem test ASC za pomocą przycisku - pokazało 9 mignięć.

 

Przypomnę że 9 mignięć oznacza(chyba że się mylę) :

"9 DME feedback control " lub "9:ABS solenoid-valve fault, rear right".

I tu moje pytanie - co może powodować wyłączenie ASC , skoro działa poprawnie (w moim odczuciu) do momentu jego wyłączenia a po wyłączeniu ABS działa poprawnie??

Od czego zacząć??

Dodam że po ponownym uruchomieniu auta jest za każdym razem tak samo.

 

Błagam

:modlitwa: pomóżcie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego usterka występuje, nie wiem, ale skoro błąd dotyczy elektrozaworu w pompie, to zacząłbym od tych okolic. Na początek styki i poprawność połączenia. Pin 7 wtyczki pompy i pin 4 wtyczki sterownika ABS/ASC Między nimi powinno być przejście, sprawdź to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie ,ale wyłącza mi się przy 1,4 tyś obrotów. Chyba najlepiej pojechać z tym na kompa wtedy się czegoś będzie można dowiedzieć.

 

Czyli też masz 9 mignięć??

 

U mnie taki test nie działa, bo mam e36, ale objawy są takie same...

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... błąd dotyczy elektrozaworu w pompie.....

 

Po czym to wnioskujesz :?: Wg mnie błąd mówi chyba o awarii czujnika ABS-koło tylne prawe :roll: Tylko że początkowo ASC działa poprawnie , a jak odepne ten czujnik to dane koło wogóle nie jest dohamowywane,czyli czujnik wydaje się ok.

 

Poprawcie mnie jeśli się myle :modlitwa:

 

I chyba pompa ABS nie odgrywa tu znaczącej roli ponieważ z tego co się orientuję to te modele nie posiadają ASC+T , czyli koła nie są dodatkowo dohamowywane zaciskami przez ABS, tylko zwyczajnie silnik jest zaduszany z celu zmniejszenia momentu obrotowego,poprzez przymknięcie elektronicznej przepustnicy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co wynikło z moich ostatnich obserwacji?

- po resecie komputera błąd się nie wyświetlał do czasu przekroczenia około 30km/h , później już cały czas błąd był wyświetlany ( 9 mignięć)

- czujniki ABS sprawne

-ABS po wyłączeniu ASC działa poprawnie

-ASC do około 30km/h działa poprawnie

- odpięcie wtyczki komputera ABS kasuje błąd , ale oczywiście do 30km/h a później znowu lipa - ASC się wyłącza

- jeśli rozpocznę jazdę z załączonym ASC i jadę delikatnie aby koła się nie uślizgiwały i ASC nie ingerowało to ASC i tak się wyłącza

-jeśli rozpocznę jazdę z załączonym ASC i jadę cały czas w poślizgu aby ASC cały czas ingerowało (i działa cały czas poprawnie) to ASC i tak się wyłącza powyżej 30km/h

- jeśli jadę z wyłączonym ASC delikatnie aby koła się nie uślizgiwały to i tak ASC się wyłącza (wyskakuje komunikat na liczniku)

- jeśli jadę z wyłączonym ASC ostro,aby koła się uślizgiwały to ASC się wyłącza (wyskakuje komunikat na liczniku)

 

Biorąc to wszystko pod uwagę , zastanawiam się czy ASC nie ma jakiegoś problemu ze sterowaniem przepustnicą :?: Jeśli tak , to od czego zacząć sprawdzanie :?: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solenoid valve, to elektrozawór, więc stąd wnioskuję. Druga opcja, to DME feedback control, czyli błąd komunikacji z DME. Piszesz jednak o sterowaniu przepustnicą, wnioskuję zatem, że masz EML? Jeśli go nie ma, ASC dławi silnik przez odcięcie zapłonu + kontrolę EGS, a co za tym idzie, odpowiednią zmianę biegów w automacie. Ten błąd może w jednym i w drugim przypadku wskazywać na brak komunikacji sterownika ASC z drugim urządzeniem. Napisz czy to EML czy nie, zobaczymy co tam jest po drodze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejście między tymi pinami faktycznie nie ma znacenia w przypadku wykłego ASC, Idąc Twoim tropem dotyczącym przepustnicy, na co może wskazywać również opis błędu, sprawdź połączenia między komputerami ASC i EML. Są tam trzy przewody:

biało-zielony (pin 43 kompa ASC/pin 13 kompa EML)

biało-niebieski (48/35)

biało-zielony (46/34)

Wszystkie są odpowiedzialne za sterowanie różnymi czynnościami przepustnicy, każdy z nich po drodze między komputerami jest rozdzielony tym samym złączem. Jest to biała wtyczka w tym samym rzędzie, co przekaźnik główny i pompy paliwa w skrzynce komputerów.

 

Wielkie dzięki Banol za zainteresowanie tematem

Hehehe, wreszcie jakiś ciekawszy, niz jaki olej wlać, lub jak sprawdzić oryginalny przebieg.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sprawdź połączenia między komputerami ASC i EML. Są tam trzy przewody:

biało-zielony (pin 43 kompa ASC/pin 13 kompa EML)

biało-niebieski (48/35)

biało-zielony (46/34)

Wszystkie są odpowiedzialne za sterowanie różnymi czynnościami przepustnicy...

 

:| hmmm, no zawsze jest to jakiś punkt zaczepienia , jutro to sprawdzę. Tak sobie tylko myślę że jeśli nie było by połączenia to ASC by cały czas nie działało , a tu do około 30km/h działa poprawnie, a powyżej tej prędkości deaktywuje się nawet jak jest wyłączone :roll: .

Wiecie może czy znajduje się coś pod tylną kanapą powiązane z ASC :?: Problem z ASC zaczął się po tym jak przykręcałem mocowanie akumulatora więc myślałem że coś tam uszkodziłem ,no ale wszystkie kable są w porządku - może ten trop nasunie Wam jakieś pomysły. :worried:

 

...Hehehe, wreszcie jakiś ciekawszy, niz jaki olej wlać, lub jak sprawdzić oryginalny przebieg.... :D

Heh , :mrgreen: dobre :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak? Sprawdziłeś, co napisałem? Nie ma sensu szukać na ślepo, należy po kolei wyeliminowac możliwości... Nie ma nic związanego z ASC pod tylną kanapą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... połączenia między komputerami ASC i EML. Są tam trzy przewody:

biało-zielony (pin 43 kompa ASC/pin 13 kompa EML)

biało-niebieski (48/35)

biało-zielony (46/34)

Wszystkie są odpowiedzialne za sterowanie różnymi czynnościami przepustnicy, każdy z nich po drodze między komputerami jest rozdzielony tym samym złączem. Jest to biała wtyczka w tym samym rzędzie, co przekaźnik główny i pompy paliwa w skrzynce komputerów.

 

Sprawa wygląda następująco:

piny:

 

43/13 biało-zielony?-u mnie biało-szary - robiłem pomiar kilka razy i czasami nic nie pokazywało a czasami około 155 ohm :shock: i raz zapiszczał mi miernik że jest "galwaniczne połączenie" czyli oporność baaardzo niska

 

48/35 - sprawa dziwna-brak pinu 35 :shock:

 

46/34 - również dziwnie - brak pinu 34 :shock:

 

Co dalej :?: :mad2: :modlitwa:

Edytowane przez nOKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla ułatwienia pokażę jakie piny są użyte w tych wtyczkach:

zdjęcie wtyczki komputera(sterownik pierwszy od kabiny):

%5B640%3A428%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/6839/pic0189dp3.jpg

 

zdjęcie wtyczki ASC/ABS (sterownik najdalej od kabiny):

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img216.imageshack.us/img216/9835/pic0190hz5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze banol ma wiedze ale w wiekszosci aut abs, asr, czy asc, jak równiez ebs w ciezarówkach po resecie tzn po wyłaczeniu kluczyka na dłuzej niz okreslony czas uzbraja sie (robi test elementów wykonawczych) po ruszeniu przy prędkosci od 25 do 35 km/h. jezeli tak sie dzieje przeswietliłbym połaczenia czujników przy kołach i jak równiez je same.

potem cała reszte. w przypadku awarii połaczeń pompa-sterownik itd. nie działalo by od razu bez ruszenia.

pozdrawiam

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ABS działa bez zarzutu, a ASC nie. Są na tych samych czujnikach. Czy aby na pewno pierwszy od kabiny jest sterownik EML? Wg mnie to jest miejsce DME, jeśli nikt nie grzebał... Połączenie ma być między kompami ABS/ASC i EML
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... :roll:

Są 3 komputery. Jeśli się nie mylę ,to lecą one w takiej kolejności od kabiny:

1-sterownik silnika

2- sterownik skrzyni

3- ABS/ASC

 

No i więcej niema. Troszkę mnie zaskoczyłeś tym że to nie jest sterownik EML tylko DME :shock: i już nie wiem o co chodzi :mad2:

Mógłbyś może bardziej przybliżyć mi temat z rozmieszczeniem tych sterowników? I jak je rozpoznać(czyli co powinno na nim pisać) :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że to jest ślepa uliczka , no ale mogę się mylić.

Aby jednak uspokoić myśli , chciałbym zwrócić banol uwagę (pozostałym również) na inne tłumaczenie odczytu błędu- 9 mignięć. Pisałem o tym w pierwszych postach , mianowicie :

9- DME feedback control .

Czy nie uważacie że problem może dotyczyć samej przepustnicy :?: Jutro ją rozbiorę (mam nadzieję), ale czy są też takie możliwości że albo szczotki padają, komutator zanieczyszczony lub uszkodzone ścieżki po których suwają się"grzebyki" :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer skrzyni w twoim aucie jest we wnęce na nogi pasażera. Drugi komp od kabiny, to EML.

Właśnie na podstawie drugiego znaczenia błędu 9 opieram swoją teorię. Może jest ona nieco na wyrost, ale:

DME feedback control, to błąd połączenia z DME, czyli komputerem silnika. Co prawda w Twoim aucie DME nie ma nic wspólnego z ASC, ponieważ masz EML (DME współdziała z ASC w samochodach bez EML) ale opis błędu mogłeś wziąć skądś, gdzie opisany był samochód bez EML, które występuje rzadziej. Zakładam poprostu, że w twoim przypadku, błąd 9 dotyczy tego samego, tyle, że zamiast sterownika DME, chodzi o EML. Mam nadzieję że to jasne. Rozbieranie przepustnicy zostawiłbym w spokoju. Powtórzę raz jeszcze: sprawdź te połączenia, tylko na właściwych sterownikach. Jeśli tam będzie w porządku, dopiero szukaj dalej. Co do rozbierania przepustnicy, to kiedyś był gdzieś spory artykuł na ten temat. Nie wyglądało to zachęcająco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.