Skocz do zawartości

problem z licznikiem/obrotomierzem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam 316 swapowaną na M20B25. Poprzedni właściciel (który robił przekładkę) przełożył też zegary z E30 2.0 ale niestety nie działa mi ekonomizer ani obrotomierz. O ile brak ekonomizera mi nie przeszkadza o tyle obrotomierza już bardzo. Nie wiem czy uszkodzony jest sam obrotomierz czy coś jest niepodpięte. Poniżej zdjęcie licznika...

 

http://img147.imageshack.us/img147/2446/kopiarq4.th.jpg

 

Widać 4 gniazda - białe, niebieskie, zółte i zielone. Ja mam tylko wyprowadzenia na białe i niebieskie. Czy to wystarcza, żeby działał obrotomierz? Może ma ktoś rozpiskę kabli, w które piny powinno wchodzić +,- i sygnał z cewki (chyba tylko tyle potrzebne jest żeby działał obrotomierz) - zawsze mógłbym to doprowadzić bezpośrenio i sprawdzić gdzie jest przyczyna.

Nie wiem niestety czy seryjnie siedział tu zegar czy obrotomierza tym samym czy mam wszystkie odpowiednie kable we wtyczce żeby działało to tak jak powinno.

 

Dzięki za pomoc

Opublikowano
Kolego, bywa, że niedziałający ekonomizer i obrotomierz jest objawem zużytych akumulatorków od zasilania zegarów. Wymień je na paluszki R6 1,2V i zobaczymy.
Opublikowano

>>maaad13

 

nie mówię, że nie...akumulatorki to te 2 bateryjki po 3V? Sprawdzałem je miernikiem(niestety zwarte z obwodem bo są zgrzane do blaszek, więc to mogło dawać błędne pomiary) i wskazania były 3.3V oraz 3.1V... chyba, że poszło po całym obwodzie i tyle wyszło z 2 bateryjek... W sumie nie mam nic do stracenia i warto spróbować to zamienić, ale:

 

1) 1,2V bateryjek potrzebowałbym aż 5szt (!?)

2) gdzie to zmieścić

3) jak połączyć, żeby się nie rozłączyły podczas jazdy?

 

Jak ktoś tak zrobił lub ma jakieś doświadczenie proszę o info. 2 kostki - biała i niebieska wystarczają do zasilenia obrotomierza czy też zasilaniem są te bateryjki?

Opublikowano

Witam

 

Żadne paluszki!! :duh: Dżizys!! :D

Przyczyną padniętego ekonomizera i obrotomierza są najprawdopodobniej właśnie rozładowane akumulatorki trzymające inspekcję. Musisz zakupić dwie baterie Sanyo CR14250SE (3V). Szkoda, że nie mieszkasz bliżej, bo mam na stanie kilka sztuk zegarów do E30 i może coś byśmy z tego złożyli...

 

P.S. To, jakie masz tam bateryjki wywnioskowałem ze zdjęcia zegarów, ale żeby nie było pomyłki, to lepiej zajrzyj do środka!!

 

Pozdrawiam

 

______________________________________________________

 

Zdążyłeś odpowiedzieć, zanim ja odpisałem....:D Jeśli one dają wskazania powyżej 3V, to mało prawdopodobne,żeby były padnięte... Choć i takie przypadki na forum były opisywane... A inspekcję jak wykasujesz to trzyma?? Czy po kilku dniach znów się zaczyna świecić??

 

Dwie kostki wystarczają! Nic więcej nie trzeba. Chyba, że masz jeszcze BC, to wtedy dochodzi trzecia kostka, ta żółta.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mattiss

 

tak na próbę mógłbym wymienić paluszki, co mi szkodzi.... jak kupiłem autko to inspekcja się już paliła (ale poprzedni właściciel mówił że czeka mnie wymiana oleju więc nie kasowałem i nie wiem na dobrą sprawę czy to wina padniętych aku). Gdzie dostać takie bateryjki? (przyznam się szczerze że pierwszy raz na iczy coś takiego widzę) i czy po wyjęciu starych i założeniu nowych nie będą się wysuwać (w końcu stare są zgrzane do blaszek)

 

 

może wie ktoś gdzie można dostać takie bateryjki w Warszawie????

Opublikowano

U mnie są paluszki, zwykłe aku litowo-jonowe, działa ok. Nie działało natomiast ok, gdy wlutowałem właśnie dedykowane baterie litowe 3v (czyli takie, jakie powinny być - dałem chyba 30 zł/sztuka). No ale może to wina wieku auta, że u mnie na 3v fiksowało.

 

Nie potrzebujesz 5 aku, tylko 2, w miejsce starych ;)

Opublikowano

Aaa... Widzisz, tu pies pogrzebany :D

Zapomniałem dopisać, że są dwie wersje tych aku - jedna wersja to standardowy paluszek R6 (czyli AA), druga - połowa tego. Widocznie masz tę drugą...

Opublikowano

belgus

 

a gdzie jest tak "kostka kodowa"?

 

bateryjki (podobne czyli CR2 3V) już kupiłem , więc w weekend przetestuję

cena:33zł

Opublikowano
a gdzie jest tak "kostka kodowa"?

 

Kostka kodowa wciśnięta jest w prawym dolnym rogu zegarów, pomiędzy obrotomierzem, a wskaźnikiem temperatury. Biała rzecz z nadrukowanymi numerami seryjnymi.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

a to...

no to dlaczego miałaby być od 1.6 skoro cały licznik jest od 2.0?

 

Ja mam tutaj napisane BMW13 1381635 oraz nadrukowane 191 2,87

Opublikowano

Więc jest to kostka kodująca od 320i

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=1381635&showeur=on

 

325i powinno mieć inną kostkę kodującą. To jednakże nie powinno powodować braku odczytu z obrotomierza, czy ekonomizera, a jedynie odczyt nieprawidłowy... przynajmniej u mnie tak było w poprzednim aucie (316i) przy podmiance na licznik z 320i...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Witam

Napisalem albo,albo.

Sprobuj podmienic tylna scianke zegarow.

Ewentualnie oczysc styki dochodzace do obrotowmierza.Wyjmij sam obrotomierz i oczysc styki na nim i na sciance.

Moze jakies inne polaczenie od sterownika?

Najlepiej by bylo podmienic zegary i zobaczyc czy dzialaja.Wykluczyloby to lub potwierdziloby uszkodzenie sciezki do sterownika.

Albo wymien sama plytke.

Mam gdzies plytke od 6 stki i tylna scianke chyba tez.

Jak sobie nie poradzisz ,to daj znac na priv, poszukam .Mieszkam na Woli

Pozdrawiam

Opublikowano

No to zonk! z tymi bateriami... to nie to...będę z czasem szukał dalej

 

belgus, dzięki za zaoferowanie pomocy. Mam jeszcze kilka "pierduł" do zrobienia, więc jak to ogarnę to do tematu wrócę. Póki co pomysłu nie mam a bez obrotomierza trochę wytrzymam.

 

Czy wiecie skąd najprościej wziąć sygnał do obrotomierza? + i - na szybko mógłbym wziąć z zapalniczki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.