Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kiedy pierwszy raz urwałem czujnik temp. zew. w w-wa mam z nim problemy. Kupiłem ori i zamontowalem go. Latem nagle wyskoczył błąd -40 C wypielem go pobawilem się troche i działał. Miesiąc temu wpadłem w dziure autem i znów wyskoczył mi ten błąd -40 C Kolejny raz wypiełem przeczyścilem styki i było ok do dziś. Odpalam bryke patrze o mróz ucieka hehe tylko - 8,5 C i nagle na moich oczach znów -40 C ... wrrrrr . Zanim dojechalem temp wskazała -35,5 C.

Miał ktoś podobny problem? Na logike to wyglada na jakiś chyba naderwany kabelek?

Opublikowano

Możesz mieć jakąś przerwę na jednym z kabelku lub we wtyczce. Czujnik temperatury do termistor, czyli rezystor, którego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury. Jak odłączysz go w ogóle (rezystancja =nieskończoność Ohm), to na wyświetlaczu pokaże -40 st. C, jak zewrzesz piny wtyczki to pokaże +50 st. C (rezystancja = 0 Ohm). Jak podłączysz sprawny czujnik o określonej i zależnej od temperatury z zakresu (0,nieskończoność) to pokaże Ci odpowiednią temperaturę z zakresu (-40, +50 st. C). Z tego co wiem to przy temperaturze +25 st. C rezystancja powinna wynosić 6,8 kOhm +/- 2 kOhm. Aha!!! Jak odłączysz czujnik i podłączysz go ponownie, to może nie pokazać właściwej temperatury, a -40 st. C i powolutku dochodzić do właściwej, co trwa niezależnie od tego, czy kluczyk jest w stacyjce, czy nie do kilku godzin. Prawdopodobnie u Ciebie od wjechania w nierówność doszło do przerwy w obwodzie, a jak ciągłość powróciła, to wskazanie wracało powoli od -40 st. C. Z tego właśnie powodu myślę, że możesz mieć gdzieś przełamany kabelek lub przerwę na stykach.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Własnie przez takie pierdulki mam prawdopodobnie problem z webastem, jutro się okaże. Odczytuje to jako brak czujnika temp. zew. i w piecu webasta wyskakuje blad i blokuje je :(

 

Podejrzewam, że jak urwałem pierwszy czujnik ( pokazałą właśnie +50* C, a pozniej juz -40* C) uszkodziłem gdzies kabelek albo i kostke. Kostatka jest cała, kabelki niby tez. Nic nie widać gołym okiem..

Opublikowano
Kolego ale ale sterownik Webasto mierzy temperaturę płynu a nie powietrza.

 

zgadza się ale gdzieś znalezlem w necie schemat jak działa webasto i tam było ze do jego uruchomienia też potrzebna jest wiadomość(sygnał) od czujnika temp. zew. ze temp. otoczenia jest równa lub niższa +5* C

Opublikowano
czyli twierdzisz ze czujnik temp. zew. moze być padniety, a dla webasta bedzie wystarczyło szczytanie temperatury cieczy do jego uruchomienia?
Opublikowano
czyli twierdzisz ze czujnik temp. zew. moze być padniety, a dla webasta bedzie wystarczyło szczytanie temperatury cieczy do jego uruchomienia?

Dokładnie tak. Możesz mieć urwany czujnik, i powinno się włączyć (woda < 60 stopni).

Opublikowano
To znajdź taki schemat a postawie Ci litr wódki :twisted2:

 

Ja też Ci postawię, a nawet 2 litry :twisted2:... Poniżej masz ogólny opis, w którym nie ma wzmianki o temperaturze otoczenia:

 

Functions

The independent heating system is activated via the multi-information display, on-board monitor or telestart (independent heating system remote control). The independent heating system additionally includes the following functions:

 

Interior heating

 

Additional heating mode with engine running until the coolant temperature of 70 °C has been reached. (On E39 as from series launch, on E38 phased in as from model year 96)

 

Telestart (radio remote control via hand-held transmitter)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
To znajdź taki schemat a postawie Ci litr wódki :twisted2:

 

Ja też Ci postawię, a nawet 2 litry :twisted2:... Poniżej masz ogólny opis, w którym nie ma wzmianki o temperaturze otoczenia:

Upijemy kolegę :twisted2:

A na poważnie. 5 oC nie wzieło się z nikąd ponieważ sterownik Webasto działa (mówię tylko o dogrzewaniu silnika w Thermotop Z), cytując za instrukcją serwisową:

3.1.1 Switch On/Starting

Petrol and Diesel Engines

 

When starting the vehicle engine the heater goes in

standby. With a water circuit temperature below 60 °C and

an outside temperature below 5 °C (option with outside

temperature sensor) the starting sequence commences

 

Urwany/uszkodzony czujnik u kolegi pokazuje temperaturę jak w ładny syberyjski poranek, więc te 5°C nie ma tu wielkiego znaczenia - dlatego tak jak napisałem wcześniej - tak czy siak powinno się włączyć.

 

Jeżeli płyn (termometr w samym piecyku) ma >60°C stopni, a czujnik pokazuje > 5°C - wtedy teoretycznie powinno się nie włączyć (czyli lato, płyn zagrzany).

 

Logiczne I a nie lub :)

Mam nadzieje jest wszystko jasne, juz mi bokiem wychodzą te wywody o Webasto :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.