Skocz do zawartości

[E36] padlo chlodzenie silnika??? pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam compacta 316i m43

Zawsze jak przychodzi zima to wiadomo ogrzewanie na pełną rurę i piekiełko w aucie :) tylko ze:

1. dzisiaj w nocy było -16 auto prawie sie zagotowało a z nawiewu powietrze o temp 0-16 :duh: o co kaman?

co mam sprawdzić? bo parę dni temu tem wskazówka idealnie na pion zaowazylem ze w trasie spada i to mocno wychodzi ledwo za niebieskie pole czyli jakby niedogrzany? temp trzymał pięknie w miescie zawsze:) aż do dziś

Czy możne to być efekt tego iż pewien "majster" zdemontował instalacje gazowa na moje życzenie spuścił płyn wlał go na odczepnego pewnie Jeszce jakiś syf z woda i jest go mało i msze dokupić i będzie git?

i o co chodzi z tymi żaluzjami są one w ogóle w cmpactach 316? pozdrawiam z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

co masz na mysli pisząc zagotowało?? czy prawie osiągneło 90 stopni czy znacznie przekroczyło 90 stopni??

 

jesli wskazówka od temp silnika sie unosi a z nawiewu leci zimnie powietrze to szukaj : "elektrozawory nagrzewnicy"

 

jesli temp silnika przekracza 90 stopni a w ostatnim czasie był spuszczany płyn chlodzący to najprawdopodbniej przyczyną jest nie odpowietrzony poprawnie układ chłodzenia.

 

jesli temp silnika ma nie osiąga temp 90 stopni to przyczyną jest zawieszony termostat bądz jego brak

Opublikowano
"elektrozawory nagrzewnicy"

 

 

gdzie tego szukac?jak to sie wymienia?trudny dostep?jaka cena tych zaworow??

 

 

u mnie wyglada to tak temperatura trzyma pieknie 90 ( nagrzewa sie okolo 15 minut aby osiagnac taki stan) lecz z ogrzewania leci cieple lecz nie gorace powietrze na1 i 2 biegu to jeszcze ale dalej to juz letnie nawala.

Opublikowano
"elektrozawory nagrzewnicy"

 

 

gdzie tego szukac?jak to sie wymienia?trudny dostep?jaka cena tych zaworow??

 

 

u mnie wyglada to tak temperatura trzyma pieknie 90 ( nagrzewa sie okolo 15 minut aby osiagnac taki stan) lecz z ogrzewania leci cieple lecz nie gorace powietrze na1 i 2 biegu to jeszcze ale dalej to juz letnie nawala.

 

elektrozawory nagrzewnicy znajdują sie pod maską na przewodach do nagrzewnicy tuz prz scianie grodziowej w autach z klimą strefową 2 elektrozawory w autach bez klimy 1 .

 

ja za używane 2 (zespolone ze sobą) placilem 130 zl nowe w serwisie 540zl . mozna je rozebrac i próbowac przesmarowac czesto pomaga tylko trzeba uważać na cieniutkie druciki przy cewkach zeby ich nie urwac jesli sie pourywają tak jak to bylo w moim przypadku trzeba kupic drugie

Opublikowano

a ile powinno byc plynu , na zbiorniczku wyrownawczym mam jedynie kreski bez jakichkolwiek napisow , mam w nim 3 cm cieczy od dolu czyli na moj gust malo .

 

p.s. autko to e36 2,0 bez gazu

Opublikowano
Z reguły ostatnia kreska na górze będzie oznaczała MAX a a najniższa MIN.

Dolej do MAX i zobacz czy będzie lepiej.

 

ostatnia kreska oznaza max??jestes tego pewien ?nie uszkodze czegos?

Opublikowano

W większości aut masz tylko kreski i skoro jest najwyżej to producent zaznaczył po to żebyś miał orientację że nie trzeba lać więcej.

Nic się nie stanie, gorzej jak będziesz miał za mało ,czyli jak piszesz 3cm ,to nie będziesz miał chłodzenia silnika i go przegrzejesz.

Opublikowano

a wiec juz mowie kupilem koncentrat 1l wlalem do pelna akrat pod korek i odpowietrzylem :) (to sie odkreca ta srubke tak zeby powietrze zeszlo a pozniej lekko plyn i zakreca sie)

no i teraz pozostaje taki nproblem

auto pieknie nagrzewalo no wlasnie nagrzewalo 90 stopni i 3malo temp z nawieu mega gorace powietrze

teraz przy tych mrozach wskazowka ledwo opuszcza niebieskie pole z naiwewu letnie pwoietrze. wczesniej jak byl nagrzany na pionowa wskazowke to i tak na trasei spadala troche ponad niebieska. wiec co zrobic zeby sie nagrxzal i trzymal temp w miare na pionowa wskazowke?

sory za jezyk techniczny jestem totalnym laikiem :) (aczkolwiek jak schemat wymiany termostatu obejzalem to to jest pikus i sam zrobie tylko czy to moze byc przyczyna wolnego nagrzewania i nie trzymania temp? )

Opublikowano

tylko ze nigdy wskazowka nie wychodzi poza pion (90 stopni) , ladnie sie nagrzewa i rowno trzyma temperature

 

 

ma ktos moze jakiego linka jak to precyzuje bmw ile ma byc wlasciwie tego plynu

Opublikowano
a wiec juz mowie kupilem koncentrat 1l wlalem do pelna akrat pod korek i odpowietrzylem :) (to sie odkreca ta srubke tak zeby powietrze zeszlo a pozniej lekko plyn i zakreca sie)

no i teraz pozostaje taki nproblem

auto pieknie nagrzewalo no wlasnie nagrzewalo 90 stopni i 3malo temp z nawieu mega gorace powietrze

teraz przy tych mrozach wskazowka ledwo opuszcza niebieskie pole z naiwewu letnie pwoietrze. wczesniej jak byl nagrzany na pionowa wskazowke to i tak na trasei spadala troche ponad niebieska. wiec co zrobic zeby sie nagrxzal i trzymal temp w miare na pionowa wskazowke?

sory za jezyk techniczny jestem totalnym laikiem :) (aczkolwiek jak schemat wymiany termostatu obejzalem to to jest pikus i sam zrobie tylko czy to moze byc przyczyna wolnego nagrzewania i nie trzymania temp? )

Wygląda na uszkodzony termostat.

Opublikowano
ma ktos moze jakiego linka jak to precyzuje bmw ile ma byc wlasciwie tego plynu

 

Kolego są dwa rodzaje zbiorniczków wyrównawczych z jedną kreską (na środku) i kreskami od do (http://www.moto.allegro.pl/item518206754_bmw_e36_chlodnica.html),

jak nalejesz do połowy to będzie dobrze :cool2:

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano
a wiec juz mowie kupilem koncentrat 1l wlalem do pelna akrat pod korek i odpowietrzylem :)

 

Pod korek się NIGDY nie zalewa. Na fizyce uczyli o rozszerzalności cieplnej cieczy???

A co zrobisz latem - jak ciecz będzie bardzo nagrzana (a co za tym idzie zwiększy swoją objętość) i nie bedzie miała gdzie się rozszerzyć???

Wywali ci przewody i co potem???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.