Skocz do zawartości

Klimatronik - regulacja nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Chciałbym uzyskać informację od posiadaczy E36 z klimatronikem jak u Was zachowuje się nadmuch przy funkcji AUTO. Wydaje mi się, że u mnie nie działa to prawidłowo. Mianowicie, po uruchomieniu samochodu (dla przykładu teraz zimą) włącza się wentylacja, a po jakimś czasie jak nagrzeje się silnik, dmuchawa zaczyna pracować, ale na 50% ( czy u Was też tylko na połowę ??). Ale najciekawsze jest to, że jeżeli wyłączę wentylację ( panel sterowania się wygasi) i ponownie ją włączę, np. przyciskiem AUTO to dmuchawa ustawi się na min !!! (czy u Was też tak jest, że tylko na min?) Przecież powinna zacząć dmuchać z mocą zbliżona do tej sprzed wyłaczenia.. Wszystko wraca do normy dopiero wtedy gdy wyłączę zapłon i przekręcę ponownie stacyjkę.

Czy na Waszych wyświetlaczach pojawia się napis AUTO, jak jest on włączony ?

Proszę o opinie i pomoc.

Opublikowano

Co do mocy dmuchania to zalezy jaka temperature ustawisz. Podczas pracy w trybie AUTO klimatronik mierzy temp w aucie i dopasowuje temperature i sile nawiewu do tego aby utrzymac zadana temperature.

Nie bardzo rozumiem co sie u Ciebie wylacza i wlacza po przekreceniu stacyjki. U mnie jest tak ze jak wylacze panel przed zgaszeniem silnika a samochod dluzej postoi to po ponownym zapaleniu silnika panel sam sie wlacza ale nie wyswietla AUTO tylko ostatnio ustawiono temperature i wieje sobie na 1 kreske z nawiewu z ktorego wialo przed wylaczeniem, u mnie najczesciej szyba i nogi. Jak przycisne AUTO to moc oczywiscie idzie w gore prawie na maksa i spada wraz ze wrostem temperatury wewnatrz. Raczej nie uruchamiam AUTO poki silnik sie nie rozgrzeje bo to mijaloby sie z celem.

Pozdro

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie! Tak, wiem, że wraz ze wzrostem temperatury nadmuch "rośnie", a u mnie jest tak, że nie zależnie od tego jaka ustawię temperaturę to dmuchawa ustawi się na nie więcej niż połowę mocy, nie tak jak u Ciebie ( jak opisujesz ), że masz prawie maxa. Jeżeli chodzi o to wyłączenie i włączanie nawiewu, jeżeli Ty u siebie w trakcie jazdy wyłączysz całkowicie nawiew, którym przyciskiem uruchamiasz go na nowo, AUTO ? regulacją temperatury ? czy może po prostu przyciskiem regulującym moc dmuchawy. No i oczywiście jaki masz tego efekt bo u mnie wszystko ładnie pięknie się uruchamia ale nawiew pracuje na minimum, a u Ciebie przypuszczam, że po 2-3 sek. zaczyna pracować dmuchawa aby osiągnąć żądaną temperaturę.

A jak jest z tym napisem AUTO, pokazuje się u Ciebie na wyświetlaczu ??

Jestem ciekawy, jaki podzespół czy czujnik odpowiada za pracę dmuchawy, nie temperaturę bo tu wszystko wydaje się działać poprawnie, grzeje i chłodzi.

Ps. podłączenie do kompa nie wykazuje żadnego błędu.

Opublikowano
To normalne jak masz na auto to jest tak troche ponad polowe na wyswietlaczu tych kreseczek i nie da wiecej w trybie auto chyba ze sam zwiekszysz sile nadmuchu +
Opublikowano

Acha, więc ta kwestia jest rozwiązana i wszystko jest w porządku. Tylko dlaczego w moim przypadku to działa tylko za "pierwszym razem" tzn.!

włączam zapłon wszytko startuje prawidłowo, dmuchawa dmucha na połowie mocy więc jak na funkcje AUTO przystało dąży do osiągnięcia wyznaczonej temperatury. I teraz uwaga, wyłączam wentylację poprzez zmniejszenie obrotów dmuchawy, aż panel się wygasi (ale zapłon cały czas włączony!) Chcę z powrotem uruchomić wentylacją naciskam AUTO wszystko się zapala na panelu sterowania ale dmuchawa pokazuje zaledwie dwie kreski i kręci się na minimum. A przecież powinna podnieść obroty żeby uzyskać temp wew. auta. Dlaczego tak ważny dla mnie był ten motyw zapłonu, otóż dlatego, że gdybym przed drugą próbą włączenia wentylacji wyłączył zapłon a następnie załączy, to wszytko zadziałało by poprawnie.

Zupełnie bez sensu, bo przecież na trasie nie będę się zatrzymywał i wyłączał silnika tylko po to by funkcja AUTO zadziałała poprawnie.

Czy to wina panelu sterowania, czy jakiegoś czujnika.

Opublikowano
Acha, wie˛c ta kwestia jest rozwia˛zana i wszystko jest w porza˛dku. Tylko dlaczego w moim przypadku to dzia?a tylko za "pierwszym razem" tzn.!

w?a˛czam zap?on wszytko startuje prawid?owo, dmuchawa dmucha na po?owie mocy wie˛c jak na funkcje AUTO przysta?o da˛z˙y do osia˛gnie˛cia wyznaczonej temperatury. I teraz uwaga, wy?a˛czam wentylacje˛ poprzez zmniejszenie obrotów dmuchawy, az˙ panel sie˛ wygasi (ale zap?on ca?y czas w?a˛czony!) Chce˛ z powrotem uruchomic´ wentylacja˛ naciskam AUTO wszystko sie˛ zapala na panelu sterowania ale dmuchawa pokazuje zaledwie dwie kreski i kre˛ci sie˛ na minimum. A przeciez˙ powinna podnies´c´ obroty z˙eby uzyskac´ temp wew. auta. Dlaczego tak waz˙ny dla mnie by? ten motyw zap?onu, otóz˙ dlatego, z˙e gdybym przed druga˛ próba˛ w?a˛czenia wentylacji wy?a˛czy? zap?on a naste˛pnie za?a˛czy, to wszytko zadzia?a?o by poprawnie.

Zupe?nie bez sensu, bo przeciez˙ na trasie nie be˛de˛ sie˛ zatrzymywa? i wy?a˛cza? silnika tylko po to by funkcja AUTO zadzia?a?a poprawnie.

Czy to wina panelu sterowania, czy jakiegos´ czujnika.

 

Jesli wylaczycz panel calkiem przez zejscie regulacja obrotow do zera i potem wlaczycz go przyciskiem AUTO to bedzie wlasnie tak jak opisujesz. U mnie jest tak samo. Nacisnij wtedy AUTO jeszcze raz jak panel juz dziala a zobaczysz jak zacznie pracowac na obrotach. Dlaczego tak jest niestety nie wiem bo nie mam ksiazki.

Pozdro

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
kolego jest dokładnie jak tutaj koledzy pisza jesli włączysz sobie tryb auto to po za ustawieniem rządanej temp. nic nie ustawiasz wszystko robi klimatronik, ja u siebie również mam tak ze po odpaleniu auta nawiew jest ustawiony na minimum, z kolei mojemu kumplowi wogóle się nie włącza po odpaleniu auta dopiero jak recznie uruchomi nawiew
Opublikowano

Jesli wylaczycz panel calkiem przez zejscie regulacja obrotow do zera i potem wlaczycz go przyciskiem AUTO to bedzie wlasnie tak jak opisujesz. U mnie jest tak samo. Nacisnij wtedy AUTO jeszcze raz jak panel juz dziala a zobaczysz jak zacznie pracowac na obrotach. Dlaczego tak jest niestety nie wiem bo nie mam ksiazki.

Pozdro

 

 

Jeżeli ja robię tak jak opisujesz że drugi raz nacisnę AUTO to je po prostu wyłączę i zapalają się lampki na ustawienia manualnych z ostatniego cyklu pracy, np. nadmuch na twarz i szybę, a dmuchawy nic nie rusza, dopiero sam muszę podkręcić ją na obrotach. Ale chyba to nie jest normalne bo jak napisał kolega "lolek0" ""jesli włączysz sobie tryb auto to po za ustawieniem rządanej temp. nic nie ustawiasz wszystko robi klimatronik" A ja jednak muszę, muszę regulować wentylatorem.

 

Dzięki za opinie. Pozdro

Opublikowano

Witam !

 

Zachowanie klimatronika zależy od wersji softu jaki został wgrany to 68HC711 który jest "sercem" panelu. Najnowsza wersja to V48, niestety nie wiem jak ją sprawdzić poza sprawdzeniem naklejki na obudowie panelu. Poza tym były dwie wersje hardware - różnica podstawowa to inny wyświetlacz. Nowsza wersja ma napis "AUTO" starsza ma jego miejscu taki "wentylatorek". Co do działania (wersja S/W 48).

Po włączeniu auto działa automatyczna regulacja kierunku i siły nawiewu w pełnym zakresie (od "zera" do max - nie do "połowy"). Zmiana kierunku nawiewu pozostawia "auto" na wyświetlaczu i automatycznie sterowanie siły nawiewu, zmiana siły nawiewu wyłacza całkowicie opcję auto.

Nie wiem jak wygląda sytuacja gdy wyłączysz panel (przez zejscie siłą nawiewu do zera) i włączysz ponownie - mogę sprawdzić jeśli to pomoże.

Na pewno gdy włączysz samochód to regulacja auto działa niezależnie od temp. silnika - zasada prosta, silnik jest zimny (oczywiście teraz - w zimie), siła nawiewu minimalna, ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej wzrasta siła nawiewu ciepłego powietrza.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
Witam !

 

Zachowanie klimatronika zależy od wersji softu jaki został wgrany to 68HC711 który jest "sercem" panelu. Najnowsza wersja to V48, niestety nie wiem jak ją sprawdzić poza sprawdzeniem naklejki na obudowie panelu. Poza tym były dwie wersje hardware - różnica podstawowa to inny wyświetlacz. Nowsza wersja ma napis "AUTO" starsza ma jego miejscu taki "wentylatorek". Co do działania (wersja S/W 48).

Po włączeniu auto działa automatyczna regulacja kierunku i siły nawiewu w pełnym zakresie (od "zera" do max - nie do "połowy"). Zmiana kierunku nawiewu pozostawia "auto" na wyświetlaczu i automatycznie sterowanie siły nawiewu, zmiana siły nawiewu wyłacza całkowicie opcję auto.

Nie wiem jak wygląda sytuacja gdy wyłączysz panel (przez zejscie siłą nawiewu do zera) i włączysz ponownie - mogę sprawdzić jeśli to pomoże.

Na pewno gdy włączysz samochód to regulacja auto działa niezależnie od temp. silnika - zasada prosta, silnik jest zimny (oczywiście teraz - w zimie), siła nawiewu minimalna, ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej wzrasta siła nawiewu ciepłego powietrza.

 

Pozdr

M.K.

 

Rozumiem, że jak ingeruje w siłę nadmuchu to "auto" się wyłącza, tylko skąd mam o tym wiedzieć jeżeli nie mam wyświetlanego napisu na wyświetlaczu? A jeśli nacisnę przycisk "auto" ponownie, to tak jak wyżej opisywałem, przełącza się na sterownie manualne. A gdy nacisnę go po raz kolejny, zielona dioda zapali się na przycisku "auto" , ale ... to wszystko, siłą nadmuchu już nie reguluje automat.

Coś tu u mnie nie gra, tak jak powinno.

Sprawdzę jeszcze typ softu, może to coś pomoże.

 

Dzięki i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.