Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

 

Postawiłem przedwczoraj auto w garażu i następnego dnia rano auto odpaliło na 2s, zakrztusiło się i zgasło. Po 3 kolejnych próbach, zero efektu. Po 30 minutach znów odpalił na 2s i zgasł.

 

Z rozruchem nie ma problemów, świece dają iskrę (nówki). Pompa paliwa działa. Komputer nie jest zamoknięty itd.

 

Może to nie mieć związku, ale przez ostatnie tygodnie kilka razy auto zgasło mi samoistnie podczas hamowania przy bardzo niskiej prędkości. Po czym odpalało bez problemów!

 

Myślę, że to czujnik Halla (na wale). Czy miał ktoś podobny problem?

 

Czy czujnik położenia wałków jest w stanie unieruchomić auto?

 

Moje auto:

 

E36 320i Vanos Coupe 94r.

Edytowane przez Majkel09
Opublikowano

Mierzylem czujniki Halla...

 

W tym od polozenia cylindrow miernik wskazal:

- 0.8Ohm na nozkach 1-2 i daje sygnal dzwiekowy, jak sie pod nie podepne..

- dla nozek 2-3 nie daje sygnalu dzwiekowego i nie jest w stanie pokazac opornosci... zakres 2000k to za malo...

 

W ksiazce mam napisan, ze opornosc 1-2 powinna wynosic max 1Ohm, wiec jest OK. Zakladam, ze ten czujnik jest sprawny.

 

W czujniku polozenia walu natomiast, opornosci nie pokazuje na zadnym polaczeniu (ani 1-2 ani 2-3), a dla nozek 1-2 nie daje tez sygnalu dzwiekowego, jak miernik ustawiony jest na diode... pokazuje tylko wartosc = 663-668...

 

W takim razie - czy miedzy nozkami w czujniku od walu powinno byc polaczenie miedzy nozkami 1-2 tak, jak w czujniku od walkow?

W ksiazce jest napisane, ze opor na nozkach 1-2 powinien wynosic 1.3Ohm... jak pisalem wyzej - miernik nie jest nawet w stanie zbadac polaczenia miedzy nozkami, wiec i oporu nie potrafi okreslic...

Opublikowano

Naprawione :mrgreen: Walnięty czujnik od wałków.

 

Dla potomności: jedyne prawidłowe wartości dla silnika M52B20, to:

 

1) czujnik położenia cylindrów 1-2: 0,4Ohm ; 2-3: 12,5Ohm z odchyłką 0,3Ohma w obu przypadkach. Miernik wskazuje połączenia między każdą z nóżek.

 

2) czujnik położenia wału - pomiary oporów nic nie dają, trzeba sprawdzić diodą czy czujnik daje sygnał między nóżkami 2-3. Miernik nie wykazuje połączenia dla żadnej par nóżek.

Opublikowano

Zbytnio bym się Twoimi informacjami nie sugerował bo sam sobie zaprzeczasz :)

 

Piszesz że pomiary oporów nic nie dają, a potem żeby sprawdzić sygnał. Wiec jeżeli jest sygnał to i musi być jakaś wartość rezystancji. Zresztą rezystancje posiada nawet powietrze tylko że bardzo dużą. Jeżeli opór był by tak duży że nie dało by sie go zmierzyć wtedy nie ma mowy o jakimkolwiek sygnale co automatycznie oznacza uszkodzony czujnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.