Skocz do zawartości

Kiedy i jaki olej idzie do skrzyni i mostu??!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Chcialem sie zapytac kiedy sie zmienia olej w skrzyni i w moscie?? I jaki olej jest nalepszy do takich zeczy?? pozdrawiam

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Opublikowano

Kolego Rosvell, rozumiem że ten tekst poniżej dotyczy tylko silników TDi, wiec Skroczek1 mając TDS-a nie powinien czuć się urażony? :D

A tak na poważnie, to było o tym wiele razy, wystarczy trochę poszukać. Do dyfra idzie syntetyk Castrola którego nie kupisz w małej butelce bo są tylko po 20l, najlepiej kup w ASO 1,2l bo wchodzi 1,1l i to będzie najtaniej i najlepiej. Do skrzyni najprawdopodobniej ATF, ale trzeba sprawdzić tabliczkę na skrzyni, albo spuść kropelkę i jak będzie czerwony kolor to ATF. Możesz wtedy zalać np. Valvoline ATF z serii MaxLife. A to co z niego zostanie możesz dolać do wspomagania jak będzie brakowało, bo wchodzi też 1,1l a będziesz musiał kupić 2l, chyba że kupisz w ASO tyle ile trzeba.

Opublikowano

Do kolegi Skroczek1 najpierw :search:

 

Kolego -monter- nie przesadzaj, że wszystko trzeba kupić w ASO :duh: :mad2:

Do dyfra idzie syntetyk Castrola którego nie kupisz w małej butelce bo są tylko po 20l , najlepiej kup w ASO 1,2l bo wchodzi 1,1l i to będzie najtaniej i najlepiej

To mi się wydaje śmieszne :clap: Krypto reklama ASO???

W swojej Buni mam szpere i kupiłem literkę Castrola 75W140 - wystarczyła. Jeśli chodzi o skrzynie to sprawdz jaki idzie olej do niej. Jeśli ATF to kup sobie go więcej np. Mobila 4 lit - do wspomagania idzie też ATF. NIe jest drogi i będziesz miał go na troszkę.

Opublikowano

Kolego -monter- nie przesadzaj, że wszystko trzeba kupić w ASO :duh: :mad2:

To mi się wydaje śmieszne Krypto reklama ASO???

Kolego, to że Ty lejesz 75W140 to nie znaczy że taki ma być, bo wszędzie jest podane że bez szpery idzie SAF-X0, a ze szperą SAF-XJ lub specjalny BMW i proszę spróbuj znaleźć któryś z nich w litrowej butelce, a w ASO kupując na litry kosztuje to 62zł i jeszcze zostaje 100ml. Więc piszę to nie dla reklamy czy popierania zakupów w ASO - zwyczajnie tak jest najtaniej akurat w tym przypadku. Możesz Sobie lać co chcesz, ale tylko ten olej co napisałem ma aprobatę BMW. A co do oleju do skrzyni to wcale nie namawiam do zakupów w ASO, wręcz przeciwnie.

Nie widzę też sensu kupować 4l oleju ATF skoro trzeba 1.1l Jak kiedyś będzie potrzebny to lepiej kupić świeży, a nie chomikować w garażu nie wiadomo po co, oleje też się starzeją. Praktycznie wszystkie oleje ATF można kupić w litrowych butelkach.

Pozdrawiam i mniej podejrzliwości życzę po świętach :lol:

Opublikowano

ja jak chcialem wymienic olej w moscie to w warsztacie gdzie sprzedaja i wymieniaja odrazu oleje chcieli ok 100zl, za wymiane w skrzyni 80zl

a ja pojechalem do hurtowni i dam mi dobrali odpowiednie(mieli wszystkie potrzebne dane auta) za duzo taniej i bylem zadowolony:D i tez tak Ci radze kolego

Opublikowano
Dziekuje wszystkom za odpowidz:) Moja benia ma juz nalatane 202tys. i oleju w skrzyni ani moscie nie zmienialem.... :roll: Pozdrawiam
Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Opublikowano
Proszę w litrowej butelce

W takim razie zwracam honor. Ja rok temu szukałem SAF-X0 i w żadnym sklepie nie znalazłem. Ale nadal twierdzę, że taniej wyjdzie kupić w ASO :D

Jak spuścisz cały stary olej to litr nie wystarczy. Za dwie butelki musisz zapłacić ponad 150zł, a w ASO kupisz 1,2l za ok 100zł (oczywiście ten do szpery, bo do zwykłego dyfra jak już pisałem kosztował mnie 62zł). Więc nie takie ASO straszne :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.