Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Już 2 raz z kolei w odstepie od siebie jakiegoś czasu jak uruchamiam auto to przez ok. minute pracuje chyba na 3 tłokach, aż całym samochodem telepie:)

Przewody ok. rok temu były wymieniane razem ze swiecami na oryginalne.

Po pierwszym takim przypadku przeczyściłem przewody zapłonowe kolejny ten raz pojawił się po ok. 2 - 3 miesiącach.

 

Dzięki za odp.

Opublikowano

Nie tego nie sprawdzałem i szczerze to nie wiem nawet gdzie tego szukać jest to silnik M43 1.9 benzyna.

To jak sprawdzić tą cewkę i gdzie ją znaleźć??

Dzieki za odp.

Opublikowano
Nie tego nie sprawdzałem i szczerze to nie wiem nawet gdzie tego szukać jest to silnik M43 1.9 benzyna.

To jak sprawdzić tą cewkę i gdzie ją znaleźć??

Dzieki za odp.

z cewki wychodzą przewody więc łatwo to zlokalizować a najlepiej sprawdzić u elektryka bo nie bardzo wiem czy można tak ściągnąć przewód i sprawdzić czy iskara przeskakuje ale ja bym tak chyba zrobił chyba że nie wiesz na który cylinder nie idzie bo jak wiesz to tak można sprawdzić bo iskra powinna być mocna a u Ciebie może być za słaba na jednym wyjściu z cewki tak więc to najpierw sprawdz

Opublikowano
Możliwe też że jeden wtryskiwacz nie działa tak jak powinien, a masz może gaz?

 

Gazu nie mam i nigdy nie bedę miał nie przepadam za tym wynalazkiem

 

 

A tak na marginesie to w benzyniaku są wtryskiwacze myślałem, że tylko Diesel :shock: :!:

Opublikowano
Możliwe też że jeden wtryskiwacz nie działa tak jak powinien, a masz może gaz?

 

Gazu nie mam i nigdy nie bedę miał nie przepadam za tym wynalazkiem

 

 

A tak na marginesie to w benzyniaku są wtryskiwacze myślałem, że tylko Diesel :shock: :!:

oczywiście że są tylko mniej skomplikowane niż te w nowych dieslach

Opublikowano
Możliwe też że jeden wtryskiwacz nie działa tak jak powinien, a masz może gaz?

 

Gazu nie mam i nigdy nie bedę miał nie przepadam za tym wynalazkiem

 

 

A tak na marginesie to w benzyniaku są wtryskiwacze myślałem, że tylko Diesel :shock: :!:

 

Dodam jesczcze, że auto posiadam ok. 2 lat no i pierwszy raz coś takiego się stało ok. 3 miesiące temu przy zimnym silniku no i dopiero teraz drugi raz również przy zimnym silniku.

 

p.s. Do posiadaczy 1.9 benzyna silnik M43 czy wasze auto Przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika startuje on jak odrzutowiec :D no i tak pracuje tak przez ok 1 - 2 może nawet czasami 3 minuty zależy jak jest zimno. ( wg mnie to chyba ssanie, ale żeby takie głośne???)

Opublikowano

to po jezdzie odkrec korek z chlodnicy zeby cisnienie zeszlo z wezy. Na drugi dzien odpal samochod i powinien chodzic juz na 4 cylindry.

A plynu z chlodnicy nie ubywa???

Opublikowano

Nie płynu z chłodnicy nie ubywa.

 

Nie bardzo rozumiem co z czym się wiąże... ten płyn chłodniczy coś ma wspólnego z uruchomieniem silnika?? Czy ciśnienie jakie się wytwarza pod wpływem temp.

No chyba nie będę po każdej jeździe spuszczał ciśnienia z węży chłodniczych :wink:

Opublikowano
Widzę kolego Asek22 że, chyba chcesz delikatnie zasugerować uszczelkę pod głowicą.. Ja jednak najpierw proponuję wykluczyć układ zapłonowy i wtryski, bo z tym mniej roboty w razie czego. No chyba że płyn chłodniczy znika.
Opublikowano

Ten dzwięk odrzutowca to suszarka EGR (czarna puszka z wężami) i to jest prawidłowy objaw. Za brak iskry na zimnym obwiniałbym świece zapłonową. Często potrafi paść nawet nowa świeca. Musisz ustalić która świeca nie pracuje i zamienić je miejscami lub wtawić nową.

Jeśli silnik pracuje na 3 cylindrach i kopci na czarno to wtryskiwacz jest sprawny.

Opublikowano
Jak robi się to przy zimnym silniku, najprawdopodobniej jest to czujnik położenia wału. Radził bym Ci podjechać na komputer, u dobrego mechanika za 50zł bedziesz wiedział co się dzieje z autem. POZDR!
Opublikowano
nie wiem jak jest w twoim silniku z cewkami (ja mam 316 m43 z jedna cewką "rozdzielną"?) a w tych nowszych to juz chyba na każdy cylinder osobna cewka była ale nie wiem. W każdym bądź razie u mnie właśnie jak paliło na 3 gary okazało sie to winą cewki. Proponuje pojechać na jakiś auto szrot i poprosić o cewkę ze chcesz najpierw wstawić i zobaczyć czy działa.
Opublikowano

ja również stawiam na cewkę to najłatwiej i najtaniej sprawdzić u byle jakiego elektryka,sprawdź to najpierw a później szukaj innej przyczyny

pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Podłączam się do tematu. Mam podobny problem z 318i e36 z silnikiem M43. Po uruchomieniu auta przez chwilę chodzi na 3 cylindrach. Po wymianie przewodów i świec przez jakiś czas było ok ale widzę że problem znów powraca. Przewody jakie założyłem to sentech a świece NGK. Najczęściej chodzi na 3 cylindrach po odpaleniu z rana, ale ostatnio zauważyłem, że zdarza się też jak auto jest jeszcze ciepłe. Jak można sprawdzić działanie cewki? Wydaje mi się że czujniki położenia wału i wałka rozrządu można wykluczyć bo w przypadku awarii tych czujników nie chodziłby na wszystkich cylindrach.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Problem pracy na trzech cylindrach udaje się tymczasowo rozwiązać przez podmianę świecy, ale po tygodniu problem wraca. Niedawno wykręciłem wszystkie świece okazało się że jedna jest koloru czarnego, po podmianie świecy na inną problem ustąpił ale tylko na około tydzień. Orientuje się ktoś co może być przyczyną takiego zachowania? Nie wiem czy diagnoza przez komputer tu coś pomoże?
Opublikowano
p.s. Do posiadaczy 1.9 benzyna silnik M43 czy wasze auto Przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika startuje on jak odrzutowiec :D no i tak pracuje tak przez ok 1 - 2 może nawet czasami 3 minuty zależy jak jest zimno. ( wg mnie to chyba ssanie, ale żeby takie głośne???) U mnie nic takiego się niedzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.