Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem E38 z roku 99 z 3,5l benzynką. Przesiadłem się z E39 i mam kilka problemów otórz: posiadam program INPA i podłączyłem w celu zrobienia diagnostyki auta. W silniku pokazało dwa błędy. Kody 113 i 140. W tłumaczeniu kod 113 to czujnik temperatury zewnętrznej. Nie kumam gdzie on jest co i jak z nim nie tak. Błąd daje się skasować lecz zaraz po odpaleniu wyskakuje i poprostu sobie jest. Drugi błąd 140 to błąd sondy lambda błąd czujnika 2 obwodu pierwszego. Nie kumam o która sondę chodzi bo są aż 4 szt. Czy dobrze rozumiem że chodzi o sondę za katem po stronie pasażera (głowica z wlewem oleju) ???? Błąd ten daje sie kasować kasuję nie powraca nawet przez cały dzień jazdy aż tu nagle po obrotach silnika na biegu jałowym zauważam niższe wskazania (około 550obr/min) jak błąd skasuje to obroty wynoszą około 650obr/min czyli tak jak powinny. Ktoś coś poradzi? Przedewszystkim gdzie szukać czujnika z błedu 113 i jak zlokalizować strone uszkodzonej lambdy. Dodatkowe pytanie to czy ktoś wie jak INPĄ zrobić żeby szyby przednie strona kierowcy i pasażera same sie domykały po dotknięciu klawisza? U mnie trzeba trzymać. Ponoć tak są zakodowane ustawienia. Nie znam na tyle INP-y Jeszcze jedno pytanie Chcę sprawdzić poprawność działania wentylatora klimy. Błędów w układzie nie ma kompresor startuje a wentylator nie. Czy jest zbyt zimno?? Wentylator niestety jest na trzy kable czyli ten bardziej zawikłany gdyż moja E38 jest po lifcie. Proszę o każdą sugestję i pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do wiatraka klimy. To polacz sie z modulem klimy i poszukaj sterowania nim.

W moim e36 jest to i w twoim bedzie.

Opublikowano
Co do wiatraka klimy. To polacz sie z modulem klimy i poszukaj sterowania nim.

W moim e36 jest to i w twoim bedzie.

 

Owszem jest ale niestety aktywowanie wiatraka nie uruchamia go. Wentylator jest sprawny na 100% bo dziś jak ostrzej pośmigałem to na postoju wiatrak wentylatora klimatyzacji włączył się żeby wspomódz studzenie chłodnicy. Czyżby było za zimno na włączenie sie wiatraka przy włączonej klimie? A co najważniejsze czyli jak rozgryść niedomaganie którejś z sond lambda tak jak już pisałem kod błedu 140 oraz kod 113. Ten drugi to czujnik temperatury zewnętrznej. Znowu dziś błąd 140 powrócił bo już widzę po zachowaniu się wolnych obrotów ( są niższe). Drazni to trochę mimo że kontrolka check engine (motorek) w zegarach nie zapala się przy tych błedach tak jakby to było chwilowe niedomaganie sondy. Pomocy.

Opublikowano
no i udało mi się w końcu rozgryść ko d błędu 113 opisane w INPA jako camshaft sensor. To jest czujnik położenia wałka rozrządu (pierwszy) czyli głowica pierwsza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do wiatraka klimy. To polacz sie z modulem klimy i poszukaj sterowania nim.

W moim e36 jest to i w twoim bedzie.

 

Owszem jest ale niestety aktywowanie wiatraka nie uruchamia go. Wentylator jest sprawny na 100% bo dziś jak ostrzej pośmigałem to na postoju wiatrak wentylatora klimatyzacji włączył się żeby wspomódz studzenie chłodnicy. Czyżby było za zimno na włączenie sie wiatraka przy włączonej klimie? A co najważniejsze czyli jak rozgryść niedomaganie którejś z sond lambda tak jak już pisałem kod błedu 140 oraz kod 113. Ten drugi to czujnik temperatury zewnętrznej. Znowu dziś błąd 140 powrócił bo już widzę po zachowaniu się wolnych obrotów ( są niższe). Drazni to trochę mimo że kontrolka check engine (motorek) w zegarach nie zapala się przy tych błedach tak jakby to było chwilowe niedomaganie sondy. Pomocy.

 

Umnie wiatrak sie zalacza bez problemu. Z tego co pamiatem to w +6 C testowalem.

Opublikowano

Umnie wiatrak sie zalacza bez problemu. Z tego co pamiatem to w +6 C testowalem.

 

No ja próbę robiłem przy 7 stopniach. Kompresor sie załącza a wiatrak nie. W poprzednim aucie (E39) też przy 7 stopniach sie kompresor włączał a wiatrak nie. Załączenie wiatraka następowało dopiero przy minimum 9 stopni ( sprawdziłem dokładnie) Więc może poprostu jest za zimno? Wentylator jest sprawny na 100% bo jak troszkę zgrzałem silniczek to sie włączył a i robiąc adaptacje poprzez engine opcja AUX FUN też też wiatrak startuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.