Skocz do zawartości

530dA przestal odpalac gdzie pompa zasilajaca? fuel system


devil_inside

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegow...

 

Moje bmw 530dA 02r smigalo jak sie patrzy... w pewnym momencie a dokladnie pare dni po wymianie asb pojawil sie problem z odpaleniem... za ktoryms razem silnik zalapal i chodzil normalnie przez pare dni... potem coraz czesciej nie dalo sie go odpalic (rozrusznik krecil oczywiscie, paliwa bylo ponad rezerwe) Samochod trzeba bylo zostawic w spokoju na pewien czas po czym przekrecalo sie kluczyk strzal i chodzi bez problemu... dodam ze w momencie kiedy silnik byl niedogrzany po przekreceniu stacyjki w poz zaplon odrazu wlaczalo sie webasto... w chwilach kiedy silnik sie nie uruchamial webasto sie nie zalaczalo... wyczytalem na forum ze przyczyn moze byc wiele.. moze to byc przekaznik od pompy zasilajacej (gdzie on jest w e39??) a moze to byc sama pompa zasilajaca.. wertowalem kilka razy wyszukiwarke , ale nigdzie nikt nie napisal co trzeba zrobic zeby dostac sie do pompy paliwa (tej pod fotelem kierowcy albo jak inni jeszcze pisza tej w progu...)

 

Ktos napisal zeby spróbować wypiac wtyczke od czujnika na filtrze i wtedy sprobowac uruchomic silnik... niestety nie udalo sie, malo tego pojawil mi sie teraz blad: fuel injection system fail, no i zgadzam sie bo komp nie dostawal wiadomosci o cisnieniu paliwa ktore dochodzilo do pompy...

koledzy pomozcie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko wypnij bezpiecznik od webasto i zobacz przyczyna może być któraś z pomp zasilających , wyczytałem ostatnio post w podobnym przypadku by sprawdzić pompe umieszczona pod samochodem orientacyjnie miejsce kierowcy , można tez pukając w pompę pobudzić ja do życia jak to ona jest przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pukanie w podloge tez juz przerobilem... nic nie daje... zastanawia mnie sprawa webasta... dlaczego teraz sie nie zalacza... raz mialem taki przypadek, ze samochod nie chcial odpalic... czekam czekam na przekreconym kluczyku kontrolki sie swieca samochod nie chce odpalic no to czekam czekam az w pewnej chwili webasto wystartowalo, przekrecilem kluczyk samochod odpalil bez zadnego problemu... jak dostac sie do tej pompy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompę pod siedzeniem kierowcy na zewnątrz pojazdu łatwo zdiagnozować testerem powinna 4 bar podawać , spróbuj wypiąć wtyczkę na filtrze paliwa włożyć kluczyk przekręcić i zobaczyć czy jakaś zmiana jest , druga sprawa to pompa w zbiorniku , ale zobacz czy za filtrem paliwa w przewodzie paliwowym są pęcherzyki powietrza.

 

Jakie kol wiek rady i ich wykonanie jest na własną odpowiedzialność , aczkolwiek wyjęte z forum i są deko pomocne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam wszystkich kolegow...

 

Moje bmw 530dA 02r smigalo jak sie patrzy... w pewnym momencie a dokladnie pare dni po wymianie asb pojawil sie problem z odpaleniem... za ktoryms razem silnik zalapal i chodzil normalnie przez pare dni... potem coraz czesciej nie dalo sie go odpalic (rozrusznik krecil oczywiscie, paliwa bylo ponad rezerwe) Samochod trzeba bylo zostawic w spokoju na pewien czas po czym przekrecalo sie kluczyk strzal i chodzi bez problemu... dodam ze w momencie kiedy silnik byl niedogrzany po przekreceniu stacyjki w poz zaplon odrazu wlaczalo sie webasto... w chwilach kiedy silnik sie nie uruchamial webasto sie nie zalaczalo... wyczytalem na forum ze przyczyn moze byc wiele..

 

 

Witam... mam podobny problem w swojej beemie, mam dokladnie ta sama, tez z 02r. Znalazles juz przyczyne usterki? Ja mam problem z komunikacja interfejsu, wiec nie moge bledow zczytac :/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam

Miałem taki problem z moim 525d

przy około 15 litrów paliwa w zbiorniku gasł silnik (komunikat Fuel injection system!). Na forach przeczytałem że to pompa w zbiorniku paliwa. Diagnoza była trafna tym bardziej, że po przekręceniu kluczyka (w pozycji 1) słychać było jak pracuje pompa pod fotelem kierowcy (ważne aby nie montować zamienników - gwarancją jest oryginał => PIERBURG) dostęp do pompy jest dosyć dobry, jednakże trzeba podnieść auto.

Zanim doczytałem się, że to wina pompy w zbiorniku, nie wiedząc że nie ma paliwa w wężu paliwowym wielokrotnie przekręcałem kluczyk i trochę przytarłem pompkę pod siedzeniem kierowcy. wynikiem tego autko coraz częściej przerywa podczas przyśpieszania, a pod koniec obrotomierza traci moc - jest to skutek tego, że pompa pod siedzeniem nie jest w stanie nabić odpowiedniego ciśnienia (powinno być 4 bary) i kwalifikuje się do wymiany.

Po tym jak zgasł silnik pojawił się komunikat Fuel injection system!

gdy uzupełniłem paliwo silnik nadal nie był w stanie sam "zaciągnąć" paliwa ze zbiornika (przeźroczysty wężyk pomiędzy filtrem paliwa a silnikiem był pusty).

Ja poradziłem sobie w ten sposób:

- Odkręciłem przeźroczysty wężyk nalałem do niego ropy i przykręciłem, po czym przekręciłem kluczyk na pozycję 1 (paliwo zostało wyssane)

- operację powtarzałem do czasu kiedy w wężyku zginęły ostatnie pęcherzyki powierza

- następnie odpaliłem auto - kluczyk w pozycji 2 (poszła spora chmura z rury)

Przy kolejnym odpaleniu silnika nie było już komunikatu Fuel injection system!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.