Skocz do zawartości

[E46] 320d Pierwsze BMW - pytania


Piotr66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupuję samochód i jak zwykle masa dylematów. Liczę, że może mi pomożecie...

 

Miałem juz A4 B5 1.9TDI 110KM, potem Passata B5 po liftingu 2004 1.9TDI 131KM, którego mi skradziono. Dostałem na szczęście jakąś kase z ubezpieczenia i byłem praktycznie zdecydowany na zakup A4 B6 1.9 131KM, ale pojawiła mi się możliwość zakupu BMW E46, 2004 r., 150KM, kombi, 187 tys przebiegu, wyposażenie raczej podstawowe: 4x szyby el., 6 czy 8 poduszek, radio z CD, klima, DCS. Dość dobrze utrzymane wew. i zew., srebrny metalik, felgi BMW 17 cali. Nie bity.

 

Samochód sprowadzony jest z Austrii, ale na papierach Włoskich (dziwne?).

 

Mam jednak kilka wątpliwości:

 

1. Napęd na tył. Nigdy nie jeździłem "czymś" takim. Szczególnie boję się zimy. Jedni mi mówią, żebym od razu sobie kupił dwa krawężniki, inni, że DCS mi tu pomoże. Dodam, ze do głównej odświeżanej drogi mam z 1km niemal polnej drogi, którą czasem ktoś tam odśnieża...

 

2. Zawieszenie. Jedni mi mówią, że jest drożej niż w Audi, bo w BMW wszystkie cztery koła mają aluminiowe wahacze, a inni, że wymienia się tylko końcówki, które nie są tak drogie, jak wahacze w Audi. Jak to jest?

 

3. Silnik. Spotkałem się z opiniami na tym forum, ze to awaryjna jednostka, a znajomi mówią, że naprawy drogie. Jak to jest? Co przeważnie pada? Przepływka? Trubo?

 

4. Przebieg. 187 tyś. to dużo jak na ten samochód\silnik, czy do przyjęcia? Chodzi mi tu bardziej o wpływ takiego przebieg na trwałość samochodu, niż to, czy jest on realny, czy nie...

 

Będę bardzo wdzięczny za jakiekiekolwiek uwagi!

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednak kilka wątpliwości:

 

1. Napęd na tył. Nigdy nie jeździłem "czymś" takim. Szczególnie boję się zimy. Jedni mi mówią, żebym od razu sobie kupił dwa krawężniki, inni, że DCS mi tu pomoże. Dodam, ze do głównej odświeżanej drogi mam z 1km niemal polnej drogi, którą czasem ktoś tam odśnieża...

 

Ci, co tak mówią/piszą mają prawdopodobnie doświadczenia bardziej z Polonezem niż BMW. Tutaj układ DSC nie pozwala autu tańczyć na sliskiej nawierzchni. Zakładasz sobie komplet opon zimowych i śmigasz bez obaw. Wiadomo - trochę wyobraźni trzeba mieć bo komputer nie poprawi za ciebie logicznego myślenia.

 

2. Zawieszenie. Jedni mi mówią, że jest drożej niż w Audi, bo w BMW wszystkie cztery koła mają aluminiowe wahacze, a inni, że wymienia się tylko końcówki, które nie są tak drogie, jak wahacze w Audi. Jak to jest?

 

Owszem - wahacze są aluminiowe ale zawieszenie jest prostej budowy. W audi/vw z tego co czytałem na forach owych marek zawieszenie przednie bardzo często odmawia współpracy. Tutaj w BMW (w zalezności od jazdy) nie jest tak źle. A co do wymiany - to już zależy co się zepsuje w wahaczu - są elementy, które można wybić a sa takie które wymienia się łacznie z całym elementem.

 

3. Silnik. Spotkałem się z opiniami na tym forum, ze to awaryjna jednostka, a znajomi mówią, że naprawy drogie. Jak to jest? Co przeważnie pada? Przepływka? Trubo?

 

Jednostka jest awaryjna w takim zakresie, w jakim pozwala jej na to własciciel. Będziesz dbał i serwisował - będziesz jeździł, nie będziesz dbał - będziesz miał auto w garażu. Co do napraw - naprawy nowoczesnych diesli na CR nie należą do najtańszych niezależnie od marki. Tutaj ceny są na podobnym poziomie. Co najczęściej się psuje - z forum wynika iż to co napisałeś.

 

4. Przebieg. 187 tyś. to dużo jak na ten samochód\silnik, czy do przyjęcia? Chodzi mi tu bardziej o wpływ takiego przebieg na trwałość samochodu, niż to, czy jest on realny, czy nie...

 

Jak na 4 letnie auto to przebieg jest do zaakceptowania. Czy jest to dużo - zależy od formy eksploatacji pojazdu. jak poprzedni właściciel nie katował auta - to jest to mało i spokojnie powinieneś zrobić drugie tyle (może nie bezawaryjnie ze wzgl, na osprzęd silnika).

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przeczytałem włoskie papiery to już bym nie kupował , chyba najgorsza opcja w zakupie no i z Francji jeszcze , dlatego auta z Włoch są ogólnie odradzane , co do Wahczy wymieniałem komplet w poprzednim Audi czyli 8szt i w BMW obecnym też komplet czyli 2szt i kwotowo to w Audi wyszło 2x tyle poza tym co zimę w Audi musiałem jakiś wymienić a w BMW tylko raz , w BMW czuję się pewniej za kółkiem w zimie jak w Audi z ośką , tam był strach , w BMW robi to ASC/DSC wiec nie problem jedynie muszę to wyłączać jak chce na ulice wyjechać po śniegu pod górkę bo mam 200m nieodśnieżonej górki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlocha sobie odpusc chyba ze jest bardzo tani. generalnie auta z wloch pomimo picowania sa bardzo zniszczone i zuzyte.

 

mialem passata tdi 110 km i bylem bardzo zadowolony, jesli chodzi o zawieszenie to w audi/passat to porazka z tego co pamietam zawieszenie z przodu co 50 tys jakies 1,5-3 tys zl w zaleznosci od producenta czesci. w bmw nie ma takiego meksyku, ktory sie nazywa wielowahaczowe zawieszenie :D

 

co do silnika passat/audi 130km to kultura pracy i jest na wyzszym poziomie niz w 320d 150km, spalanie i osiagi na korzys VW/audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

odpuscilbym sobie 320d na twoim miejscu zwlaszcza ze nie jest full opcja a wybral cos z VAG o zblizonej mocy/lepszym wyposazeniu

 

jesli juz to bierz 3.0d w BMW bo to juz inne osiagi/moment i przyjemnosc z jazdy

 

a kwestia awarii to nie spodziewaj sie ze w uzywanym aucie wszystko bedzie chulac jak ta lala i przygotuj pare PLN na okoliczność ze cos "wyjdzie w praniu" oczywsice dokladne sprawdzenie przed zakupem moze tylko wyjsc na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co do silnika passat/audi 130km to kultura pracy i jest na wyzszym poziomie niz w 320d 150km, spalanie i osiagi na korzys VW/audi

 

O jakiej kulturze pracy mówimy??? Kulturą pracy jest także głośność silnika a ta w autach na pompowtryskiwaczach kuleje strasznie.

 

Moim zdaniem CR II gen jest o wiele cichszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co do silnika passat/audi 130km to kultura pracy i jest na wyzszym poziomie niz w 320d 150km, spalanie i osiagi na korzys VW/audi

 

O jakiej kulturze pracy mówimy??? Kulturą pracy jest także głośność silnika a ta w autach na pompowtryskiwaczach kuleje strasznie.

 

Moim zdaniem CR II gen jest o wiele cichszy.

 

Te TDI 130km na pompowtryskiwaczach chodzą jak traktor. Mam porównanie bo znajomy ma Passata 02r. i moje BMW jest dużo cichsze i na zewnątrz i wewnątrz. Osiągi?

Wg katalogu BMW 320d 150km osiąga 100km/h w 8.9s moment obrotowy 330nm, a spalanie 5.7. Passat 1.9TDI 130km 0-100km/h 9,9s, moment 310nm, spalanie 5.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawieszenie to w bmw jest tańsze niż w A4. Miałem a4 i ze względu na cene zawieszenia które wymieniałem średnio co 20 tyś zrezygnowałem z tej marki. Mam salonowe e 46 320d z septronic 195 tyś i chodzi bez zarzutu. Wymiana wahacza kosztuje 370 zł a końcówka 100zł i jest trwalsze od audi. Skrzynia lepiej pracuje niż w audi. Napęd na tył też mnie przeraża, bo będzie to moja pierwsza zima z tylnim napędem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.