Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam E46 318Ci 2000rok (silnik 1,9) w automacie. Chcialbym wsadzis tam inny silnik, mysle o 2.0 20v, dzwonilem do mechanika co robi glownie bmw i powiedzial ze to nieoplacalne, ze wymiana wiazek etc jest droga. Pytanie, czy ktos sie juz za cos takiego bral i jak ma sie z tym skrzynia automatyczna.

Opublikowano

Jest to nieopłacalne ponieważ chcesz zmienić:

M43B19 118KM/180Nm

na o ile się nie myle

M52 B20 150KM/190Nm

 

Sam silnik kosztuje około 2500 pln +osprzęt, do tego jakiś 1000 dla mechanika +elektryk ktory przełoży instalacje.

Lepszym wyjściem bedzie m52b28 lub m54b30.

Opublikowano
wlasnie 2.0 ten 150km, nie pali az tak duzo a wlasnie z kosztami typu 3000 silnik 1000 mechanik sie liczylem. chodzi mi mniej wiecej o calosc kosztow- zblizona wycena. za to bym byl wdzieczny
Opublikowano
Kolega mówił że gdy zatarł M43 włożył M44 bez większych zmian-żadnych komputerów itp nie wymieniał także to by wyszło Ci taniej-on ma 140km-jak już bym dawał coś 6cylindrowe to większej pojemności.
Opublikowano
wiesz, nie rozrozniam tych modeli m43 m44, napisz co i jak. opowiedzo tym cos wiecej

 

To tak w skrócie:

są cztery silniki M43:

-M43B16 1,6L 102km

-M43B18 1,8L 115km

-M43TUB19 i tu są dwa o pojemności 1,9L: jeden ma zdaje się 118 a drugi 104-105km coś koło tego

 

I są dwa silniki o mocy 140km także 4 cylindrowe:

-M42 1,8L

-M44 1,9L (zastąpił M42)

oba mają moc tą samą, moment obrotowy coś tam ciut M44 ma większy

 

I tu jest właśnie taki myk że jak byś wymieniał na silnik 4cylindrowy to mniej byś miał do zmiany-komputer ten sam zdaje się, zegary te same, wiązki (nie wiem co jeszcze-nie miałem z tym za bardzo do czynienia)

A jeśli chciałbyś 2,0 to już więcej zabawy, koszta większe i dlatego piszę że jak już wymieniać na 6 cylindrówkę to wkładał bym od razu coś większego, bo ogólnie jest tak że 4 cylindrowe palą podobnie paliwa i 6 cylindrowe palą podobnie.

Opublikowano

I są dwa silniki o mocy 140km także 4 cylindrowe:

-M42 1,8L

-M44 1,9L (zastąpił M42)

oba mają moc tą samą, moment obrotowy coś tam ciut M44 ma większy

 

I tu jest właśnie taki myk że jak byś wymieniał na silnik 4cylindrowy to mniej byś miał do zmiany-komputer ten sam zdaje się, zegary te same, wiązki (nie wiem co jeszcze-nie miałem z tym za bardzo do czynienia)

A jeśli chciałbyś 2,0 to już więcej zabawy, koszta większe i dlatego piszę że jak już wymieniać na 6 cylindrówkę to wkładał bym od razu coś większego, bo ogólnie jest tak że 4 cylindrowe palą podobnie paliwa i 6 cylindrowe palą podobnie.

 

Wszystko jest pięknie - tylko kolega pomylił modele samochodów. Ja osobiście nie rozumiem chęci zamiany jednostki z E46 na jednostkę z E36. Silniki M42 oraz M44 sa to jednostki 16zaworowe ale z E36. W późniejszym modelu takich silników już nie wkładano.

 

W E46 mamy do czynienia z M43TU oraz z jego następcami o oznaczeniu N: 40, 42, 45 etc...

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.