Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie.juz myslalem,ze po ostatniej usterce bede sie cieszyl a tu masz..kolejna.Niewiem czy ktos z was przerabial ten temat.PADLY MI WYCIERACZKI.dzialaly i przestaly.zagladalem juz do kostek fioletowych pod komputerami,wymienilem na nowe i dalej nic.czy to silniczek padl??czy moze jest jescze jakas opcja elektryczna tzw bezpiecznik? podpowiedzcie,pozdrowka
Opublikowano
oddaj auto do elektyka/elektronika co ma o tym pojecie, bez urazy ale z twoja wiedza i doswiadczeniem mozesz auto bardziej popsuc niz naprawic.
Opublikowano
dobrze miec takich kolesi na forum,dzieki koleszko,ze z ciebie taki elektronik/elektryk pozdro

To skoro sie znasz i sam potrafisz to czemu nie podlaczyles silniczka na krotko zeby sprawdzic czy dziala ?

Przestudiuj WDS,ETK i TIS - tam sa wszystkie odpowiedzi.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

To prawdopodobnie silniczek wycieraczek. Jak pada moduł, oprócz wycieraczek szwankuje szyberdach, centralny, szyby itp...

 

Używany mechanizm dostaniesz na allegro za ok. 200 PLN. Wymiana jest prosta. Będziesz potrzebował ok. godziny.

 

Pozdr,

P.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Witam was koledzy.dzis wlasnie na krotko podlaczylem silniczek wycieraczek,i zadzialaly,smigaly jak nowe,ale po podlaczeniu w instalacje cisza :( ,przeszukalismy ze znajomym wszystkie kostki,bezpieczniki,rozkrecilismy obudowe kierownicy,bo moze tam cos sie stalo,ale ale nic,wiec problem tkwi dalej :( a do polski trzeba jechac na swieta ...... macie jakies jeszcze podpowiedzi,moze w tym module tkwi cos ze niedziala,no auto w sumie stalo 2 tygodnie ,to moze zaszkodzilo...??
Opublikowano

Szczerze wątpię, żeby to był moduł, ale jeżeli chcesz pruć pół auta to proszę bardzo. Otwórz schowek pasażera, pociągnij do siebie i za schowkiem zobaczysz (mniej więcej na środku) podłużny biały moduł z trzema wtyczkami. Oto on :D

 

Ja jednak będę się upierał, że to coś z mechanizmem wycieraczek - usterka dosyć znana w E38. Na początek zrób test: sprawdź, czy możesz swobodnie ruszać ramionami wycieraczek po szybie, gdy są one wyłączone. Jeżeli tak, wyrobiony jest wieloklin.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
a wiec tak: wycieraczkami raczej ruszac niemozna swobodnie,wiec mysle ,ze wieloklin jest ok,widzisz,podlaczylem wycieraczki na krotko i zadzialaly,a wpinajac sie w instalacje przy silniuczku -niedzialaja,to tak jakby niedochodzil do silniczka prad lub sygnal,jak zwal go tam,czyli moze ten modul bedzie??cholera przedemna 1200 km do domu a tu taka usterka :(
Opublikowano
więc tak musisz sprawdzać bo gdzieś może poprostu być słaby styk i dlatego zanika. Obejrzyj też masę może to ona jest nie właściwa. Weż ewentualnie do silnika dodatkową masę. Masy to brązowe kable napewno w kości masę masz. Sprawdz czy jest taka jak należy. Ewentualnie moze faktycznie coś ze sterownikiem w LCM?? Teraz przynajmniej wiesz ze gubi prąd i musisz już sam krok po kroku szukać gdzie i co i jak.
Opublikowano
Przkaźniki od wycieraczek też oczywiście sprawdziłeś? Te w podszybiu od strony pasażera, pod kompem? Są dwie fioletowe lub jedna brązowa.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
tak te pod podszybiem sprawdzalem,a nawet nowe kupilem i niepomoglo,ale jutro juz jade do polski to pobawie sie z moim elektrykiem i posprawdzamy,takze dam znac.narazie dzialaja na krtoko poprzez wylacznik,smiesznie to wyglada w kabinie,ale chociaz jakos dojade :D zeby to byla gdzies masa...no zobaczymy,pozdrowka
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Podpinam się pod temat wycieraczek

 

E 32 735 ...dzisiaj trochę nabroiłem :oops: ,przed wyjazdem nie sprawdziłem czy wycieraczki są "lużne",no i nie były...przymroziło je conieco i ...

 

W momencie uruchomienia ruszyły się do góry po ok 10 cm i nagle stop,wyłączyłem silnik,wycieraczka od strony pasażera była przymrożona od środka szyby-przez co ją przytrzymało.

Po zruszeniu chodzą ok.lecz ta przymrożona/pasażera ma ok 5 cm luzu na osi obrotu

-dodać mogę,że po wymianie szyby -ta od kierowcy leżała na płasko,a ta od kierowcy nieco po skosie do góry(może żle ją skręcono :?: )

 

1.Czy obie wycieraczki E 32 powinny być w takiej samej pozycji w czasie spoczynku :?:

2.Jak zniwelować opisany powyżej LUZ-bo zakładam,że go nie powinno być :?:

3.kupiłem nowe MOTGUMU 60 cm i teraz czy fabrycznie ta od kierowcy była ze spojlerem,a ta pasażera bez :?: :?:

Opublikowano
tak te pod podszybiem sprawdzalem,a nawet nowe kupilem i niepomoglo,ale jutro juz jade do polski to pobawie sie z moim elektrykiem i posprawdzamy,takze dam znac.narazie dzialaja na krtoko poprzez wylacznik,smiesznie to wyglada w kabinie,ale chociaz jakos dojade :D zeby to byla gdzies masa...no zobaczymy,pozdrowka

 

Częstym problemem jest korodująca uszczelka podszybia. Powoduje ona ,że woda dostaje się do przekażników ( po prawej pod deklem) i powoduje zwarcie .... Przekaznik (ten łososiowy,napewno taki kolor jest po FL-u) się niszczy .... Wymiana podszybia to koszt około 180 plnów .... Tylko w niektórych e38 trzeba mieć specjalny klucz do wycieraczeki kierowcy .... inne mają na śróbę ..... :D

 

Pozdrawiam Anatol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.