Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem ze skrzynią biegów w e36 m40 manual. Rano przy niskiej temperaturze bardzo ciężko wchodzi 2-ka. Czy to problem z jakimś olejem ? jak to się sprawdza i ewentualnie wymienia ? Dodatkowa sprawa to to, że 2-ka i 3-ka nawet w ciepłym otoczeniu i samochodzie raz wchodzą jak po maśle a raz ciężej - czy to sprawa poduszek ? Wydaje mi się, że tak, ale co o tym myślicie ? Ew. ile kosztują poduszki i ich wymiana ?

 

Pozdrawiam,

Dawid

Opublikowano
Ja bym zaczał od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni/wymiany. Znam taki przypadek w E36 gdzie gosc nalal zly olej jesienia - wtedy bylo jeszcze w miare, ale jak sie ochlodzilo to musial chwile pochodzic bo inaczej nie dalo sie wbic zadnego biegu. Korek spustowy jest pod spodem, a wlew gdzies na boku (musisz uzyc pompki, bo nie znam innego patentu zeby go tam wlac ). Olej moze byc bodajze Dextron ATF (2 albo 3, nie pamietam) i wchodzi go tam cos kolo 1,2 litra, ale niech sie wypowie jeszcze ktos kto jest pewien. pozdrawiam
Opublikowano
Oleju wchodzi 1,1l. Przy korku wlewowym powinna być tabliczka pomarańczowa lub zielona oznaczająca rodzaj oleju, bo stosowane były 3 rodzaje, ale w zdecydowanej większości przypadków jest to olej ATF. Odkręć korek i weź kroplę oleju na palec lub białą kartkę, jeśli będzie czerwony to na 100% ATF. Poziom oleju musi sięgać otworu wlewowego, tak że jak byś próbował wlać więcej to się przeleje. Oczywiście samochód musi stać wtedy prosto. Korek do spuszczania jest na dole skrzyni.
Opublikowano
Dobra bede probowal z olejem, nie zdziwilbym sie jakby byl nieodpowiedni natomiast jzliby siadalo to co mowisz to dlaczego tylko w zimne dni ? A co myslicie o poduszkach ?
Opublikowano
ja wymienialem olej w okresie jesiennym, kiedy zaczely si ete dolegliwosci i po wymianie na własciwy olej dolegliwosc byla w dalszym stopniu. i od nie jednego mechanika slyszalem ze bedzie wiadomo na bank czy wybieraki i wodziki kiedy sie rozbierze skrzynie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja bym sie chcial podlaczyc pod temat. W ktorym miejscu w skrzyni znajduja sie u mnie wybieraki i wodziki?? Bo chcialby je przesmarowac
Opublikowano
miałem kiedys podobnie,na zimnym ciezko wchodziły mi wszystkie biegi(najgorzej 2).zmieniłem olej i tylko troche sie polepszyło.wkońcu pomogła wymiana pomki sprzęgła tej pod pedałem.
///M40pwr
Opublikowano
W Twojej sytuacji masz racje , nie wchodzily wszystkie biegy bo nie było wysprzeglenia ukladu. A tutaj jest mowa tylko o jednym biegu 2. Wydaje mi sie, ze gdyby to byla wina wsyprzeglika inne biegi jak u Ciebie zachowywałyby sie- a w tej sytuacji nie ma to chyba zwiazku.
Opublikowano
Ja bym sie chcial podlaczyc pod temat. W ktorym miejscu w skrzyni znajduja sie u mnie wybieraki i wodziki?? Bo chcialby je przesmarowac

 

Smaruje się cięgna - i w wielu przypadkach to one odpowiadają za ciężko pracujący drążek zmiany biegów - ale wtedy prawie każdy bieg ciężko wchodzi.

Opublikowano

No u mnie ta dwójeczka też idealnie nie chodzi-zdarza się czasami że zaraz po zmianie odskoczy i jest luz. Co do oleju-wchodzi 1.1 a wlać możesz go tak: wydzierasz gałkę zmiany biegów, mieszek, gąbkę, tą gumę i widać wał napędowy-tam wężyk puszczasz i do wlewu od skrzyni :mrgreen:

Ja u siebie olej wymieniałem i zero poprawy także możesz olej wymienić jeśli nie wiesz co tam masz, i czy go masz tyle co trzeba ale nie licz specjalnie na poprawę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzis zajrzałem do tego, z schematu nr 4 to jest taka guma trzymajaca element nr 1 zeby nie chodzil na boki dobrze mysle?? a jezeli to jest wyrobione to moga zle wchodzic biegi??
Opublikowano
ze drążek jest dosc luzny, niekiedy jak sie wzuca 5 bieg to czuc taki przeskok jak na wstecznym a nikiedy nie i chyba jezeli ta guma jest cala wyrobiono to powienna byc zmieniona ? czy to ma tak luzno siedziec w tej gumie??
Opublikowano (edytowane)

to musi byc stabilne bo własnie w tym oczku tylko sie porusza trzpien z gałka ktory przesuwa ciegna od skrzyni.

U mnie jest maly luz , chyba u wszystkich, koszt tych elementow chyba nie jest duzy nawet w serwisie BMW wiec trzeba zdemontowac i wymienic wszystkie tulejki, gumki i podkladki.

ze schematu nr. 1 musi byc sztywna, a jak pracuje to juz wiadomo , zmienia sie cale polozenie manetki,ciegna wzgledem skrzyni i sa klopoty z wprawdilowem torem podczas wbijania poszczegolnych biegów

Edytowane przez czestek1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.