Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja E36 316i z '97 ostatnio coś dużo pali W mieście ok. 12 litrów a w trasie 10, 9 jak jadę naprawde wolno. tak do 100km/h i ekonomicznie. Chyba coś jest nie tak bo wcześniej paliła mi 8 na trasie jak jeździłem do 140km/h. Tyle co teraz to pali mojemu kumplowi który ma 2.0. Co może być przyczyną takiego wzrostu spalania? I teraz tak: odkąd zrobilo się zimno silnik bardzo dlugo się grzeje, a jak włącze ogrzewanie to juz wcale wskazówka nie schodzi z niebieskiego pola... W chłodnicy jest jakby masło:/ ale oleju w silniku nie ubywa i na bagnecie jest ok.. Więc nie wiem skąd to się wzięło. ; jak byłem ze 3 miesiace temu na komputerze to były błędy przepływomierza i sondy lambda, które skasowano..; świec nie wymieniałem (mam auto 1,5 roku), nie wiem jak poprzedni właściciel, więc chyba trzeba wymienić,; jak na jedynce wcisne pedał w podłogę to troche szarpie, a jak wcisne pedał w podłoge na piątce tak przy 80-90 to zamula i zaczyna przyspieszać dopiero jak odejmuję gazu..

Być może cos z tego jest przyczyną wysokiego spalania. Co robić, gdzie szukać, żeby nie wymieniać tego co niepotrzebne?

Opublikowano
u mnie jest podobnie zaczał mi palić więcej i dogrzewa sie bardzo dlugo zdiagnozowano termostat być może u Ciebie podobnie jest....
Opublikowano
A to co jest na dole jest już trochę nie aktualne bo dawno nie wpisywalem spalania na tej stronce, teraz pali mi średnio 11-12 litrów :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałeś błędy przepływki i sondy.

Skasowanie to nie naprawa !!!!!

A te elementy w bardzo istotny sposób wpływają na spalanie.

 

No i termostat do wymiany koniecznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Czyli: Mam Wymienic termostat: to napewno, Sondę: pewnie też, jak ją sprawdzić? Przepływkę: nie wiem.. jak ją odłącze to nic sie nie zmienia, silnik zachowuje się tak samo..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wszystko nie jest takie proste.

Czasem jeden błąd wynika z innego.

Kody błędów z kompa to tylko pomoc ale trzeba potrafić czytać miedzy wierszami.

 

Błąd sondy może wynikać z awarii przepływomierza lub układu paliwowego < leje wtryskiwacz itp.>

No i może oznaczać awarię samej sondy.

Do jej sprawdzenia potrzeba najlepiej testera sondy.

Ale sonda to nie majątek i ja bym zmieniał w ciemno < zwłaszcza , że masz pewnie jeszcze fabryczną >

One są w pełni sprawne przez około 100 000km.

 

Przepływomierz można próbować czyścić < bo masz klapowy >

Ale gwarancji powodzenia nie daję.

A to , że po odłączeniu nie ma zmian to wskazuje na to , że nie działa i komputer silnika przeszedł w tryb awaryjny.

 

Jeśli cię to przerasta to szukaj kogoś kto ma dobrego kompa do bmw < nie jakiegoś carsofta > i potrafi go obsługiwać < co nie zawsze idzie w parze z posiadaniem sprzętu >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No właśnie.. byłem w warsztacie i gościu podpiął do kompa, skasował błędy i wziął kasę, czyli jednym słowem mnie wydymał :duh:

Termostat wymienie na pewno, sonda lambda, hmm... 300zł troche szkoda by było jak by się okazało że to nie to..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tam cyrkonową sondę którą można kupić już za 100.

Jak miałem e36 z silnikiem 1,8 m43 to sondę wstawiłem od forda < bo akurat taką miałem pod ręką > i było ok.

 

Co do tego majstra to nie wiem czy cię wydymał bo nie wiem co mu kazałeś zrobić?

Jeśli tylko podłączyć i odczytać błędy to zrobił to co chciałeś.

 

Powinien jedynie wyraźnie poinformować cię , że absolutnie niczego nie naprawił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No powiedział, ze just wszystko działa.. zresztą mniejsza o to... wiecej tam nie pojade i tyle..

To mówisz ze nie ma znaczenia o jakiego samochodu bedzie ta sonda..

Na alegro znalazłem taką: http://moto.allegro.pl/item478189245_sonda_lambda_bosch_bmw_3_e36_5_e34_7_e38_8_e31_z3.html

 

A taka np. może być: http://moto.allegro.pl/item493291697_sonda_lambda_4_przewodowa_uniwersalna_typu_bosch.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta uniwersalna powinna być ok.

Ale pamiętaj o przepływomierzu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja bym zaczał od termostatu i przeplywki. Termostat sie nie domyka i stad niska temperatura silnika - wiecej spala. Druga sprawa to przeplywka - skoro wyskakuje blad i po odpieciu nic sie nie zmienia to wszystko wskazuje na walnieta przeplywke. Blad sondy moze wynikac z tego ze z wlanieta przeplywka powoduje zły skład spalin i sonda glupieje. Komp przelacza sie w tryb awaryjny - rowniez zwiekszone spalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.