Skocz do zawartości

730i M60 Bardzo słaby na zimnym.Nierówna praca.


Krynio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak odpalam rano to silnik nierówno pracuje, póżniej jazda aż do przjścia niebieskiego pola to koszmar.W ogóle nie idzie, dodaję gazu a silnik tak jakby się zatkał na tych obrotach.Po osiągnięciu niebieskiego pola jest lepiej ale też kuleje.Jak się rozgrzeje jest przewie dobrze ale czuć brak mocy.I na koniec jak przełączy na najwyższy bieg czuć poszarpywanie.

 

Dodam jeszcze że niekiedy pracuje tak jakby nie było żadnej usterki.

Trochę pojeżdżę i koniec , znowu to samo.

 

Proszę o pomoc.

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze powinienes zaczac od kabli i swciec i przedewszytkim cewek,, moze tu lezy problem??,posprawdzaj filtry powietrza i paliwa. byc moze masz cos z zaworami. bierze ci olej??, moze nagar sie osadził na nich i nie domykaja sie szczelnie, co zakloca prace silnika, zacznij od tych podstawowych czynnosci ktore kosztuja najmniej, jesli nic z tego nie pomoze, to wtedy trzeba dłubac głebiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy tej usterce nie zwiększyło Ci się znacząco zużycie paliwa?

Masz auto zagazowane? (jeśli tak to jaki lpg)

Sprawdzałeś przepływomierz, czy jest dobry?

A może pompe paliwa masz już w kiepskim stanie i nie daje ciśnienia paliwa?

 

A nie masz możliwości podpięcia do kompa? możeby to wyjaśniło problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka!mialem to samo i to na 99%sondy lambdy(sprawdz czy po odpaleniu na zimnym nie zajerzdza mocno paliwem bo jak tak to dawka paliwa jest za duza i sie dlawi a to = SONDY).nie pozostaje ci nic innego jak komp,a warto sie przejechac bo ja najpierw do tego zabralem sie sam i zepsulem jeszcze gorzej.okazalo sie ze trzeba wymienic sondy(100 pln uzywki) i autko wciska w fotel niesamowicie.pozdrawiam i powodzonka!!!
moderatorzy dajcie wklejic fotke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubertus7er spalanie się zwiększyło.

Auto zagazowane na Stag'u.Sekwencja.

Przepływomierza nie sprawdziłem bo nie miałem skąd wziąć drugiego.

Objeździłem okoliczne szroty i nic w tej dziurze zabitej nie ma.

Pompę paliwa mam na pewno OK bo występuje to na gazie i na paliwie.

 

MARO777 sondy mam odpięte bo jak zamontowałem gaz miałem z nim trochę problemu,a wcześniej miałem 740 V8 z sekwencją na KME i gdy go kupiłem szedł idealnie, ale wymieniałem olej w skrzyni i zobaczyłem odpięte sondy więc podpiąłem i wtedy zaczęły się cyrki z samochodem.Byłem na strojeniu i nic obniżyli mi spalanie, zamulili silnik więc sam odpiąłem sondy i jak ręką odjął potwór był nie samochód, Myślałem że w tym to też pomoże więc odpiąłem.Podłączę i zobaczę.

 

Na kompie byłem , błędy:

 

- oczywiście sondy

- jakieś połączenie skrzyni niby bo mechanoir mówił że to są błędy z zastępczego komputera.

- i czujnik GMP mam to od początku przy 5500 tyś mi po prostu wszystko odcina.Spadają obroty i wszystko wraca do normy.

Ten czujnik bym wymienił jeżeli ktoś by mi pokazał gdzie on jest w moim silniku np na realoem.

Słyszałem że są dwa.

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer gazowy nie bierze z nich żadnych danych do regulacji składu mieszanki. Dobrze jeśli sondy są podłączone do kompa gazowego przy regulacji instalki. Nie wiem jak się zachowuje komp gazowy jeśli ECU silnika nie ma odczytów z sondy.

 

Jeśli za czujnik GMP uważasz czujnik położenia wału:

 

Pozycja nr.1 Czujnik położenia wału:

 

http://bmwfans.info/original/E38/Lim/730i-M60/ECE/L/A/1994/01/mg-12/ill-12_0579/#0

 

Pozycja nr.12 Czujnik położenia wału:

 

http://bmwfans.info/original/E32/Lim/730iL-M60/ECE/L/A/1993/03/mg-11/ill-11_1230/

 

Czujnik położenia wału:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/2130/02xuu6.jpg

 

%5B524%3A480%5Dhttp%3A//img100.imageshack.us/img100/9638/czujnikpolozewc9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bardzo podobne objawy dał uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego, oczywiście ten na ECU nie na zegar. Działał dziwacznie. Pomiary miernikiem wykazywały że raz daje dobry sygnał raz zły tylko że na rozgrzanym zawsze dobry, dlatego przez długi czas nie wymieniałem aż w końcu zaryzykowałem 50 pln i jestem zadowolony :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozna jezdzic na wypietych sondach nie rozumiem tego. Druga sprawa to to ze sondy nie pracuja na zimnym silniku wiec to ze motor kuleje nie jest ich winą. Jesli sie dusi i kulawo chodzi to nic innego jak posprawdzac swiece,cewki,fajki od cewek. Raczej nic innego skoro po rozgrzaniu jest ok. Czujnik walu nipewno nie bedzie winowajca tego. Moze byc czujnik skladu mieszanki ale watpie w to. M60 maja to do siebie. Ja u siebie tez to przerabialem,powymienialem swiece i cewki i przez jakis czas bylo ok ale ostatnio tez z rana czasem lubi powariowac ale nie jest to uciazliwe. Filtr powietrza sprawdz i rury,weze,wezyki od powietrza. Komp nic nie pokaze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.