Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wczoraj odkryliśmy z moim przyjacielem w jego BMW E36 318 '91, że, auto jest słabe nie z powodu braku mocy ale z powodu braku momentu obrotowego. Na drugim biegu przy 6000 obr/min osiąga 115km/h i proporcionalnie na innych biegach, to chyba za dużo jak na taki silnik. Podejżenie padło na skrzynie lub tylny most. Dzisiaj zdobyliśmy most od 318 na 100% i.... Okazało się że "grucha" jest o około 3 cm krutsza i brakuje nam 3 cm wału a piasty są mniejsze niż przegłuby zamontowane w tym aucie. Teraz pytanie, czy ktoś wymienił "gruche" z półosiami, i wałem? Jak to sprawdzić? Sprawdzałem już numery na takiej metalowej blaszce przykręconej do mostu na stronie www.realoem.com i ani z jednego ani z drugiego nie mogę dopasować do żadnego modelu E36. Stan na dziś jest taki, że postawiliśmy autko bez "gruszki" i postanowiliśmy poszukać wału o 3cm dłuższego i półosiek z mniejszymi przegłobami. Czy mamy racje? Hmmm. Zauważyłem jeszcze, że za zewnętrznym przegłubem jest "zębatka" od ABSu a nie ma gniazd na czujnik, co mogło by świadczyć o tym żektoś wymienił żeczywiście to wszystko od innego modelu. Teraz jeżeli okaże się, że uda się nam to wszystko dopasować od 318-stki to jeszcze zostaje nam problem jak zidentyfikować te części które były zamontowane.

 

Wojtek Mleczko

Opublikowano

a moze ktos zameczyl silnik 2/2.5 litra i wstawil 1.8 :)

 

numery na blaszce to przelozenie - odczytaj numery wybite na moscie i sprawdz w etk z jakiego jest auta....z drugiej strony wal powinien wam te 3 cm wyjsc - wieloklin na nim jest dlugi - szarpnijcie go mocno to wyjmiecie polowke na nim tez sa numery i bedziecie mogli spawdzic dawce....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam!

 

Mam tez 318i tylko z 96r. 115 km/h na dwójce to zdecydowanie za duzo, moj z tego co pamietam ma 85-90 max. Co do auta twojego kolesia, to moze jest to przekladka z automatu na manual?? Automat ma inne przelozenie glowne, a dodatkowo z realoem wynika, ze ma tez o jakies 2,5 cm krotszy wal.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
a mam pytanie jaka prędkość osiągacie na czwartym biegu przy obrotach 3000 w 318i E36 tak mniej więcej

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
a mam pytanie jaka prędkość osiągacie na czwartym biegu przy obrotach 3000 w 318i E36 tak mniej więcej

Musialbym sie dokladniej przyjrzec, ale na 4, tak mniej wiecej przy 3000 obrotow to jakies 70-80 km/h. Oczywiscie na plaskiej nawierzchni. Ale sprawdze to jeszcze dzisiaj :)

Pozdro,

Raf

Opublikowano

dokładnie dziś sprawdzałem na 4 mam niecałe 90 km/h a na 5 to mam tak ja mówisz około 110 km/h przy 3000 tyś / obrotów

jeszcze pytanie jakie masz opony i felgi ?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
dokładnie dziś sprawdzałem na 4 mam niecałe 90 km/h a na 5 to mam tak ja mówisz około 110 km/h przy 3000 tyś / obrotów

jeszcze pytanie jakie masz opony i felgi ?

Moje letnie opony to: 195/65/15 (Good Year). Felgi stalowe (15")

W zimie jezdze na 185/65/15.

 

Powinienem miec 195/60/15, te 65-tki sa troche baleronowate.

Ale ogolnie jestem z nich zadowolony. Chociaz po przejsciu z zimowek (185) to juz auto inaczej np. w koleinach sie zachowuje.

 

Pozdro,

Raf

Opublikowano

Witam!

 

Sprawdzilem przed chwila jak jest w mojej.

IV bieg, przy 3000 obr/min mam jakies 87 km/h.

Opony 225/50/16.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Czesc,

Wyglada na to ze mamy dosc podobnie. Ciekawe ile mialbys na 5 biegu (i 3000 obrotow).

 

Na V biegu przy 3000obr./min. cos okolo 105 km/h.

Co do przelozen 318i, to mam takie wrazenie, ze temu autu naprawde brakuje VI biegu. Jadac szybciej 150-160 km/h silnik kreci sie juz konkretnie, 4500-5000, a mam wrazenie, ze do spokojnej autostradowej jazdy wystarczyloby odrobine mniej. Co ciekawe jechalem w trasie z kolesiem w Renault 19, 1.7 benzyna 75KM, i jego silnik na V biegu krecil sie wolniej. Na szczescie, przy spokojnej autostradowej jezdzie, auto mimo wyskoich obrotow nie pali stosunkowo duzo, wiec da sie to przebolec :)

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

dokładnie też mam takie wrażenie podobne jak ty BartekCh jesli chodzi o V bieg

 

i ostatio mam wrażenie ze kończy mi się sprzegło jak wrzucam 1 to wali mi delikatną jedną żabkę potem ok

no i mam wrażenie że ślizga mi się delikatnie bo obroty rosną a prędkość tak sobie

- a i jeszcze jedno jak u was z wysokością pedału sprzegła i hamulca ? u mnie jest jeden wyżej drugi niżej

Raf pisałeś że też ci się sprzegło kończy jakie masz objawy u siebie ??

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
dokładnie też mam takie wrażenie podobne jak ty BartekCh jesli chodzi o V bieg

 

i ostatio mam wrażenie ze kończy mi się sprzegło jak wrzucam 1 to wali mi delikatną jedną żabkę potem ok

no i mam wrażenie że ślizga mi się delikatnie bo obroty rosną a prędkość tak sobie

- a i jeszcze jedno jak u was z wysokością pedału sprzegła i hamulca ? u mnie jest jeden wyżej drugi niżej

Raf pisałeś że też ci się sprzegło kończy jakie masz objawy u siebie ??

No to po koleji:

1/ wysokosc pedalu sprzegla i hamulca. Pedal sprzegla jest jakies 1 cm wyzej w plaszczyznie w stostunku do pedalu hamulca. Nie wiecej niz 1 cm.

Czy tak ma byc, nie wiem. Raczej chyba tak mialem od poczatku jak mam moje auto.

2/ Objawy zuzycia:

- wczesniej w korkach bolala mnie noga od czestego uzywania sprzegla. Bardzo ciezko sie sprzeglo wciskalo. Wyczytalem na forum, ze to jest pierwszy objaw padnietego docisku;

- ostatnio sprzeglo zaczelo chodzic miekko, ale przy dluzszym uzywaniu (dluzszej jezdzie) znowu staje sie twarde. Czyli raz dobrze, raz twardo.

- wciskaniu sprzegla towarzyszy zgrzypienie;

- no i najgorsze, cos co ostatnio zdiagnozowalem jako "przepuszczajacy abs podczas lagodnego hamowania :duh: . Otoz przy np. dojezdzaniu do skrzyzowania i hamowaniu ze sprzeglem, albo przy jezdzie parkingowej, po wcisnieciu sprzegla i hamulca slychac takie "kling" dosc glosne. I mechanik powiedzial mi, ze to wlasnie sprzeglo przenosi taki dzwiek, bo sie zuzylo.

- nie mam jeszcze objawow uslizgu sprzegla (auto moim zdaniem nie stracilo na mocy).

- wydaje mi sie ze kiedys poczulem lekki zapach przypalonego sprzegla (przy dojezdzaniu pod b. strome wzniesienie w korku).

 

Myslalem zeby wstawic sprzeglo ze spiekow, wzmacniane. Kumpel ma takie w E30 i twierdzi ze do jazdy wyczynowej, uslizgow, itd. to jest idelane rozwiazanie. Ale do mojej normalnej jazdy odradzili mi.

 

To tyle, jak cos sie urodzi nowego to dopisze.

Pzdr,

Raf

Opublikowano

Na V biegu przy 3000obr./min. cos okolo 105 km/h.

Co do przelozen 318i, to mam takie wrazenie, ze temu autu naprawde brakuje VI biegu. Jadac szybciej 150-160 km/h silnik kreci sie juz konkretnie, 4500-5000, a mam wrazenie, ze do spokojnej autostradowej jazdy wystarczyloby odrobine mniej. Co ciekawe jechalem w trasie z kolesiem w Renault 19, 1.7 benzyna 75KM, i jego silnik na V biegu krecil sie wolniej. Na szczescie, przy spokojnej autostradowej jezdzie, auto mimo wyskoich obrotow nie pali stosunkowo duzo, wiec da sie to przebolec :)

Wlasnie, na 5 predkosc 150-160 km/h wowczas mam wrazenie ten motor najlepiej sie czuje. Wlasnie w tych zakresach obrotow silnika.

I, jak piszesz, spalanie przy jezdzie 160 km/h jest znaczaco mniejsze niz przy jezdzie miejskiej.

Nie wylaczajac przy jezdzie 160 km/h mocnych hamowan i potem przyspieszen.

Widac te silniki 1.8 tak maja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.