Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytam z ciekawości: zgodnie z tym co napisałeś podniesienie sprężania z 9.2 do 9.5 masz uzyskać planem głowicy? w jakim zakresie to planowanie i coś jeszcze z tą głową czy na tym koniec?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

samym planowaniem w zakładzie pracy mamy odpowiednie maszyny i ludzi którzy to umieja zrobić dokładnie :)

 

Tylko zastanawia mnie ile to da czy ma sens i czy ktoś da rade to zgrac z brakiem katów powinno to dac ajkeis senswone efekty ... chyba :)

 

Więc się pytam czy kotś coś wie na ten temat

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Można spokojnie podnieść stopień sprężania do wartości 10,1 planując głowicę o 1.3mm.A jak wiadomo wzrost stopnia sprężania powoduje automatycznie wzrost ciśnienia sprężania więc moc silnika rośnie.Dużo ciekawych informacji jest o tym na e30.de
Nur bmw e32
Opublikowano

A robił to ktoś "Od Nas" ??

I jaki moze byc efekt razem z wycinką katów i chipem da to powiedzmy 30KM?? taki efekt by mnie inetresował i ile trzeba obniżyć głowicę żeby sprężanie osiągneło te 9,5 zamiast 9,1??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Ok 0.6 mm musiałbyś splanować.Też myślałem o takim czymś,dodatkowo założenie wałka 288 stopni,chip i barany(kolektory wydechowe),myślę,że do mocy silnika m30 robionego przez Alpinę(254km) można byłoby się zbliżyć,ale narazie dałem sobie spokój(tylko chip będę zakładać),musiałbym dół wyremontować.Od nas chyba nikt tego nie robił lub nie chce się pochwalić.Ale wpisz w wyszukiwarce google "optymalizacja silnika m30" jest bardzo ciekawy artykuł na temat "lekkiego tuningu" silnika m30b28(forum e12-e28).
Nur bmw e32
Opublikowano
No znalazłem o modyj=fikacji M30B28 z E-34 gość odwalił artystyczna robote efekt super myśle że splanuje te 0,6mm wywale katy może Bagor zrobi chip na te modyfikacje bo wałka nie chciałbym ruszac bo to przenosi moment wyżej a teog nie chce starczy mi jakby efekt dał 230KM z M30B35 a to chyba realne i setką w E-32 na manulau p[oniżej 7 sekudn myślę żę z tej mocy to nawet 7,5 i v-max ponad 240km/h
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
A robił to ktoś "Od Nas" ??

I jaki moze byc efekt razem z wycinką katów i chipem da to powiedzmy 30KM?? taki efekt by mnie inetresował i ile trzeba obniżyć głowicę żeby sprężanie osiągneło te 9,5 zamiast 9,1??

Co do wycinki katów - usunąłem ostatnio i w miejsce katów wstawione zostały rury o tej samej średnicy i kształtach - autko jest ,,trochę'' żwawsze,więc prawdopodobnie kat był zapchany..Jest również trochę głośniej,ale podejrzewam,że jest to wina tłumików nie pierwszej świeżości...pozdrawiam :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano (edytowane)
Też już niestety nie mam katów,ale rzeczywiście auto stało się trochę żwawsze.Dobrym rozwiązaniem w celu polepszenia przyspieszenia jest też wymiana dyfra.W 735i jest orginalnie zamontowany most o przełożeniu 3.45,założenie dyfra od 730i m30 lub 535i e34,które mają przełożenia 3.64 także powoduje lepsze przyspieszenie.Ja u siebie po awarji swojego mostu założyłem 3.64 i odczuwam różnicę. Edytowane przez marek1132
Nur bmw e32
Opublikowano
Ja też wywalałem katy bo zamulały strasznie były zapchane w motorach z 1 sondą przed nimi ( M20 , M30, M50 ) brak katów nic nie pogarsza raczej polepsza ja mam strumienice i dźwięk się nie zmienił praktycznie wogóle ogólnie kocham dźwięk M30 M50 juz ciszej ciut chodzi a M52 to katastrofa M30 ma taki soczysty basik jak jedziemy ulicą to pięknie się od domów odbija :) Mówę o seryjnym wydechu bo badziewne rury kalibru 15cm sztuka mnie nie bawia :nienie:
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wymiana chipa bez wymiany wałka niewiele da w wolnossącym silniku. Ale gdy już to zrobimy, to jak najbardziej, ponieważ sportowy wałek powoduje wydłużony okres otwarcia zaworów ssących a tym samym zwiększoną ilość powietrza, dlatego nalezy zastosować chip lub zwiększyć ciśnienie paliwa za pomocą zaworu ciśnienia, żeby wyrównać prawidłową ilość paliwa do powietrza. Oczywiście do takiego wałka rozrządu konieczny jest sportowy kolektor wydechowy tak zwane barany, ponieważ zawory wydechowe też są dłużej otwarte niż ze standartowym wałkiem a takie coś pomaga szybszemu oprużnienu komory spalania. Do tego wszystkiego dobrze byłoby obandazować w/w kolektro co powoduje niższą temperature w komorze silnika.

Odnośnie kręcenia silnika powyżej 6900tyś obrotów na minutę, bez wyważenia wału korbowego wraz z tym co się z wałem kręci , odchudzenia koła zamachowego i zmiejszenia odwag mostków korbowych lepiej nie ryzykować, bo grozi wybuchem.

Pozdrawiam

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Wymiana chipa bez wymiany wałka niewiele da w wolnossącym silniku. Ale gdy już to zrobimy, to jak najbardziej, ponieważ sportowy wałek powoduje wydłużony okres otwarcia zaworów ssących a tym samym zwiększoną ilość powietrza, dlatego nalezy zastosować chip lub zwiększyć ciśnienie paliwa za pomocą zaworu ciśnienia, żeby wyrównać prawidłową ilość paliwa do powietrza

 

amatorskie pytanie w tej kwestii:

- czy to co opisujesz jako "zawor cisnienia" to regulator cisnienia paliwa?

zmiana tego regulatora chyba nie wplynie bezposrednio na zwiekszenie dawki paliwa w mieszance paliwowej?

 

czy regulator cisnienia paliwa nie ma za zadanie dostosowanie cisnienia paliwa do cisnienia zmieniajcego sie w kolektorze ssacym?

 

w Motronicu na ilosc podawanego paliwa ma wplyw czas otwarcia wtryskow i moim skromnym zdaniem podmiana wtryskow na wydajniejsze jest pierwszym krokiem zaraz po zmianie walka na ostrzejszy?

 

rzecz jasna tak to wyglada z mojej prespektywy i moge sie mylic

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

mysle ze "wzbogacenie" mieszanki paliwowej zalezy wlasnie od czasu otwarcia wtryskiwaczy a ilosc paliwa reguluje regulator cisnienia paliwa

 

pozostaje pytanie co wymienic najpierw: wtryski czy regulator? :dance:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Trzeba by obliczyć wydajność wtryskiwacza, jaką uzyskasz gdy podniesiesz ciśnienie paliwa do np 4 barów. Jeśli uzyskana wydajność będzie wystarczająca, mamy najtańsze z możliwych rozwiązanie problemu. Jeśli nie, trzeba sięgnąć do skarpety po wydajniejsze wtryskiwacze.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
czy regulator cisnienia paliwa nie ma za zadanie dostosowanie cisnienia paliwa do cisnienia zmieniajcego sie w kolektorze ssacym?

Też :mrgreen:

w Motronicu na ilosc podawanego paliwa ma wplyw czas otwarcia wtryskow i moim skromnym zdaniem podmiana wtryskow na wydajniejsze jest pierwszym krokiem zaraz po zmianie walka na ostrzejszy?

CZas otwarcia mozna zmienić chipem.

A odnośnie cisnienia paliwa; zmień z 3 na 2 bary a zobaczysz, że auto będzie słabsze. Prosta fizyka :8)

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

CZas otwarcia mozna zmienić chipem.

A odnośnie cisnienia paliwa; zmień z 3 na 2 bary a zobaczysz, że auto będzie słabsze. Prosta fizyka :8)

 

zasadniczo wolałbym z nominalnych 3 atmosfer zwiększyć, tak żeby auto nie było słabsze tylko mocniejsze :mrgreen:

 

wydaje mi się jednak że podmiana samego regulatora nie przyniesie piorunujących rezultatów, masz jakieś doświadczenie z nieseryjnymi regulatorami? jeśli możesz się podzielić taką wiedzą to wyjaw nam jaki wydajniejszy regulator można dobrać do M30 w miejsce seryjnego Boscha i czy wymaga on wydajniejszej pompy paliwa?

 

w kwestii wtrysków kolega zeznał że pasują wtryski od Audi S4/S6 2.2 litra (zamiennikiem seryjnych wtrysków Boscha są CVU), jednak u niego sterowane jest to MS'em więc to jakby inna półka i nie wiem czy dałoby się w ramach "cięcia kosztów" założyć takie wtryski i jedynie oszukać Motronica chipem?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Zdobycie wtrysków z silnika Audi obojętnie czy będzie to 3B czy AAN, ABY. jest dosyć kłopotliwe, są to silniki 5-io cylindrowe, do tego wtryskiwacze te występują praktycznie tylko w Audi.

 

Osobiście kiedyś zastanawiałem się nad wtryskiwaczami z Mki, występują również w 2.0 turbo z grupy PSA, a także włoskich 3.0 V6 i 2.0 turbo. wtryskiwacze Audi są dużo wydajniejsze od BMW, ale czy aż taka wydajność jest potrzebna?

 

Bez fachowca nie wiem czy da rade sensownie dobrać graty.

 

W dodatku co chcemy osiągnąć? Wedle wiedzy z for internetowych M30B35 na seryjnych wtryskiwaczach daje rade do 250KM. Wałek + chip + barany, dadzą nam więcej mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.