Skocz do zawartości

318i - podgrzewanie lusterek - jak zrobić elektrykę


kiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

mam model E36 318i z 1991. chciałem domontować maty grzewcze do lusterek. Jak z elektryką?

1. Czy przewody są już podciągnięte np do złącza (przy zawiasach drzwi)?

2. Skąd nabyć odpowiednie złączki takie które wchodzą do gniazda?

3. Przez przepust do lusterka wychodzi mi kabel od silnika sterowania. Czy przez tę uszczelkę (otwór jest mały, tylko na ten kabelek) przepuszczać także drugi?

4. maty mają po 12W więc prąd 1A. Kabel dać 1 mm2 czy wystarczy 0,75 mm2?

 

5. Mam podczepione mechanicznie (od środka) na wysokości mocowania lusterka trzy złączki a w nich przewody w kolorach niebieskim, niebiesko-biały (o ile pamiętam 2 złączki po 4 kable) i jedna z kablami brązowymi - chyba 6 szt. do czego one?

 

dzięki z góry za pomoc. Chcę jeszcze skorzystać z ładnej pogody więc za szybką odpowiedź byłbym bardzo wdzięczny.

 

Jeszcze jedno, w złączu w drzwiach dochodzą dwa grube przewody od strony auta: czarny i fioletowy (po wyjęciu złącza z progu są w ostatnim rzędzie z prawej). Nie mają cd w kierunku drzwi. Podpiąłem miernik, włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i nic. Czy to mogą być od lusterek? Jeśli tak to czym załącza się lusterka? Oddzielny wyłącznik którego nie mam?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim rozwiązaniu grzanie na lusterkach będzie cały czas jak jest plus po stacji. Na złączu do silników są 4 przewody (kostka przy samym lusterku ale wewnątrz, taka płaska). Te przewody nie są za grube (teraz nie pamiętam ale max 0,5 mm2). To tam szukać? Czyli lutowanie zrobić w samym lusterku?

W serwisie BMW powiedzieli mi że podgrzewanie lusterek jest podpięte razem z tylną szybą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim rozwiązaniu grzanie na lusterkach będzie cały czas jak jest plus po stacji. Na złączu do silników są 4 przewody (kostka przy samym lusterku ale wewnątrz, taka płaska). Te przewody nie są za grube (teraz nie pamiętam ale max 0,5 mm2). To tam szukać? Czyli lutowanie zrobić w samym lusterku?

W serwisie BMW powiedzieli mi że podgrzewanie lusterek jest podpięte razem z tylną szybą.

no i w servisie - nie kłamali :shock: tak podłacz ,o ile sie orientuje to moza zrobic po stacyjce ale z włacznikiem termiczym(termistor)

np; ponizej temp 5stopni C załaczaja sie...... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim rozwiązaniu grzanie na lusterkach będzie cały czas jak jest plus po stacji. Na złączu do silników są 4 przewody (kostka przy samym lusterku ale wewnątrz, taka płaska). Te przewody nie są za grube (teraz nie pamiętam ale max 0,5 mm2). To tam szukać? Czyli lutowanie zrobić w samym lusterku?

W serwisie BMW powiedzieli mi że podgrzewanie lusterek jest podpięte razem z tylną szybą.

no i w servisie - nie kłamali :shock: tak podłacz ,o ile sie orientuje to moza zrobic po stacyjce ale z włacznikiem termiczym(termistor)

np; ponizej temp 5stopni C załaczaja sie...... :)

oba sposoby sa pożadane ale tego1 --nie można pominąć...to chyba tyle....miłej pracy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pęknięte lewe więc dokupiłem asferyczne - same szkło. Razem z matą to 45zł (powinienem 50 ale rabacik).

Po prawej mam lustro dobre więc dokupiłem samą matę (10zł).

nie jestem specem od demontażu więc jak miałbym jeszcze całe lustro demontować to pewnie urwę. Jeśli jednak podgrzewanie lusterek ma być podpięte do tylnej szyby to okablowanie całego wymienionego lusterka też trzeba dokonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie dkładałem podgrzewanie lusterek bo tego nie miałęm.Miałem 2 wkłady od innych lusterek z matami grzewczymi.Chciałem sie podłączyc pod ogrzewanie tylnej szybby bo to wydaje mi sie lepsze niz grzanie lusterka jak na dworze jest 30 stopni.NIestety żeby podciagnać te kable to troszke musiałem sie kolega nameczyc.Dalismy rade...Ciganiecia kabli było sporo ale efekt wynagradza to......Zwłaszcza zima.Aha w e36 lusterka grzeja zawsze po przełaczeniu stacyjki na 2 poziom niestety...Jest to tez dobre bo w letnie dni kiedy pada lustro jest ciele ale z drugiej co za problem włączyć ogrzewanie tylnej szyby???Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale co dokładnie chcesz wiedzieć?? Ze trzeba tapicerke dzwi rozebrac,ze w dzwiach ze przejscie do kabiny ktorymi ida kable??? Kabel od ogrzewania tylnej szyby jest pod nogami kierowcy..Musisz zdjac cały ten platik na nogi i tam poszukac..NIe pamietam jaki byl kolor tego kabla bodajrze żółty.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W oryginale lusterka w E36 są podpięte do elektrycznej regulacji lusterek. Grzeją cały czas, TAK CAŁY CZAS i tak ma być! Było multum tematów na ten temat, sam w swojej E36 robiłem taki zabieg. Napięcie i mase bierze się z kabli sterujących. Miałem oryginalne wkłady, im zimniej na zewnątrz tym bardziej one grzeją.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One grzeja bez przerwy tak samo.Ja tez mialem do wyboru albo zeby grzały cały czas czy to ja o tym decyduje.Zdecydowałem sie na to drugie rozwiązanie.Po co latem przy temperaturze plus 25 stopni grzanie lusterek??? No ale nie dyskutujmy o tym.Ja po prostu podłączyłem pod ogrzewanie tylnej szyby bez żadnych przetwornikow i innych tego typu rozwiazan.....Działa to dzis i jestem zadowolony....

 

 

A kolego bax....One nie sa podpiete do elektrycznej regulacji.W dzwiach ida kable do nich...Przerabiałem to juz tyle razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek6600

mnie najbardziej interesuje jak zdjąć w kabinie plastiki by nie połamać (jak przepuszczę kable przez przejście w drzwiach.

Puszczałeś do lustra dwa kable czy masa od silników?

czy ogrzewanie tylnej szyby ma jakiś ogranicznik czasowy/temperaturowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

A kolego bax....One nie sa podpiete do elektrycznej regulacji.W dzwiach ida kable do nich...Przerabiałem to juz tyle razy.

 

Nie, nie idą osobne kable, poszukaj na forum opisów ludzi którzy mają w oryginale podgrzewane lusterka. To oni podali które kable, w jakie kolory należy się wpiąć. A grzanie w lecie jest np. po to aby lusterka nie parowały, nie były mokre podczas deszczu itd, itp. Zresztą w E46 jest dokładnie tak samo.

 

Cytat z instrukcji, strona 47

 

"Oba zewnętrzne lusterka są automatycznie ogrzewane, kiedy kluczyk zapłonu jest w położeniu 2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A kolego bax....One nie sa podpiete do elektrycznej regulacji.W dzwiach ida kable do nich...Przerabiałem to juz tyle razy.

 

Nie, nie idą osobne kable, poszukaj na forum opisów ludzi którzy mają w oryginale podgrzewane lusterka. To oni podali które kable, w jakie kolory należy się wpiąć. A grzanie w lecie jest np. po to aby lusterka nie parowały, nie były mokre podczas deszczu itd, itp. Zresztą w E46 jest dokładnie tak samo.

 

Cytat z instrukcji, strona 47

 

"Oba zewnętrzne lusterka są automatycznie ogrzewane, kiedy kluczyk zapłonu jest w położeniu 2"

"Automatycznie" czy to słowo cos Ci mówi ?? włancza sie i wyłancza --automatycznie--w audi A3 tez tak mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat z instrukcji, strona 47

 

"Oba zewnętrzne lusterka są automatycznie ogrzewane, kiedy kluczyk zapłonu jest w położeniu 2"

 

"Automatycznie" czy to słowo cos Ci mówi ?? włancza sie i wyłancza --automatycznie--w audi A3 tez tak mam

 

No automatycznie po przekręceniu kluczyka, przecież nie grzeją wtedy jak auto jest pozamykane i stoi na parkingu. :duh: Przekręcasz kluczyk i w tym momencie są podgrzewane, nie mają nic wspólnego z ogrzewaniem tylnej szyby, czujnikiem temperatury itd, itp. I grzeją CAŁY CZAS.

 

O proszę, masz potwierdzenie w pierszym poście. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=98012

A to, że w audi też tak masz ale to raczej nie BMW i nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak ale rozbieralerm i e46 i e36 w oryginale i zawsze ida kable do lusterek .Na dzwiach sa takie spinki do nich dochodza kable.Kolego nie kłóc sie ze mna bo troche z tym przeszedłem.

 

Nie kłóce się, opieram się na tym co podawali tu już pare lat temu właściciele aut z podgrzewanymi lusterkami. Zasilanie do podgrzewania jest pobierane z kabli do regulacji lusterek. Swoje też tak zrobiłem i działają do tej pory, z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, że wtrącę znów kij w szprychy:

tu słyszę że oryginalnie ogrzewanie jest podpięte do sterowania lusterek (rozumiem zatem że żadne kable dodatkowe od strony drzwi nie idę) a w serwisie BMW (Misiak Kraków) usłyszałem że podłączone jest do ogrzewania tylnej szyby..

Skomentuję to tak - absurdem jest robienie dwóch standardów a z powyższych opisów wynika, że mamy dwa..

Chyba rozgrzałem dyskusję - nie było to moim celem ale są drastyczne rozbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybaczcie, że wtrącę znów kij w szprychy:

tu słyszę że oryginalnie ogrzewanie jest podpięte do sterowania lusterek (rozumiem zatem że żadne kable dodatkowe od strony drzwi nie idę) a w serwisie BMW (Misiak Kraków) usłyszałem że podłączone jest do ogrzewania tylnej szyby..

 

No jak mogą być podłączone do ogrzewania tylnej szyby jak grzeją nawet jak ogrzewanie tylnej szyby jest wyłaczone. :mrgreen: Nawet instrukcja do samochodu tak twierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twierdzi ze załącza sie automatycznie (piekne słowo) po przekreceniu kluczyka w pozycje 2 i to jest automatyka???Heh

 

 

Noo trudne to słowo widać skoro nie rozumiesz jego znaczenia. :lol: Po co miały by automatycznie zapalać się przed przekręceniem kluczyka? A "automatycznie" w tym wypadku znaczy tyle, że nie musisz pamiętać o ich włączaniu bo włączają się bez udziału kierowcy, tak jak można sobie zrobić automatyczna włączaniu świateł po odpaleniu auta, albo automatyczne ryglowanie drzwi po przekroczeniu 20km/h.

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne musze pamietac ze musze widziec przez tylna szybe...Takie pytanie co sie wiecej paruje lub moczy...Lusterka czy tylna szyba???Oczywiscie ze szyba i dbasz o nia zeby byla sucha....lustrka nie paruja lub sporadycznie i kropli na nich tez malutko..Takze nie kłóc sie bo za wszelka cena pragniesz psotawic na swoim...Kazdy ma inne zdanie i tyle.Ja akurat wole decydowac o tym i miec pewnosc ze mi jakas rzecz niepotrzenbie prad zabiera ( wiekszy pobor pradu = wieksze spalanie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.