Skocz do zawartości

ABS ASC..po raz kolejny


rady85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczne od poczatku, a mianowicie: Tydzień temu zapaliły sie kontrolki ABS ASC... zapaliły sie podczas postoju. Zdazylo sie to pierwszy raz, wczesniej nie bylo problemow. Jak sie zapaliły tak sie swieciły:) nie pomagało wyłączenie stacyjki, dluzszy postoj itp...

Wiec pierwsze co no to oczywiscie nalezy auto podpiac pod komputer, zawiozlem do znajomego mechanika no i sie zaczelo :). Jego komputer nie mogl sie "polaczyc" z moim( nie wiem dla czego), stwierdzil ze trzbaa przemierzyc wszystkie czujniki- bo prawdopodobnie ktorys padl. Tak tez uczynil, no i postawil diagnoze PRAWY TYLNI. kupilem nowy, no ale problem byl z wyciagnieciem starego(zapieczony i inne cuda). Po zalozeniu nowego. Objawy sa nastepujace: KOnrolki zgasły, po przejechaniu 10 m zapalaja sie, pozniej z nowu gasna az w koncu zapalaja sie na stale. Przy czym, podczas gdy kontrolki sie nie swieca auto "wariuje" obroty faluja, szarpie itp... jak sie zapala kontrolki wszystko wraca do normy.

Moje pytania:

1) Czy czujnik moze być źle wsadzony, przeczytałem gdzies ze wszystko musi być spasowane co do mm. u mnie tego nie ma- stary czujnik rozwiercal:/ i jest luzz..

2) Podjechałem dzisiaj do KONKRETNEGO mechanika zeby podlaczyl pod komputer, no ale nie da sie połączyc. Co moze byc przyczyna? bo do srody to chyba zwariuje(wtedy odstawiam samochod).

3) Jakies rady? :D

pozdro i dzieki z gory za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były takie same objawy z tym że w Mercedesie C180. Po kilku próbach jazdy w takim stanie, już nie mogłem odpalić. Diagnoza, w jednej z cel akumulatora doszło do zwarcia, co spowodowało uszkodzenie alternatora. W pierwszej kolejnosci sprawdz napięcie jakie daje akumulator, bo zniszczysz alternator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po wymianie czujnika na nowy auto wariuje, kontrolki gasną itd. to obstawiam właśnie ten nowy czujnik.

Napisz jakiej firmy kupiłeś czujnik?

 

Niedawno wymieniałem też tylny na jakiś zakupiony dawno temu na alledrogo i działy się podobne fikołki jak opisywane u Ciebie. Dopóki nie zaświeciły się kontrolki dało się jechać tylko z wyłączonym ręcznie ASC.

 

Zakupiłem kolejny czujnik - firmy LCC i problem zniknął.

 

Jeśli chcesz się bawić to zamień czujniki miejscami i sprawdź jak zachowuje się prędkościomierz.

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta zamiana miejscami, to wydaje mi sie nie zbyt dobry pomysl- widziałem jak ciezko jest wyjac stary czujnik :) ... takze wole tego nie ruszac. hmm do poniedziałku nie bede samochodu ruszal, w srode oddaje do tego mechanika co dzisiaj u niego bylem. i zobacyzmy jaka diagnoze postawi.

Dam znac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak trudno wyjąć to może nie ryzykuj uszkodzenia tego dobrego przez zamianę w takim razie.

 

NIe wiem jaki i gdzie kupiłeś, ja kupiłem na początku roku u użytkownika sylwiaber czy jakoś tak, i przód i tył do niczego się nie nadaje niestety...

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem w mojej e39 530d 98' raz kontrolki sie zapalają a raz gasną. Kupołem oryginalny czujnik siemensa. Przed tym sprawdziłem na kompie i pokazało lewy tylni. Wyjąłem stary czujnik oczywiście śrubka trzymająca czujnik sie ukręciła ale wyszedł bez problemu. Wstawiono nowy czujnik dociśnięto i jeszcze wziełem na sylikon i dobrze sie trzyma. po przekręceniu kluczyka paliły się kontrolki ale skasowałem błąd na kompie i było dobrze. Zajechałem do domu zgasiłem i chciałem odpalić i znów się świecą kontrolki. Zdenerwowałem się i na drugi dzień pojechałem do mechaników i powiedziałem ze dalej jest problem a oni stwierdzili że to musi być dalej problem tego czujnika i niewiem czy to możliwe aby nowy był walnięty??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje Tylni prawy- kupiłem juz 3 czujnik (roznych producentow)i dalej to samo. Elektryk stwierdził ze to wina oporow czujników. Nowe maja od 02 do 06 mega. A stare (dobre ktore sa na samochodzie) maja po ok 3 kilo. NIe wiem dlaczego sie tak dzieje- czujniki dopierane sa wg nr. nadwozia. Auto jest z 96 roku- wiec szare wtyczki. Teraz pozostaje mi kupic tylko orginał. I mam nadzieje ze wszystko bedzie ok- choc szczerze mowiac, watpie w to :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zamienić czujniki z prawego tylnego na lewy jak nie pomoże to widocznie zostaje tylko sterownik. Gdzie można tanio i dobrze naprawić stary bo nowy to jednak za drogi interes a z tego co czytałem to po naprawie też śmiga prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,co do kolegi wahor to Ty napewno masz sterownik do wymiany wniskujac po silniku to masz autko okolo2000roku a od 1998 od polwy roku powyzej to siadajace sterowniki na 100%.

Co do kolegi rady85 to nie wiem ktory rok autka masz jezeli masz sterownik o koncowym numerze 001 ,to napewno tez jest do wymiany.pozd.

Aha tu macie numer do kolegi z forum na gg2921736 robi takie stery,dla gosci z forum jest promocja.

sorki poprawka co do kolegi rady 85,masz autko z roku 96 to moze to nie byc wina stera,lecz i w tych rocznikach zdarzaja sie wymiany.pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Aha tu macie numer do kolegi z forum na gg2921736 robi takie stery,dla gosci z forum jest promocja

 

Tak... dodaj jeszcze hasło do kontaktu "Hans Klos - J 23" :mrgreen:.

Przecież każdy wie, że chodzi o Kolegę o nicku Bialy2005... którego pozdrawiam :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo i bylem przestraszony,ale moge powiedziec na 99%byly brudne sensory,wiem ze komus juzgrzebali i wymieniali ale z tego co wiem to praie jedyna przyczyna mialem dwa razy to samo i bylem w takim hobby warsztacie w malmö gdzie jeden koles od razu powiedzial zreszta warsztat best,ok 150zl czyszczenie wszystkich 40min
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z ABS i ASC, ale dokładnie wyczyściłem piastę, przedmuchałem sprężonym powietrzem i przez 6 mce było ok do dziś, znów się zaświeciło ABS i ASC, poswieciło i zgasło. Nawiasem mówiąc, jeżdziłem różnymi markami ale z żadnym autem nie miałem tyle kłopotów z ABS. Zobaczę co jutro się zaświeci?
LW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie :)

Czy moze ma ktoś orginly czujnik na sprzedaż ?? bo mnie już zaczyna cała sytuacja przerastac ;) auto dalej mam "niesprawne" kupiłem 3 czujniki (rozne zamienniki) i zaden nie pasuje:/ a nie potrafie nigdzie dostać orginału - oczywiscie uzywanego- bo o cene nowego wole sie nei dowiadywac ;)

Takze gdyby ktos miał to dajcie znac :)

Czujnk do sedana- szara końcówka- do 1998 roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.