Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam pytanko do użytkowników tds'ów. Kilka miesięcy temu (wrzesień/październik) mierzyłem moje autko 318 tds touring wyszło mi około 8-8,3l w mieście. Teraz zmierzyłem ze dwa tyg. temu i wyszło mi - bagatela- 9,5l!! Mierzę jeszcze raz, ale już widzę, że będzie podobnie!

 

Co to może być? Jak patrzę na spalanie innych 318 tds'ów touringów to w mieście wychodzi max 8,5l!

 

Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne podpowiedzi.

Opublikowano
brudne filtry, niedogrzany silnik, walnięty czujnik temperatury silnika, walnięty nastawnik pompy, błąd wtrysku sterującego, przestawiony kąt wtrysku, niecofające hamulce, technika jazdy.Potencjalnych powodów może być sporo, podaj więcej info, czy samochód ma ducha, czy odpala bez problemu, czy temperatura silnika jest odpowiednia, czy jest to wskazanie z komputera czy Twoje wyliczenia.
Opublikowano
brudne filtry, niedogrzany silnik, walnięty czujnik temperatury silnika, walnięty nastawnik pompy, błąd wtrysku sterującego, przestawiony kąt wtrysku, niecofające hamulce, technika jazdy.Potencjalnych powodów może być sporo, podaj więcej info, czy samochód ma ducha, czy odpala bez problemu, czy temperatura silnika jest odpowiednia, czy jest to wskazanie z komputera czy Twoje wyliczenia.

 

Więc tak:

 

Auto jest po wszelkich wymianach filtrów, silnik jest rewelacyjnie dogrzany w sensie jak wskazówka stanie na środku tak stoi, (nawet w jednych z najlepszych turboropniaków - 2,0 hdi wskazówka mi skakała, a tu nic:) ) hamulce w porządku, cofają się - przynajmniej jakiś czas temu tak było :), niedługo do wymiany :|, i teraz co do techniki - przy ostatnim pomiarze niepowiem, jeździłem ostrzej, ale nie super ostro tzn. max 3000-3200rpm. teraz jeżdżę specjalnie 2200-2500 max rpm. i widzę, że jest to samo. Pomiar chyba najdokładniejszy - od korka do korka.

 

co do wszelkich nastawów, to nie mam zielonego pojęcia, jestem laik. Auto odpala różnie, ale nieźle, tzn. od 2 do 4 kręcenia rozrusznika. Max. kilka razy było 6-7, ale naprawdę rzadko. Przy ciepłym pali jeszcze lepiej, choć nie jest to regułą w sensie, potrafi też ze 3 razy czasem zakręcić. Ale fakt jest taki, że NIGDY nie musiałem przerywać odpalania, bo pali :)

W serwisie powiedziano mi, że turbina bierze trochę oleju. Nie wiem czy to tez może mieć jakiś wpływ. Właśnie mierzę ile zchodzi, więc trudno mi powiedzieć.

 

To na razie tyle...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak dla mnie nie ma sie czym przejmowac mamy juz prawie grudzien wiec i nizsze temp silnik sie tak szybko nie dogrzewa i wydaje mi sie ze własnie stad masz wieksze spalanie. moze tez byc tak ze robisz "krótkie odcinki" i silnik musi sie dogrzewac kilka razy zanim przejedziesz te 100 km po czym sprawdzasz ile Ci spala

 

Pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
jak dla mnie nie ma sie czym przejmowac mamy juz prawie grudzien wiec i nizsze temp silnik sie tak szybko nie dogrzewa i wydaje mi sie ze własnie stad masz wieksze spalanie. moze tez byc tak ze robisz "krótkie odcinki" i silnik musi sie dogrzewac kilka razy zanim przejedziesz te 100 km po czym sprawdzasz ile Ci spala

 

Pozdrawiam

 

dzięks za pocieszenie :mrgreen:

 

trasa moja wygląda najczęściej tak - 11 km postój kilka godzin 11 km postój godz-2, i znów kilka kilometrów. Tak mniej więcej z różnymi odchyleniami :) codziennie.

 

Ważne żeby dodać - miasto - Warszawa, czyli głównie korki i to takie mocniejsze...

Opublikowano
Ważne żeby dodać - miasto - Warszawa, czyli głównie korki i to takie mocniejsze...

czyli masz potencjalny powód, a co do tego brania oleju przez turbine to niewielkimi ilościami oleju w dolocie nie ma sie co przejmować, tak skonstruowany jest już ten silnik ze odpowietrzenie kapy zaworowej pluje olejem na zimną strone turbiny.

Opublikowano
no ja jeżdżę po Wawie 24km (wawer-okęcie) i spowrotem. Silnik schipowany. Jak kręcę do 2500obr/min to spalanie 6,5ltr, do 3500obr/min ok 7-7,5ltr. Sprawdziłbym szczelność pompy; ewentualnie może regulacja? Nic mi innego nie przychodzi teraz do głowy. Ja pół roku temu zmieniłem komplet uszczelek i wyregulowałem pompę (wcześniej miałem wyciek)
Opublikowano
no ja jeżdżę po Wawie 24km (wawer-okęcie) i spowrotem. Silnik schipowany. Jak kręcę do 2500obr/min to spalanie 6,5ltr, do 3500obr/min ok 7-7,5ltr. Sprawdziłbym szczelność pompy; ewentualnie może regulacja? Nic mi innego nie przychodzi teraz do głowy. Ja pół roku temu zmieniłem komplet uszczelek i wyregulowałem pompę (wcześniej miałem wyciek)

 

wielkie dzięki Kolego,

 

a może podałbyś warsztat w którym powalczyłeś z pompą? Na razie bym chciał oczywiście tylko podjechać na sprawdzenie. Ale jeśli Tobie wykonali spox to z chęcią też bym się podłączył.

 

A drugie pytanie mam odnośnie Twojego chipa. Gdzie zakładałeś, za ile, jaki chip i czy mógłbyś powiedzieć co się realnie zmieniło po jego założeniu? Będę bardzo wdzięczny, ponieważ sam zastanawiałem się nad zchipowaniem. Podobno realnie własnie spalanie spada!?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.