Skocz do zawartości

Pytanie o uszczelke pod głowice...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie może się ktoś zna na tym, mianowicie muszę zakupić uszczelkę pod głowicę. Patrze na tą stronę z częściami "BMW FANS" a tu są dwa rodzaje... 1,75mm i 2,05mm. Która będzie pasowała do mojego silnika?? Jak to sprawdzić?? Pozdro

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Mniejszy rozmiar uszczelki to uszczelka oryginalna. W twoim przypadku jak ściągasz głowicę to muszisz dać ją do wyrównania czyli do planowania a wredy głowica jest tak jak w moim przypadku o 0.15 mm niższa więc zakłada się grubszą uszczelkę jednak myślę że przy takiej małej różnicy możesz założyć nawet tą cieńszą uszczelkę. No chyba że twoja głowica będzie tak krzywa ze przy planowaniu zostanie zeszlifowane więcej niż 0.15 mm to wtedy obowiązkowo grubsza uszczelka.
Opublikowano
A można zmienić tą uszczelkę bez planowania głowicy, bo jestem za granicą i nie sądzę żeby ktoś tu w moim miasteczku robił takie rzeczy... Uszczelkę będzie mi wymieniał znajomy mechanik.

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
To zależy z jakiego powdu chcesz wymienić ta uszczelkę? jeżeli przegrzałeś silnik i poszła uszczelka pod głowica to nie podjąłbym się wymiany bez planowania bo za chwilę okarze się ze uszczelka puszcza. Możesz założyć głowicę bez planowania ale nikt nie da ci żadnej gwarancji. Popytaj o jakiś warsztat czy sewis albo jakigoś ślusarza w okolicy może mają urządzenie to zrobią ci to w godzinkę. Ja ze swoją głowica pojechaem o 18tej godzinie do miasta obok do serwisu BOSCHA i w 50 min mi to zrobili, praktycznie z rąk wzieli mi głowicę i odrazu na maszynę założyli i po 10 min maszyna już jechała a koszt planowania 70 zł dosłownie banał.
Opublikowano
Gdybym był w Polsce to wszystko byłoby tak jak kolega mi tu pisze ale w tym zje.....m kraju planowanie głowicy kosztuje 200 funtów... Silnik mi się nie przegrzał tylko uszczelka poszła na kanale z komory spalania do układu chłodzenia, więc może będzie dobrze bez planowania...

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Wiesz wydaje mi się że lepiej dać te 200 funtów i mieć spokój bo głowica przy swojej temperaturze pracy lubi sie odkrztałcić a dokładnie ułożyć do starej uszczelki. Lepiej zapłacić i mieć święty spokój niż problem. Pójdzie znów uszczelka czy nie pójdzie a zwłaszcza jak będziesz w trakcie podróży do kraju jak ci znów uszczelka puści to będziesz wściekał się że jednak nie planowałeś tej głowicy. a tak będziesz pewny roboty i auta że spokojnie trasę zrobi. zakładanie głowicy bez planowania to prawie 50 /50 %
Opublikowano
Silnik mi się nie przegrzał tylko uszczelka poszła na kanale z komory spalania do układu chłodzenia, więc może będzie dobrze bez planowania...

No raczej nie będzie dobrze. W miejscu gdzie dojdzie do "przedmuchów" w uszczelce najczęściej powstaje tez taki rowek w przylegającej części głowicy. Jak tego nie wyrównasz, to bardzo prawdopodobne, że za moment znów będziesz miał to samo.

Opublikowano
miałem identyczny problem co ty, tylko w silniku 2,5 litra no ale to juz praktycznie to samo, no i zdażenie też miało miejsce za słynną juz granicą. jezeli chodzi o uszczelke to radze kupic od razu cały zestaw bo napewno na tym taniej wyjdzie, bo i tak oprócz uszczelki pod głowicą bedziesz zmuszony wymienic wszystkie śruby od głowicy a i pozostałe uszczeli i uszczelniacze na zaworach tez by można za jednym zamachem zalatwić i wtedy masz pewniaka, ze wszystko bedzie jak należy. jeżeli chodzi o ceny to radziłbym ci dobrze poszukać i nie jeździć do najbardziej znanych zakładów bo one są zawsze kosmicznie drogie tylko się miejscowych podpytać- napewno ktoś ci poleci dobry warsztat. U mnie to wygladało tak ze dostałem od znajomego anglika namiar na niewielki warsztat, który sie zajmowal wyłącznie silnikami, i ich planowaniem oraz naprawami, więc sie tam niezwłocznie udałem. na miejscu okazało sie ze za planowanie policzyli mi 35funtów i drugie 35 funtów za sprawdzenie ciśnieniowe.. wiec za 70f. miałem wszystko kompleksowo załatwione, no i oczywiście zestaw uszczelek tez u nich zamówiłem( nawet mi jakiś rabat dali )- nie pamiętam ile dokładnie zapłaciłem za komplet ale wtedy cena była prawie taka sama jak w polsce na allegro ( zdażenie miało miejsce rok temu...)
Opublikowano
dodam jeszcze tylko że uszczelke kupiłem tą węższą, bo wszyscy mi tak doradzali i porady okazały sie trafione autko do dzisiaj śmiga u mojego kolegi...
Opublikowano
Ja już zamówiłem cały komplecik uszczelek w ASO i gościa też mam nagranego co mi to zrobi, tylko nie mam jak tej głowicy dać do planowania... chyba ich poje.....ło że dam 200 funtów za planowanie głowicy...

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Na upartego sam możesz spróbować ją wyrównać. Znajomy który ma warsztat od 20 lat mówiła że kiedyś nie miał wyjścia to głowicę równał sam biorąc równy kołek drewniany i cienki papier ścierny ale ja osobiście wolałbym chyba szeroką deseczkę co by większą powierzchnię trzymała i wtedy masz pewność że będzie w miarę równo. Szlifujesz tak długo aż czął powierzchnia będzie jednolita i nie będzie żadnych miejsc niedoszlifowanych. tylko przy szerokiej deseczce trzeba przecierać całą powierzchnię z każdym razem abyś nie powtarzał ruchów w jednym miejscu. :D :D :D
Opublikowano

oto link na którym w skład wchodzą wszystkie potrzebne części aby raz a dobrze wykonać remont silnika... po wymianie takiego zestawu masz pewność że ze swojej strony zrobiłeś wszystko co było można. w skład wchodzą:

-uszczelka pod głowicę,

-uszczelniacze zaworowe,

-3 uszczelki pod pokrywę zaworów,

-śruby do głowicy,

-uszczelki pod kolektor dolotowy,

-uszczelki pod kolektor wylotowy,

-uszczelki pomiędzy barany i wydech,

-uszczelka do vanosa

-oringi ( nie pamietam do czego ale też warto wymienić )

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36-325-328-Z3-2-8-Head-Gasket-Bolt-Kit-NEW_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1177QQhashZitem170054171236QQitemZ170054171236QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

praktycznie wszystkie z tych uszczelek nadają się do wymiany biorąc pod uwagę wiek naszych kochanych autek, no iosobiście uważam że skoro sie już rozbiera cały silnik to szkoda by było tego nie wymienić ( przy okazji jeszcze dodam że po takim kompletnym remoncie bez żadnych obaw możemy zalać autko pełnym syntetykiem nie martwiąc sie ze nam zacznie go ubywać )

Opublikowano
No jeszcze nie słyszałem żeby samemu głowice planować... nie podjął bym się tego... na pewno bym zje....ł. Zamówiłem uszczelkę pod głowice, pod klawiaturę, kolektor ssący, wydechowy i szpilki do głowicy.

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Ręczne planowanie to tak jak napisałem stara szkoła, jednak jeśli czymś płaskim o powierzchni połowy głowicy będzie ją szlifował a będzie ona wcześniej w miarę prosta to ma to sens i możliwość powodzenia. W końcu wydać 200 funtów za planowanie to jest troszkę kasy jakby robić to u nas ale mieszkając i pracując za granicą można sobie na więcej pozwolić :D
Opublikowano
Proszę Cię przestań już z tym ręcznym planowaniem. Miałeś kiedyś w rękach głowice od prawie trzylitrowego sześciocylindrowego silnika-raczej nie, bo gdybyś ją przynajmniej widział to byś nie pisał takich rzeczy. Może i 20 lat temu jakiś magik szlifował papierem głowicę, ale zapewne 5 razy mniejszą od Malucha któremu już i tak nic nie mogło zaszkodzić. Ktoś jeszcze weźmie to na serio i wtedy dopiero będzie miał wydatek :nienie:
Opublikowano

No to teraz dam konkretny przypadek z życia wzięty!!!!

Przyjechał dzisiaj do mnie koleś ze swoim autem E36 silnik 2.0 24V w aucie tym pół roku temu został przegrzany silnik jednak koleś kasy nie maił i jeździł bo jakoś auto z połową mocy ale jeździło...

Jednak 2 miesiące temu stało się jeszcze gorzej więc oddał auto do warsztatu aby naprawili mu silnik. Warsztat jak to warsztat zwykła nora ale rzekomo fachowcy więc wzieli się za robotę i wymienili mu (pierścienie na tyłokach panewki na korbowodach, uszczelki pod kolektory ,uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe,)do tego doszlifowali mu zawory!!!! jednak jak odwiedzał mechaników w czasie pracy rozmawiał z nimi i zapytał o planowanie głowicy czy mu zrobią a oni powiedzieli mu że jego głowica jest prosta i nie trzeba jej planować!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad2: więc gość kiwnął głową bo się nie znał.

Odebrał auto i cieszył się mocą jaką odzyskał silnik a że na stałe mieszka i bieduje we francji to pojechał w trasę. Wrócił wczoraj i mówi że przejechał 10 tys km a autem nie idzie jechac teraz i jest coraz gorzej. Silnik z czasem zaczął tracić moc i po czasie zaczął strzelać na gazie później raz miał moc raz nie , a w końcu strasznie go zamóliło i ledwo jedzie na benzynie a na gazie wogóle nie che jechać... Co ciekawe do układu chłodzenia codziennie wlewa coraz więcej wody bo zużycie przekracza już 2 litry . Mówi że jak stał w niemczech w korku na autobahnie to taką chmurę za sobą miał że niemiec który stał za nim wysiadł i podszedł do niego mówiąc że ma wyłączyć silnik bo zanieczyszcza środowisko!!!!!!

Wniosek z tego taki że albo uszczelka pod głowicą dostała przedmuch albo jak to stwierdził znajomy który naprawia tylko BMW najprawdopodobniej pękła głowica!!! prawdopodobnie przy zakładaniu nieplanowanej głowicy często pękają one przy dokręcaniu śrub.

Problem teraz jest taki że właściciel auta nie ma żadnego rachunku na wykonaną naprawę z przed 2 miesięcy a kosztowało go to 1800zł.

 

Tak więc Raich proponuję ci jednak zapłacić ci te 200 funtów i mieć spokojną głowę...

pozdrawiam

Opublikowano

może ja jeszcze dodam do przedmówcy troszke o głowicach pękających... problem polega na tym że ta głowica juz od początku mogła być pęknięta a on o tym nie wiedział, myśląc ze to uszczelke wywaliło... później to pęknięcie mogło sie powiększac, aż auto zostawiało za sobą białą chmurę... tak bywa najczęściej w tych silnikach. powód przegrzewania jest prosty: silniki m50b20 i m50b25 mają dosyć skąpo rozwiązany problem chłodzenia... jak sobie rozbierzemy taką głowice to od razu rzuci nam się w oczy ilość otworów do cieczy chłodzącej w bloku silnika oraz w głowicy. głowica od tych modeli silników posiada prawie o połowę mniej tych otworów niż blok tego silnika, w związku z czym obieg cieczy jest trochę ubogi.... jeżeli ktoś miał okazję porównać sobie powierzchnie głowicy w silnikach 2.0 oraz 2.5 litra z głowicami od 2.8 litra wzwyż to zauważy że w tych drugich tych kanalików jest o wiele więcej, a co za tym idzie ciecz dociera praktycznie do każdej części głowicy i nie jest nigdzie blokowana, i chłodzenie jest skuteczniejsze.

 

ja osobiście nie wiem dlaczego w tych głowicach występowały takie różnice skoro fizycznie ich kształt jest identyczny i spokojnie można je stosować zamiennie.

 

jeszcze jedna sprawa odnośnie remontów tych silników: o ile mi wiadomo to po zmianie uszczelki na nową i wymianie szpilek, zalecane jest dociągnięcie ich po przejechaniu ok 1000-1500km. bo uszczelka się w tym czasie dopasowuje i istnieje prawdopodobieństwo powstania szczelin i ubytku płynu w chłodnicy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.