Skocz do zawartości

BMW E46 330D 2000R. BŁĄD SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT NA MANUAL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów, mam następujący problem:

 

Moje auto wyjechało z fabryki z automatyczną skrzynią tiptronic, jak powszechnie wiadomo po pewnych przebiegach skrzynie się kończą a kupić następną to spory wydatek.

 

Moja skrzynia nie wiedzieć czemu przestała poprawnie działać, dlatego przerobiłem auto na wersje manualną, wszystko oryginał części ok, od sprawy mechanicznej wszystko jest bardzo dobrze, natomiast jeśli chodzi o kwestię elektroniki sprawa ma się inaczej,na zegarach pojawił się błąd komunikacji skrzyni - taki wykrzyknik w miejscu gdzie normalnie pokazywał N D itd.

 

Nie mam pojęcia co zrobić żeby to skończyć. Jeśli jest ktoś kto zna temat to bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez El_Pablo
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
podpinałeś pod kompa :!: być może trzeba wymienić licznik :!: brałeś ta opcje pod uwagę :lol:
Opublikowano

Carsoft pokazuje brak komunikacji ze skrzynią i to jest przyczyną niedziałającego systemu kontroli trakcji. Wiem tylko że trzeba gdzieś jakieś piny pospinać i ew przeprogramować zegary - pewnie carsoft jest do tego za cienki? Proszę o pomoc od kogoś kto zna temat

 

Teraz jest ślisko i przydałoby się żeby ASC działało... Jest tu ktoś kto przerabiał automat na manual w e46?

BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
Z tego co się dowiedziałem jakiś czas temu, to Carsoft nie daje sobie rady ze wszystkim, przynajmniej nie zawsze :D Jeśli masz możliwość to podjedź do ASO na komputer, jeśli jest to kwestia tylko i wyłącznie skasowania błędu to na pewno dadzą radę (oczywiście za skromną opłatą :doh:) :cool2:
:)
Opublikowano

to na 100% nie jest sama kwestia skasowania błędu carsoft kasuje błąd asc ale po chwili on wraca bo nie ma komunikacji ze skrzynią. Wizyta w ASO to ostateczność, zresztą ja nie jestem z tych ludzi którzy ze wszystkim jadą do ASO żeby zostać skrojonym... :naughty:

Pytam na forum bo mam nadzieję że znajdzie się ktoś komu ten temat jest bliski. :modlitwa:

BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano

tak sobie myślę że jeżeli chodzi tylko i wyłącznie o samo pole N, D i R to moze poprostu wyciągnij żarówkę z tego pola albo odepnij kabel nie wiem jak to wyglada z tyłu licznika

 

w moim aucie mialem manual i nic nie świeciło w tym polu ale jak patrzyłem pod słońce to było widac tam N D i R więc licznika chyba nie ma co zmieniac

........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano

Mialem podobny problem w swoim aucie. Po zakupie okazalo sie ze ktos zamienil skrzynie z automatu na manual 6 bieg. Wszystko spoko, tylko robota troche spartaczona. Okienko gdzie wyswietlane sa biegi bylo zaslaniete czarna tekturka. Nie dzialal tempomat, auto wkrecalo sie tylko do 4 tys max i po podlaczeniu komputera wywalala usterke blad komunikacji ze skrzynia.

 

Powodem tego bylo nie przeprogramowanie komputera. Sterownik wymaga ponownej adaptacji i dostosowanie warunkow pracy do skrzyni manualnej. Dlatego tez komputer nie pozwala by silnik wkrecal sie pow 4 tys, gdyz czekal na zmiane biegu i sygnal ze skrzyni automatycznej. Tempomat nie dzialal, gdyz nie bylo zainstalowanych czujnikow sprzegla przy pedalach.

 

Generalnie wymiana skrzyni to skomplikowana operacja i mozna wiecej zepsuc jak naprawic. W ASO za samo przeprogramowanie sterownika skasowali mnie ok 300 PLN

Opublikowano
Dzięki kolego, ale za daleko mam do bydgoszczy. Muszę sobie z tym poradzić na terenie. Jestem już umówiony na sobotę z jednym poleconym fachowcem. Jak sprawa będzie zamknięta napisze po kolei co i jak trzeba zrobić żeby z automata zrobić mauala w e46 330d
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
Dzięki kolego, ale za daleko mam do bydgoszczy. Muszę sobie z tym poradzić na terenie. Jestem już umówiony na sobotę z jednym poleconym fachowcem. Jak sprawa będzie zamknięta napisze po kolei co i jak trzeba zrobić żeby z automata zrobić mauala w e46 330d

 

Powiedz co wymieniales podczas tego swapa? Czy wal, mechanizm roznicowy zostawiles ten sam? Jak z pedalami, czujnikiem sprzegla? licznikiem, pedalem gazu, itp? Ja kupilem juz ze zmieniona skrzynia i chce wiedziec czy o czyms nie zapomnieli.

Opublikowano

Podczas tego swapa wymianie uległy:

 

-kompletna skrzynia manual wraz z pompką itd

-kompletne sprzęgło wraz kołem dwumasowym

-śruby mocujące koło dwumasowe

-łożysko igiełkowe w które wchdzi wałek skrzyni biegów

-wał napędowy (w automacie jest krótszy)

-dyferencjał (automat ma inne przełożenie)

-śruby łączące skrzynie z wałem oraz wał ze skrzynią

-kompletne pedały wraz z pompką czujnikiem oraz wężykiem

-kompletne wybieraki biegów wraz z mocowaniem, mieszkiem i gałką

-zabieg wymagał również wyprowadzenia kabla do biegu wstecznego

-jeśli chodzi o elektronikę napiszę później ponieważ jestem jeszcze w trakcie kończenia - patrz temat

 

nie wymieniałem:

-zegary

-pedał gazu

-serwo hamulcowe

BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano

Kurde a ile to wyszło taniej niż zakup innej skrzyni steptronic?

Bo wydaje sie ze niezbyt wiele. :shock:

Opublikowano

- wieczne problemy po zmianie = bezcenne !!!!!

 

 

Napraw skrzyni - 2500 PLN

Przyjemność z jazdy automatem - bezcenne !!!

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
- wieczne problemy po zmianie = bezcenne !!!!!

 

 

Napraw skrzyni - 2500 PLN

Przyjemność z jazdy automatem - bezcenne !!!

 

osobiście wole manual, ale co fabryka wypości to sie nie równa przeróbkom.

Opublikowano
Jak to ludzie potrafią sobie życie utrudnać takimi przeróbkami,ktore w zamierzeniu mały być lepsze niż kupno lub naprawa innej używanej skrzyni automatycznej. ale wątek ciekawy fajnie poczytać

było E-36 1,8 E-36 compakt 1,8d E-46 320dTa,jest E-46 330dt

http://www.bmwteam.pl

Opublikowano

po 1: Nie wyszło to strasznie drogo - mam dostęp do części

 

po 2: nie chciałem naprawiać skrzyni, jak ktoś już tam zajrzy to zaczynają się koszty i problemy, używaną ciężko dostać, a jak jest to kosztuje 2500-3000 pln i jest z jakiegoś anglika po 200tys km albo lepiej.

 

po 3: zrobię to tak, że będzie fabryka i nie jest to żadna podróbka tylko w 100% oryginalne części - nawet śruby są kupione w serwisie.

 

po 4: wieczne problemy? A co się może zepsuć w skrzyni manualnej? Z tego co mi wiadomo to właśnie te steptroniki GM mają słabą żywotność.

 

po 5: Jeździłem automatem ale jakoś do E46 330d manual bardziej pasuje, jakbym kupował E39 to pewnie w steptroniku.

BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
ja właśnie zakończyłem mody nad zmianą skrzyni z automatu na manual mowa o 540 i e39 manual 6b. wszystko pięknie ślicznie tylko auto odpala i gaśnie po chwili ? wszystko wydaje się ok ale auto po odpaleni(pali 3sek) nie reaguje na nic na kompie wyszedł problem z pedałem gazu i przepustnicą ... czy jak by szlak trafił przepustnice to by nie odpalił ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.