Skocz do zawartości

316i, M43 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej <-> ws


radeh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy mozliwe jest uzyskanie informacji o stanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej podczas badania komputerowego?

 

Może któryś z forumowiczów orientuje się gdzie bezpośrednio wpięta jest wiązka od czujników temperatury cieczy? Konkretnie chodzi mi o czujnik temp. odpowiedzialny za wskaznik na desce rozdzielczej.

 

Mam problem o którym kilkukrotnie pisalem, jednak bez odzewu.

 

Wskaźnik temperatury cieczy przez 90% czasu pracy "leży" Raz na jakiś czas zdarza mu się wskazać prawidłową temperaturę (wybój, hamowanie, zakręt) Czasem dobrze pokazuje np przez pierwsze kilka minut pracy - wskazówka leciutko idzie w górę... i zanów leży.

Podejrzewałem czujnik - wymieniony

Podejrzewałem termostat - wymieniony

Podejrzewałem koncówki przewodów, same przewody, ale napięcie na koncówkach jest właściwe - bez wahań

Czujniki są sprawne.

 

Co mogę jeszxcze sprawdzic? jest pradopodobiństwo ze to sam wskaźnik w zegarach ma awarię?

 

Gdzie wcześnie wpięty jest czujnik - przez samymi zegarami... co jeszcze mogę sprawdzić??

 

Czy jest możliwe ze np nie jest drożny kanał którym ciecz płynie i stad sa wadliwe wskazania czujnika? Moze zbyt niskie cisnienie / wadliwa pompa cieczy?... help!!!

Edytowane przez radeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś test zegarów poszukaj na forum i zrób i zaobserwuj co sie dzieje z czujnikiem w trakcie testów .ale z tego co piszesz masz problem w samej desce rozdzielczej . :D poszukaj na szrocie i podmień ja i zobaczysz efekt być może kości z tyłu nie łączą popsikaj jakimś przewodnikiem typu 9WD-40)powodzenia i odezwij sie jakie są efekty :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok przejrzę wiązkę... okrągła? tzn to ta obok pojemnija z przekaźnikami/bezpiecznikami?

a czy wg Was istnieje teoretyczna możliwość, że coś blokuje kanał cieczy w którym jest zamontowany czujnik? tnz mam na mysli jakis osad, kamien czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet gdyby istniala mozliwosc zapchania sie jakiegos kanalu to sam wiesz ze po porzadnym rozgrzaniu silnika nie da sie go dotknac bo parzy,wiec i tak by sie rozgrzal.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tu zaczynają się komplikacje.

 

By dostać się do czujnika muszę ściągnąć polowę kolektora dolotowego... co prawda to tylko pięć śrub i kilka węży... jednak mam pewne obawy przed zwieraniem na krótko... zauważyłem, ze czujnik w funkcji czasu zmniejsza oporność ale nie do zera ... czy przy zwarciu nie spali jakiegoś układu?

 

może łatwiej wyciągnąć licznik? tzn próbowałem, ale mialem wrażenie ze bez zdjęcia kółka się nie obędzie (kolumna bez regulacji, góna oslona wyraźnie przeszkadza, koło z poduszką)

wyciągnięcie licznika na bok wydaje się niemożliwe... wiem, że w kompaktach wygląda to nieco inaczej niż w innych...

 

przy poruszaniu licznikiem bez śrub nie zauważyłem pobudzenia aktywności wskaźnika. natomiast po włożeniu go na miejsce... za jakiś czas, zaskoczył na moment po czym po podkręceniu silnika na około 3000 obr znów chlapnął. Wogóle zauważyłem dziwną prawidłowość... jeśli zacznie działać - podkręcam obroty na powyżej 3000 i chlap! - leży i nie żyje. Zaczynam się powoli załamywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj metoda prób i błędów podmień zegary bo na pewno tam leży problem :!: a co do wyjęcia zegarów na pewno wyjdzie gdzieś było opisane nawet fotki były.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak... ale by je wyjąć - powinienem mieć coś na podmiankę - samo wyjęcie nic nie da ;)

 

ale nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie

 

- nie ma nic "po drodze" czujnik -> licznik? jakiegoś modułu przetwarzającego sygnal z czujnika czy cos...

 

Przy okazji dlubania przy licznikach mam pytanie. Ta zarowka wraz z oprawka jest rozbieralna??? bo mam powazny proble z wyjeciem szkiełka z oprawki

%5B390%3A480%5Dhttp%3A//strony.aster.pl/radeh/zarowka.jpg

 

 

 

Wyjąłem licznik.

Jeśli problem tkwi w liczniku - to na pewno nie w złączu. Teraz tylko chętny z terenu warszawy/okolic na chwilową podmiankę w celach testowych poszukiwany...

 

Panowie jest ktoś w stanie mi pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś z Warszawy lub bliskich okolic mógłby służyć pomocą i udostępnić mi do podłączenia na chwilę swój licznik? Po prostu chciałbym sprawdzić czy na innym, na pewno sprawnym liczniku, po podłączeniu do mojego auta wskaźnik temp. chodzi prawidłowo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomocy.

 

Problem ze wskaźnikiem zaczyna mnie irytować...

 

Podjechałem wczoraj do bardzo pomocnego kolegi, podmieniliśmy liczniki - i na jego liczniku jest dokładnie to samo...

 

Wskaźnik temperatury leży.

 

Termostat wymieniony - sprawny (otwiera kiedy trzeba, zamyka kiedy trzeba)

Czujnik sprawny - oporności w normie, wymieniony na nowy "na wszelki wypadek"

Napięcie na końcówkach czujnika - poprawne - w okolicach 5V

ALE UWAGA!!!

Napięcie na końcówkach od czujnika pierwszego od przodu auta o 1V niższe.

Czasem, na światłach, podczas ostrego skrętu, czasem rano na zimnym silniku wskaźnik temperatury wskazuje poprawnie.

I tu ciekawostka!

Opada gdy silnik osiąga okolice 3000 obr. Zawsze.

 

Poradźcie coś bo w cholerę sprzedam ten samochod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie... problem rozwiązany :D

 

 

Awarii uległ czujnik temperatury cieczy. A teraz krótkie info:

 

 

Wymiana czujnika temperatury cieczy

- numer części [12 62 1 747 281] - umiejscowienie bliżej kabiny, dwupinowy - okazał się być czujnikiem do DME - cechą charakterystyczną, o której w żadnej książce wyczytać nie mogłem to niebieski kołnierz.

 

i teraz nieco zabawna sytuacja.

 

Sewis BMW jak wiadomo dysponuje programem który jest tożsamy z zawartością strony BMW-Fans. I tu jest mała niespodzianka. Panowie nie mogą sprzedać nam czujnika pasującego do naszego auta, bo program zawiera błąd. Program oferuje czujnik o numerze [13 62 1 709 966] ktory pasował nie będzie. Po pierwsze ponieważ posiada gniazdo trzypinowe a w tym modelu jest dwupinowe. Po drugie ma gwint M12 a w modelu E36 M43 06'95 jest M14.

 

Poprawny numer czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury to [12 62 1 747 281], cecha charakterystyczna - czarny kołnierz.

 

Okazuje się, że nie jest istotne umiejscowienie czujnika (kolejność bliżej - dalej kabiny) tylko kolory kołnierzy wraz z napięciem na koncówkach przewodów. Dla czujnika odpowiedzialnego za przesłanie sygnału do DME napięcie wynosi ~5V, dla czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik ~3,9-4V (informacji o tych róznicach też w ksiązkach nie znalazłem). Gwinty i gniazda są takie same [oprócz koloru]

 

 

Może te informacje komuś pomogą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.