Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie płynów eksploatacyjnych min.: olej silnikowy, płyn chłodzący, olej do skrzyni biegów. Jaki olej kupić i ile wchodzi do silnika, jedni mówią że jedynie pełen syntetyk drudzy że pół syntetyk. Jest zalany ponoc pełen syntetyk bynajmniej tak jest na karteczce. Drugie pytanie to jak odpowietrzyc układ chłodzenia po wymianie płynu i ile do niego wchodzi i jak spuścić stary żeby było wszystko jak należy. Trzecie pytanie to ile może kosztować wymiana oleju w skrzyni biegów i gdzie to można zrobić w Warszawie lub okolicy?? Dzieki za zainteresowanie moim tematem i pozdrawiam :D :D
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie płynów eksploatacyjnych min.: olej silnikowy,

 

Valvoline MaxLife 10w40

Castrol Edge 10w40

 

płyn chłodzący

 

K2, Prestone badz oryginalny bmw.

 

olej do skrzyni biegów.

 

To zalezy jakiego koloru masz obecnie.

Dobrze jest popsikac silikonem w okolicach drazka zmiany biegow, po zdjeciu oslon. Latwiej wchodza biegi, a na zime sie to przyda.

 

Jaki olej kupić i ile wchodzi do silnika,

 

Kupujesz zazwyczaj 2x4l i reszta zostaje na dolewki.

Nie zawsze instrukcyjna ilosc jest dokladna. Lejesz na oko, i mierzysz bagnetem. Zazwyczaj w okolicach 5l z groszami..

 

jedni mówią że jedynie pełen syntetyk drudzy że pół syntetyk.

 

Ja jestem z tych jednych ktorzy uznaja polsyntetyk. Jak miales syntetyk to zamiana na pol moze byc niezbyt korzystna dla silnika.

 

Drugie pytanie to jak odpowietrzyc układ chłodzenia po wymianie płynu i ile do niego wchodzi i jak spuścić stary żeby było wszystko jak należy.

 

Odkrecasz korki zlewu z chlodnicy i bloku silnika, plukasz uklad, lejesz nowy az przestanie byc widac babelki powietrza, odkrecasz odpowietrzniki w chlodnicy i na termostacie, korek otwarty. Odpalasz i patrzysz... ogolnie moze byc z tym troche zabawy i kilka razy trzeba powtarzac odpowietrzanie. Sam bede to jutro przerabial bo wymieniam plyn.

 

Trzecie pytanie to ile może kosztować wymiana oleju w skrzyni biegów i gdzie to można zrobić w Warszawie lub okolicy??

 

50zl? W wawie moze i 500...

Jak masz kanal to mozna zrobic samemu za darmo...

Pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki j0hnny2007 za szczegółowy opis. Trochę sie znam więc troche wiem jak i co ale właśnie słyszałem że odpowietrzyć jest problem. Olej to właśnie Castrol myśle zalać a płyn to zwykłe petrygo bo zawsze na nim śmigałem. No z olejem w skrzyni to sam nie bede próbował bo nigdy tego nie robiłem a cene to średnio znam bo kolega akurat też w takiej wymieniał i zapłacił coś ok 500zł z filtrem i czymś jeszcze. A tam wchodzi akurat 12l z danych katalogowych i z doświadczenia użytkowników ale to sie okaże. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
odpowietrzyć jest problem.

 

Zobacze jak mi to jutro pojdzie... :mrgreen:

 

Olej to właśnie Castrol myśle zalać

 

Edge to pelny syntetyk, i chyba tak bedzie najlepiej skoro jezdzi na syntetyku. Nie ma sensu ryzykowac ze zmiana na polsyntetyk, chociaz ja bym chyba zmienil... (ale moze nie na zime, tylko na lato)

 

a płyn to zwykłe petrygo bo zawsze na nim śmigałem.

 

Ja kupilem przedwczoraj koncentrat k2 5l za 68zl, troche drogo.

Petrygo jest za polowe tego, temperatura zamarzania ta sama, ale wychodzi na to samo rozcienczajac z woda, mozna w stosunku 1:1 zachowujac temp. zamarzania. Pozatym troche wody w ukladzie powinno byc.

A petrygo jakiego jest koloru? Zielone?

 

No z olejem w skrzyni to sam nie bede próbował bo nigdy tego nie robiłem a cene to średnio znam bo kolega akurat też w takiej wymieniał i zapłacił coś ok 500zł z filtrem i czymś jeszcze.

 

To stanowczo za duzo mi sie wydaje. A co to automat?

Ja chcialem zrobic to zaraz po zakupie auta, ale odwleklo sie i jezdze juz tak 2 rok. Powodem byl brak nalepki przy wlewie, a nie chcialo mi sie sprawdzac jakiego koloru jest plyn, no ale w koncu sie za to wezme. Polecany jest Castrol SAF-XO, zarowno do skrzyni jak i mostu. Jest oczywiscie cala masa innych firm produkujacych olej ktory w specyfikacjach odpowiada wymogom do skrzyni/mostu, ale aprobate bmw ma tylko castrol, liqui moly i chyba mobil z tego co pamietam.

Dosc mocno zglebilem ten temat przymierzajac sie do wymiany i ostatecznie tymczasowo wstrzymalem wymiane. Za co te 500zl ? :shock:

 

A tam wchodzi akurat 12l z danych katalogowych i z doświadczenia użytkowników ale to sie okaże.

 

12 litrow?

Chyba 1,2 ?

Pozdrawiam
Opublikowano
Patrzyłem jeszcze w dekoderze VIN i wyszło mi że do skrzyni biegów nic nie wchodzi!!! To o co tu chodzi?? Mam podane różne ilości płynów a w pkt TRANSMISSION: 0,00L OIL to czegoś tu nie moge pojąć. Czy Niemcy nie przewidują wymiany oleju w skrzyni tego typu??? A co do petrygo to nie wiem wogóle co est zalane bo mam ja od piątkowej nocy i narazie dolałem koncenttratu bo mróz był i bałem sie o silnik ale niby jest tam jakis płyn
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie płynów eksploatacyjnych min.: olej silnikowy,

 

Valvoline MaxLife 10w40

Castrol Edge 10w40

 

 

Johnny - co Ty za glupoty pleciesz - to nie jest kosiarka do trawy napedzana LPG.

 

To jest nowoczesne V8 - tam sie leje TYLKO Syntetyk zgodny z norma BMW LongLife-01 "LL-01"

 

 

5litrow - to znowu chyba do kosiarki.

 

Trzymaj sie raczej tej dygresji a'propos pelnego syntetyka - dalej zajedziesz.

 

Jak bedzie duuuuuuzo bral - wtedy dopiero mozesz zaczac sie martwic - ale moim zdaniem raczej usunieciem zuzycia, niz zmiana oleju na "bagnisty"

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Z tego co sie dowiaduje to oleju do silnika wchodzi 7,5-8l i właśnie problem w tym że na stacji diagnostycznej gościu wyjął katalog i powiedział że musi byc półsyntetyk a z koleii kolega co ma taką samą mówi że tylko pełen syntetyk więc dlatego wolę się dowiedzieć a co ze skrzynią ile tam oleju wchodzi???
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Wg mnie wrzucili M10 z M60 do jednej beczki, napisali że można stosować od super nowoczesnych olejów syntetycznych aż po mineralne. Więc co należy stosować wg tego linku do M60??
Opublikowano

Pelen Syntetyk zgodny z norma BMW LL-01

 

Ja mam np. Valvoline SynPower, ale mozna i innych producentow.

 

 

Naprawde uzyj przegladarki - bylo tego od groma

 

szukaj M60 540 itp. bedzie troche do poczytania

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Johnny - co Ty za glupoty pleciesz - to nie jest kosiarka do trawy napedzana LPG.

 

Niepopatrzylem, ze 540. A co do lpg i kosiarki to bez komentarza, bo swiadczy to tylko o Tobie.

 

Z tego co sie dowiaduje to oleju do silnika wchodzi 7,5-8l i właśnie problem w tym że na stacji diagnostycznej gościu wyjął katalog i powiedział że musi byc półsyntetyk a z koleii kolega co ma taką samą mówi że tylko pełen syntetyk więc dlatego wolę się dowiedzieć a co ze skrzynią ile tam oleju wchodzi???

 

Nigdy nie sluchaj idiotow ze stacji, ktorzy 1 raz widza bmw, sam juz nieraz sie o tym przekonalem.

 

j0hnny2007 chce zawsze pomóc niestety rzadko kiedy wychodzi.

 

Chciales chyba powiedziec rzadko nie wychodzi?

Nie wiem, czy nie dowidzasz, bo byla mowa o syntetyku wyzej,

proponuje przeczytac jeszcze raz calosc.

Co niektorym widze za bardzo sie nie podobaja moje opinie dot. ceramizerow/magnetyzerow itd. i oceniaja calosc przez pryzmat jednej rzeczy. Coz, zalosne tyle mozna powiedziec. Pogratulowac mozna tylko.

Pozdrawiam
Opublikowano
Nie podoba mi się jeszcze wiele rzeczy w Twoich wypowiedziach. Takich jak druciarstwo i brak rzetelnej wiedzy.

 

Spoko, a mi sie nie podoba w Twoich wypowiedziach ocena wszystkiego na jeden gwizdek magnetyzerow. Do druciarstwa nie ma zadnych podstaw w Twojej ocenie, co do wiedzy mysle ze tymbardziej.

 

Byle tylko coś chlapnąć w jakimś temacie.

 

Smieszne.

 

Nie robcie juz wiecej przy kazdej okazji debat w kazdym watku o magnetyzerach, bo chyba to, ze ktos ma inne zdanie, od Waszego, nie jest ku temu powodem. Poza tym nie widze w tym watku, bardziej szczegolowej odpowiedzi na pytania jakie byly zadane, od mojej. Wy sie chyba poprostu lubicie klocic... proponuje isc na jakis strajk i tam pokrzyczec.

Pozdrawiam
Opublikowano
Z wymianą oleju w skrzyni manualnej jest tak samo jak z wymianą w automacie - producent nie przewiduje okresowej wymiany, wg nich olej starczy na całe życie samochodu. Tyle że według nich to ze 150tkm i nasze bunie są już dawno na szrocie :twisted2: Przewidują tylko dolewki w razie ubytków, niestety instrukcja odsyła do ASO po specyfikację dla danej skrzyni
Opublikowano
j0hnny2007 o magnetyzerach się nie wypowiadałem nie stwierdzono żeby szkodziły, więc jak ktoś chce niech sobie je montuje. Druciarstwo to nie prawidłowo działająca instalacja gazowa i nie sprawna sonda lambda w Twoim aucie. Przekonujesz wszystkich że tak jest jak najbardziej w porządku. Otóż muszę Cie zmartwić nie jest w porządku. Takie poczynanie nie jest już obojętne dla Twojego auta. Możesz sobie robić ze swoim autem co ze chcesz ale nie pisz że jest to normalne = nie szkodliwe tylko dlatego że nie wyszła Ci korba bokiem.
Opublikowano
j0hnny2007 o magnetyzerach się nie wypowiadałem nie stwierdzono żeby szkodziły, więc jak ktoś chce niech sobie je montuje. Druciarstwo to nie prawidłowo działająca instalacja gazowa i nie sprawna sonda lambda w Twoim aucie. Przekonujesz wszystkich że tak jest jak najbardziej w porządku. Otóż muszę Cie zmartwić nie jest w porządku. Takie poczynanie nie jest już obojętne dla Twojego auta. Możesz sobie robić ze swoim autem co ze chcesz ale nie pisz że jest to normalne = nie szkodliwe tylko dlatego że nie wyszła Ci korba bokiem.

 

Ciekawe.

A jak wg Ciebie by byla prawidlowo dzialajaca to pewnie wtedy druciarstwem bylo by lpg? Moze sam masz lpg zeby bylo smieszniej.

Powiem Ci, ze sonda do pracy przy odpowiednio wyregulowanej instalacji na srubke nie jest potrzebna. Zreszta moim zdaniem pod pojeciem druciarstwa moze sie znalezc, cos co jest zle/szkodliwe, a ktos uwaza, ze nie jest, i nie zamierza nic z tym robic. Ja nie uwazam, ze obecnie jest nie prawidlowo dzialajace lpg, co nie zmienia faktu, ze i tak zamierzam sonde wymienic. Dalej bedziesz mial w stosunku do mnie jakies zarzuty druciarstwa?

Pozdrawiam
Opublikowano
20 litrów LPG na 100km to za dużo a jak powszechnie wiadomo za bogata mieszanka jest szkodliwa dla silnika.

 

Po pierwsze to po miescie. Po drugie, ile wg Ciebie powinien palic?

Po trzecie, przy takim rodzaju instalacji norma jest 15-17.

Po czwarte, wszystko uzaleznione od tego jak ktos jezdzi.

Po piate, jedynym szkodliwym czynnikiem przy za bogatej mieszance jest uszkadzanie sie katalizatora, zadnych innych typowo dla silnika chyba nie ma, jak to jest w przypadku za ubogiej mieszanki (wypalanie zaworow).

Jesli znasz jakies negatywne skutki za bogatej mieszanki, to podaj.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.