Skocz do zawartości

Problem z nagrzaniem - dokładny opis 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak jak w temacie problem z nagrzaniem auta.

Otóż dziś na prośbe miałem okazję przejechać się brata autem 2.0d 136 KM,by sprawdzić ten problem.

 

I tak to wygląda : okolice godz. 12,temp.zewn.5 stopni, zapalam auto,wyprowadzam z garażu,potem na ulice i zaczynam jechac ( narazie na wyłączonym zupelnie ogrzewaniu ).

Po przejechaniu 2 km wskazówka temperatury schodzi z niebieskiego pola,po kolejnych 2km jest na białej kresce- czas jaki upłynał do tego momentu to aż 10 minut.

Po 9 km wskazówka osiągnęła pion więc włączyłem ogrzewanie na minimum wiatraków ( temp.ustawiona 32 stopnie).Po tym zabiegu temperatura opadła na niebieskie pole.

Po kolejnych 3 km czyli razem od początku to już 12 km auto znowu osiągnęło pion. Czas jaki minął razem to ok.20 min.

 

Po porannym odpaleniu auta webasto było ciche (ale generalnie działa) i chyba sie wogole nie załączyło ( może dlatego ze w garazu nie jest tak zimno).Żaluzja na chłodnicy była zamknięta.

W trakcie jazdy powietrze nawet już po pełnym nagrzaniu auta (pion) wcale nie było zbyt ciepłe ( mimo ustawienia na 32 stopnie).

 

Co zatem może być padnięte lub bliskie swojego kresu ?? Czytałem już wiele wątków o termostatach,ale nie wiem czy to on czy jakiś czujnik temperatury ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano

widze ze nie chcesz niepotrzebnie kasy wydawac wiec zacznij od termostatu wykrec go i wrzuc do goracej wody wrzatku okolo 90 stopni jesli sie otworzy jest ok

nastepnie a moze wczesniej zobacz czy nie jest zapowietrzony uklad chlodzenia daj na max ogrzewanie wylacz klime webasto i powinno isc gorace powietrze jesli nie to znaczy ze zapowietrzony

jeszcze 1 mozliwosc pompa wodna

jak sie sprawdza i jak odpowietrza poszukaj sa dokladne opisy na forum

Opublikowano
zaraz zaraz jakby byl zapowietrzony to by sie przegrzewal....wlaczyles nadmuch i spadla tem to normalna sprawa po poszedl obieg przez nagrzewnice...sprawdz termostat bo prawdopodobnie przepuszcza na pelny obieg...sprawdz po paru km np jak wskazowkaa zacznie schodzic z niebeiskiego czy chlodnica robi sie ciepla bo powinna byc zimna przynajmniej do 75-80 stopni temp wskazywanej pozniej jak otworzy termostat na pelen obieg to temp ma prawo sie obnizyc ale po chwili wskazowka idzie do pionu ponownie
Opublikowano
zaraz zaraz jakby byl zapowietrzony to by sie przegrzewal....wlaczyles nadmuch i spadla tem to normalna sprawa po poszedl obieg przez nagrzewnice...sprawdz termostat bo prawdopodobnie przepuszcza na pelny obieg...sprawdz po paru km np jak wskazowkaa zacznie schodzic z niebeiskiego czy chlodnica robi sie ciepla bo powinna byc zimna przynajmniej do 75-80 stopni temp wskazywanej pozniej jak otworzy termostat na pelen obieg to temp ma prawo sie obnizyc ale po chwili wskazowka idzie do pionu ponownie

 

zrobiłem dokładnie tak jak mówisz,kiedy auto się troche zagrzało sprawdziłem chłodnice i wyszło na to że była już dość ciepła,a kiedy wskazówka zeszła z niebieskiego zbiornik wyrównawczy i wąż obok zbiornika były już dość gorące.Do zbiornika pompowało już naprawde ciepłą wodę.Po tej próbie wsiadłem do auta,włączyłem nawiew i powietrze leciało ewidentnie zimne.

Czy to ewidentnie wskazuje na termostat czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
Sprawdż elektrozawór nagrzewnicy czy się nie zawiesza.

 

prawde powiedziawszy nie wiem jak to wygląda i gdzie dokładnie się znajduje.Może coś bliżej z realoem ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
jezeli chodzi o ciepla chlodnice prz temp gdzie wskazowka tuz po przekroczeniu niebieskiego pola to wskazuje e termostt puszcza bo powinna byc jeszcze zimna.. wezem przy zbiorniczku wyrownawczym sie nei przejmuj bo to nie jest waz ktory idzie od termostatu (wejscie po termostacie jest od dolu na chlodnice) natomiast skoro nie grzeje w aucie to albo (pokretlo srodkowego nawiewu daj na maxa w gore-byc moze to) albo sterownik od temp nawala albo tak jak kolega wyzej sugerowal elektrozawor najczesciej sa 2szt na wezach wchodzacych do kabiny czyli pod maska przy sciance szukac trzeba. Puki co najpierw sup sie na niedogrzanym silniku i sprawdz termostat ciepla chlodnica to jedno ale dl apewnosci trzeba dostac sie d termostatu i sprawdzic wąż tuż za nim czy sie nagrzewa wtedy kiedy jeszcze nie powinien.
Opublikowano
a ogrzewaniem si enie przejmuj bo przy nie sprawnym termostacie nie jeden sie w aucie przeziebil z powodu braku ogrzewania... nowy termostat okolo 150zl jesli to spor wydatek dla ciebie to najpierw dla pewnosci sciagnij oslone plastikowa i "pomacaj" ten wezyk odchodzacy od niego:) ma prawo byc cieply tylko przy samym termostacie dalej powinien juz byc zimniejszy...termostat nie powinien puszczac przed osiagnieicem 70st
Opublikowano
a ogrzewaniem si enie przejmuj bo przy nie sprawnym termostacie nie jeden sie w aucie przeziebil z powodu braku ogrzewania... nowy termostat okolo 150zl jesli to spor wydatek dla ciebie to najpierw dla pewnosci sciagnij oslone plastikowa i "pomacaj" ten wezyk odchodzacy od niego:) ma prawo byc cieply tylko przy samym termostacie dalej powinien juz byc zimniejszy...termostat nie powinien puszczac przed osiagnieicem 70st

 

a jaki jest fabryczny oryginalny termostat-tzn.jakiej firmy ??

Na allegro są febi za ok.145 zł, inne to wahler za ok.130 zł,są jeszcze gates i znalazłem oryginał BMW za 160zł.

Jaką temperature "reakcji" powinien mieć termostat i który wybrać ??

Rozumiem że kupuje się to jako całość z obudową ? !

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
ceny sa zblizone wiec decyzja nalezy do Ciebie.. Febi dosyc popularna firma jesli chodzi o zamienniki (zakupilem swiece zarowe i z nimi jest ok) jesli chodzi o Gates to jest to wysoka polka jesli chodzi o czesci zwiazane z rozrzadem (paski rolki itd) generalnie termostat to proste urzadzenie i ten oryginalny bmw moze padnac rownie szybko jak kazdy inny..temperatura reakcji napewno powyzej 70stopni a ponizej 85 osobiscie nie sprawdzalem choc sporo osob podaje ze wlasnie jest to 80-85stopni..ostatnio kolega podsunal mi pomysl sprawdzenie termostatu. gdy wskaznik temp masz juz dosc wysoko czyli u ciebie zapewne kreska wczesniej niz pion (bo wkoncu si enie dogrzewa) to wtedy przegazowac (na jalowym) auto---efekt taki ze pompa przegoni plyn i temp widocznie spadnie..ale najpewniej to jak juz pisalem posprawdzac chlodnice weze jak to sie nagrzewa
Opublikowano
a ogrzewaniem si enie przejmuj bo przy nie sprawnym termostacie nie jeden sie w aucie przeziebil z powodu braku ogrzewania... nowy termostat okolo 150zl jesli to spor wydatek dla ciebie to najpierw dla pewnosci sciagnij oslone plastikowa i "pomacaj" ten wezyk odchodzacy od niego:) ma prawo byc cieply tylko przy samym termostacie dalej powinien juz byc zimniejszy...termostat nie powinien puszczac przed osiagnieicem 70st

 

wlaśnie zabrałem się za sprawdzanie termostatu-pościągałem obudowy,plastiki itd.Widzę go już ale na przeszkodzie stoi mi termostat od EGR i ta metalowa puszka ( chyba od spalin ).

I teraz się zastanawiam o jaką plastikową osłonę ci chodziło ??

Czy mam "pomacać" ten wąż który idzie od termostatu w dół ?? ( tak jakby po skosie na godz.8).

 

Nie wiedziałem że termostat będzie dość trudno wydostać, bo chyba najpierw muszę odkręcić tą metalową puszke - mam racje ??

 

Jeśli chodzi o zakup termostatu to nie ma problemu-chciałbym mieć tylko pewność że stary jest napewno nie do końca sprawny.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
zgadza sie wczoraj dokladnie to samo u kolegi robilem:) pomacac ten dosc gruby waz ktory jak piszesz idzie na godzine 8 w dol do chlodnicy jesli bedzie cieply (a nie powinien chyba ze przy samym termostacie tylko) to dotknij tez chlodnicy powinna byc zimna a u kolegi jak na temp zew 0stopni to bylka calkiem mila w dotyku mysle ze tak okolo 25-30stopni miala. Masz racje dostep do termosatu nie jest zbyt piekny zaslania go termostat od EGR (dla sprawdzenia zaciskalismy ten wezyk cienki jak radza na forum ale to nei pomoglo w nagrzewaniu) a ta metalowa puszka to chlodnica EGR.. a chodzilo mi o te plastikowa oslone silnika jak ja zdejmiesz i ten elastyczny kruciec plastikowy od powietrza to dasz wtedy rade wsadzic reke zeby dotknac weza prawie przy chlodnicy:)
Opublikowano

dziś zrobiłem test i szczerze powiedziawszy byłem zaskoczony bo wąż o którym piszesz wogóle nie był ciepły,a konkretniej to wyglądało to tak:

uruchomiłem auto,temp na klimatroniku i nawiewy wyłączone.Auto nagrzało się na postoju do pierwszej białej kreski,wąż na godz.8 wciąż był zimny-nawet te plastiki wokół też.Natomiast z drugiej strony czyli drugi wąż na godz.3 był w tym czasie gorący.Jeszcze bardziej gorący był już płyn-sprawdzałem w zbiorniku wyrównawczym który również był już gorący.Włączyłem na próbe ogrzewanie w aucie-ustawione na 32 stopnie wiało chłodem.

W takim razie to nie termostat ??

Jest jakiś sposób na sprawdzenie sterownika temperatury i sprawdzenie tych elektrozaworów ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano

Jest jakiś sposób na sprawdzenie sterownika temperatury i sprawdzenie tych elektrozaworów ??

 

Na kompie wyjdzie jak na dłoni. :mrgreen:

 

 

Jak nie masz kompa to sprawdz czy działa regulator temperatury - jest dosc głeboko miedzy schowkiem a radiem. Jak zdejmiesz schowek bedzie w lewym gornym rogu - ma taką białą dziwgienke i reguluje przeplyw przez nagrzewnice. Przy zmianie temperatury powinien sie powoli przesuwac

Xdrive

Koder

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sterownik w kabinie wyjmujesz jak radio i podmieniasz z kims to chwile zajmuje... byc moze ze on uszkodzony...moze tez byc ze masz zapowietrzony uklad na nagrzewnice bynajmniej w 5-tce odpowietrznik od tego jest pod prawym filtrem przeciwpylkowym..obejrzyje dokladnie weze ktore ida do kabiny czy cieple za elektrozaworami ew poszukaj odpowietrznika..sprawdz czy poziom plynu ok bo jesli termostat trzyma to i w srodku cieplo musi byc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.