Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Było o tym sporo.na forum.Ja bym takich nie zakładał,sam odpowiedziałeś że nawet takich nie znalazłeś.minimum 205
BMW M-Power
Opublikowano

Nie do końca tak jest seba76.

Na zimę zaleca się zmniejszenie rozmiaru szerokości opon o 1-stopień (np. letnie 205 to zimówki 195).

Ale do zimy zalecane jest co prawda bez przesady mocniejsze zwężanie szerokości opon.

Chodzi o to że jak jedziesz w śniegu i po błocie pośniegowym to aby opony wciskały sie w to podłoże, wówczas lamelki w zimówkach się wcinają w śnieg i błoto i opona zaczyna optymalnie pracować.

- więc chodzi o to by zwiększyć nacisk opon na podłoże by ten efekt "wcinania" lamelek mógł zajść.

 

Kolega w swojej e32 ma na lato 235/..r17, a w zimie ma 185/65r15 i śmiga beż problemów.

Opublikowano
- więc chodzi o to by zwiększyć nacisk opon na podłoże by ten efekt "wcinania" lamelek mógł zajść.

 

Ten sam ciężar rozłożony na mniejszej powierzchni = większe naprężenia.

 

Gdzieś tutaj na forum przeczytałem wręcz odwortnie - iż nie zaleca się zmniejszania szerokości - bo większa przyczepność jest na szerokich. Owszem na suchym tak - ale na sniegu niestety nie.

 

Pzdr,

Opublikowano

Gdzieś tutaj na forum przeczytałem wręcz odwortnie - iż nie zaleca się zmniejszania szerokości - bo większa przyczepność jest na szerokich. Owszem na suchym tak - ale na sniegu niestety nie.

Pzdr,

 

Masz rację ale na suchej nawierzchni - im większa powierzchnia kontaktu, tym lepsza przyczepność, ale na mokrym lub na błocie im większa powierzchnia /szerokość opon/ tym trudniejsze odprowadzanie brei kanalikami spod opon - uzyskasz na błocie stały efekt czegoś w rodzaju aquaplaningu, a na śniegu opona nie będzie się wcinać tyklo stale będzie się wspinać po śniegu (większe opory, większe zużycie paliwa, gorsze prowadzenie).

 

Na zimę opona najlepiej jak jest węższa, wtedy lamelki pracują jak wyżej pisałem, w dodatku opona się na śniegu nie wspina tylko się wcina.

Dla przykładu pooglądaj sobie relacje z rajdów wrc skandynawii, gdzie 90% OS-ów odbywa się po zaśnieżonych drogach - przypatrz się na jakich wąskich oponach jeżdżą te rajdówki. Tam mają po 300kM, a opony szerokości pewnie 165.

 

Z drugiej strony w serwisach motoryzacyjnych i na interii są teraz artykuły na ten temat, popierające moje zdanie (kliknij stronle - linków chyba już nie muszę zamieszczać ?).

Opublikowano
Na zimę opona najlepiej jak jest węższa, wtedy lamelki pracują jak wyżej pisałem, w dodatku opona się na śniegu nie wspina tylko się wcina.

Zgoda pod warunkiem zachowania wysokości koła. Marek_E34 jeżei chce do E39 opony 195 to musiałby mieć profil /70, a te opony co ma to pewnie 195/65. A za niski samochód to niestety wieksze ryzyko zawieszenia się brzuchem na śnieżnych muldach albo uszkodzenia podwozia o coś co leżało w śniegu i nie było widoczne.

 

Dla przykładu pooglądaj sobie relacje z rajdów wrc skandynawii, gdzie 90% OS-ów odbywa się po zaśnieżonych drogach - przypatrz się na jakich wąskich oponach jeżdżą te rajdówki. Tam mają po 300kM, a opony szerokości pewnie 165.

Opony na rajdy w sSkandynawii mają przeważnie szerokość 135. Ale one mają kolce jak pewnie wiesz, więc to chyba kiepski przykład.

 

Z drugiej strony w serwisach motoryzacyjnych i na interii są teraz artykuły na ten temat, popierające moje zdanie (kliknij stronle - linków chyba już nie muszę zamieszczać ?).

Pytanie czy akurat Interia jest najlepszym źródłem wiedzy na jakikolwiek temat...

Opublikowano

1) Zgoda pod warunkiem zachowania wysokości koła. ....to musiałby mieć profil /70, a te opony co ma to pewnie 195/65. ....

2) Opony na rajdy ....więc to chyba kiepski przykład.

3) Pytanie czy akurat Interia jest najlepszym źródłem wiedzy na jakikolwiek temat...

 

Nie wiem czemu podważasz moje wypowiedzi, skoro ich w sumie nie negujesz.

Co do wysokości opon nie było wspomniane jaka wysokość profilu , tylko skupiliśmy się na szerokości gumy - więc nie odchodźmy od tematu - jest oczywiste ze w zimie auto nie może byc zglebione :|

A rajdy są tylko przykładem, zwężania opon, a nie wytyczną !

 

A ja interię w tym przypadku daję tylko jako przykład (podałem najpierw "serwisach motoryzacyjnych" - czyli np. Auto Świat) - ale a czy czytałeś te artykuły?? - pewnie nie pisząc tak jak napisałeś. Sa one zrobione jako jeden zbór wytycznych/arykułów dla przeciętnego człowieka. To samo jest na stronach i kartkach z AutoŚwiata, Motoru i innych wydawnictw motoryzacyjnych.

Więc drogi Yatzeku najpierw obejrzyj sobie te artykuły (może poczytaj) zanim wydasz kolejną nietrafną opinię :8)

Opublikowano
Nie wiem czemu podważasz moje wypowiedzi, skoro ich w sumie nie negujesz.

Co do wysokości opon nie było wspomniane jaka wysokość profilu , tylko skupiliśmy się na szerokości gumy - więc nie odchodźmy od tematu - jest oczywiste ze w zimie auto nie może byc zglebione :|

Nie podważam - po prostu skupianie się tylko na szerokości z definicji nie doprowadzi do konstruktywnego rozwiązania.

 

A rajdy są tylko przykładem, zwężania opon, a nie wytyczną !
Wiem. Tyle, że przykładem nienajlepszym. Tam szerokość opon jest tylko jednym z wieeeelu czynników, i to nie najważniejszym. W rajdach na śniegu i lodzie przyczepność i sterowność bierze się z kolców a nie szerokości bezwzględnej opony.

 

ale a czy czytałeś te artykuły?? - pewnie nie pisząc tak jak napisałeś. Sa one zrobione jako jeden zbór wytycznych/arykułów dla przeciętnego człowieka. To samo jest na stronach i kartkach z AutoŚwiata, Motoru i innych wydawnictw motoryzacyjnych.
Czytałem setki artykułów o których mówisz, choćby z racji swojej pracy, ale i z własnego zainteresowania. I wiem, że nawet jeżeli są oparte na rzetelnych źródłach, to obrobione przez różnej maści dziennikarzy nie tylko tracą wartość poznawczą, a wręcz nierzadko wprowadzają w błąd. Przoduje w tym właśnie wspomniana Interia, ale i serwisom motoryzacyjnym zdarzają się grube wpadki.

 

Więc drogi Yatzeku najpierw obejrzyj sobie te artykuły (może poczytaj) zanim wydasz kolejną nietrafną opinię :8)
Dziękuję, postoję, są lepsze źródła wiedzy.
Opublikowano
No więc założyłem te oponki 195/65 faktycznie autko tak jakby troszeczkę niżej siedziało, miałem problem bo stalówki z E34 nie chciały mi wejść miały o 3 mm mniejszy otwór na piastę nie wiem czy dobrze zrobiłem ale ściągnąłem po 1,5mm na stronę frezikiem i wyszlifowałem papierem i weszło tylko niestety byłem zmuszony tak zrobić bo niestety mój budżet nie objął nowych felg z oponami ale cały czas myślę czy dobrze zrobiłem :?
Opublikowano
:duh:

A wyważyły ci się koła po takim zabiegu?

 

No właśnie - wyważałeś??

 

Trochę odważnie do tego podszedłeś - bo nawet jeśli dałoby się wyważyć te koła, to bardzo prawdopodobne (nawet pewne) jest, że przy większych prędkościach będzie Ci nieprzyjemnie biło na kierownicę.

Opublikowano
Może faktycznie źle postąpiłem bo działałem pod wpływem zdenerwowania i tłumaczyłem sobie że koła i tak trzymają śruby na stożku i centrują się na nich poza tym rozbujałem się do 130 i nie odczuwałem żadnych drgań koła były wyważane tamtego sezonu zaraz przed ściągnięciem ich. Jeżdżę bardzo ostrożnie nie osiągam też znacznych prędkości na drogach mam syndrom powypadkowy zresztą szybka jazda kosztuje :) to co radzicie bo mój budżet nie przewidział wydatków na opony z felgami
Opublikowano

Koła faktycznie centrują się na śrubach, ale jak zbierałeś materiał frezem to na 100% nie zrobiłeć tego idealnie równomiernie na obwodzie otworu centralnego felgi. Ale jeżeli nic nie czujesz na kierownicy i samochód prowadzi się dobrze to ostatecznie mozesz zaryzykować.

 

Pytanie tylko co będzie na śliskim...

Opublikowano
no faktycznie nie zebrałem równomiernie bo ludzka ręka niestety to nie CNC a teraz po tym weekendzie gdzie napruło sniegu jak niegdy powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony to nawet E34 mi sie tak drogi w zime nie trzymała bardzo ciężko krowe wprowadzić w poslizg oponki tną snieg i błoto jak należy nie obawiam sie nawet wyprzedzać naprawde Super polecam ten rozmiar ;) :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.