Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury nagle opada do niebieskiego pola !!!


ChrisCross

Rekomendowane odpowiedzi

Coś dziwnego zaczyna się dziać ze wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej w silniku. Samochód posiadam dobre pół roku, zawsze wskaźnik działał OK. Przejechałem około 10tys.km. Zawsze jak osiągnął temperaturę właściwą 90*C - to tak trzymał zawsze. A teraz osiąga tę temperaturę i nagle powoli wskazówka zaczyna opadać do niebieskiego pola -ale silnik pracuje nadal - jadę . Co to może być- czyżby wina termostatu, a może wina samego czujnika temperatury do tego wskaźnika. I jeszcze jedno, gdzie ten czujnik temp. się znajduje w moim 1.8 is ??? Dziękuję z góry za namiary, pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie zaczynam jechac temperatura rosnie jade jade jest ok zaczynam zwalniac temperatura spada do minimum.

Okazalo sie ze termostat byl do wymiany zamykal sie bardzo powoli.

Jak wiadomo tam jest taki element cieplny ktory odpowiada za zamykanie i otwieranie termostatu , poprostu zmeczenie materialu.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli temperatura spada podczas jazdy poza miastem to stawiam na termostat. Jezeli spada zawsze po pewnym czasie od momentu nagrzania, nawet podczas stania w korku to jest to dziwne, ale i tak stawiam na termostat. Nowy oryginalny kosztuje okolo 120 pln, wiec nie oplaca sie eksperymentowac z zamiennikami. Wymiana nie jest nazbyt kłopotliwa i kazdy amator-entuzjasta sobie z tym poradzi.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym raczej postawił na czujnik temperatury. Miałem podobną sytuacje rok temu. Jeżeli gwałtownie opada tzn. w ciągu kilku sekund, czy nawet kilkunastu, to raczej niemożliwe, aby to była wina termostatu. Przy niesprawnym tremostacie , aby zagrzać samochód do 90 musiałbyś naprawdę dużo przejechać. Przy sprawnym termostacie przy 0 stopni na zewnątrz ja muszę przejechać ok. 5 - 8 km, aby temp. osiągła 90. Możliwe też, że w liczniku szwankuje wskażnik, albo wtyczka źle łączy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego zaczyna się dziać ze wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej w silniku. Samochód posiadam dobre pół roku, zawsze wskaźnik działał OK. Przejechałem około 10tys.km. Zawsze jak osiągnął temperaturę właściwą 90*C - to tak trzymał zawsze. A teraz osiąga tę temperaturę i nagle powoli wskazówka zaczyna opadać do niebieskiego pola -ale silnik pracuje nadal - jadę . Co to może być- czyżby wina termostatu, a może wina samego czujnika temperatury do tego wskaźnika. I jeszcze jedno, gdzie ten czujnik temp. się znajduje w moim 1.8 is ??? Dziękuję z góry za namiary, pozdrawiam.

 

Mysle ze to nie defekt mechaniczny. Zaden uklad chlodzacy nie ma

takiego "kopa" zeby podczas jazdy zmniejszyc temperature silnika

do 40 czy nawet 50 stopni, nawet przy maksymalnym otwarciu termostatu.

 

Sprawdz: czujnik, przewody czujnika, polaczenie z zespolem wskaznikow.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.