Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,ile powinno wynosić ciśnienie sprężania dla silnika m30?Jedni podają,że 10bar inni,że 12 a jeszcze inni 14 :) Jaka jest dokładna wartość?Tylko nie mylcie ze stopniem sprężania bo to jest zupełnie coś innego.Pozdr.
Nur bmw e32
Opublikowano
Danych katalogowych nie potrafię przytoczyć, ale z tego co udało mi się dowiedzieć tu i na innych forach nowy silnik posiada 14bar, a nawet minimalnie więcej... natomiast używany motor mający już przejechane 'tysiące' kilometrów o ile był regularnie serwisowany powinien oscylować około 12-13bar. Informacje oczywiście orientacyjne - wiem :( ale ogólnie im lepsza kompresja tym lepiej... poniżej 11bar można chyba już powoli myśleć o wizycie u mechanika na dłużej.
Opublikowano
Naprawdę??? Hmm... a czy kolega może sprawdzić dane dla silnika M30B30? W sumie to niemal ten sam motor, ale jednak kompresja może się różnić... byłbym wdzięczny za info :)
Opublikowano
Dzisiaj byłem w ASO i przy okazji zapytałem się chłopaków o dane odnośnie kompresji.Szybko uzyskałem odpowiedz(dane dla nowego silnika).M30 starego typu(10:1) kompresja wynosi 13bar,m30(9:1) po 8/87 roku 12bar(3.0,3.5)
Nur bmw e32
Opublikowano
Danych katalogowych nie potrafię przytoczyć, ale z tego co udało mi się dowiedzieć tu i na innych forach nowy silnik posiada 14bar, a nawet minimalnie więcej... natomiast używany motor mający już przejechane 'tysiące' kilometrów o ile był regularnie serwisowany powinien oscylować około 12-13bar. Informacje oczywiście orientacyjne - wiem :( ale ogólnie im lepsza kompresja tym lepiej... poniżej 11bar można chyba już powoli myśleć o wizycie u mechanika na dłużej.

 

 

wypowiadanie się na forum motoryzacyjnym chociaż w najmniejszym stopniu powinno zobowiązywać do zapoznania się z tematem w którym się zabiera głos - informacje które podajesz mijają się z prawdą, a uztkownik forum który nie ma pojecia o mechanice, a szuka na forum takich informacji zostanie wprowadzony w błąd.

 

w silniku benzynowym różnica wartości sprężania w postaci 1 atmosfery to bardzo dużo: jeśli dane fabryczne to 10-11 to znaczy że NIE 14 i ktokolwiek wpuszcza w obieg takiego babola powinien sie zastanowić co pisze, tak samo informacja, że poniżej 11 kwalifikuje do remontu - po co wypisywać bzdury? wypowiadając się w ten sposób dowodzisz ignorancji w tym temacie, rzędowe silniki benzynowe BMW w znaczącej większości przypadków pracują poprawnie mimo wskazań kompresji poniżej 10 atmosfer, z zastrzeżeniem że wskazanie to jest równe na wszytkich cylindrach

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Nie będę wdawał się w dyskusję... tym bardziej, że zaznaczyłem że dane pochodzą z innych forów jaki i dostępnych informacji w necie, a nie katalogu bmw. Zresztą odsyłam na forum 7er... powinien jeszcze wisieć temat z którego to czerpałem info.

Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd - przepraszam. Przy okazji dziękuję za uświadomienie rzeczywistych danych, a koledze proponuję melisę lub inny specyfik na uspokojenie... chociaż w sumie nick zobowiązuje :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.