Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

potrzebuje pomocy od jakiegos czasu zmagam sie z drobną klątwa nad moją kupetką... (E36 320i)

Otóz auto na postoju pobiera ponad 1 Amper pradu z aku, bylem dzis u goscia ktory montowal mi alarm juz wiem ze to nie kwestia alarmu,

z podpietym miernikiem po koleji wyjowalismy wszytskie bezpieczniki i przekazniki po wyjeciu tego z nr 2 na ponizszym obrazku w ETK

opisanego jako RELAY, MAKE CONTACT, WHITE

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=12_0495&hg=12&fg=35

 

pobór pradu spadł do normalnych rozmiarów czyli około 50 miliamperow,

kupilem nowy w serwisie i zmienilem, ale nadal pobor pradu jest ponad 1 Amper

pytanka są takie

1. Co to za przekażnik i za jaki układ odpowiada ???

2. Czy prawidlowo kombinuje że jesli sie go wyjmuje i pobor spada to cos jest nie tak z ukladem za ktory odpowiada ?

3. Jesli dobrze kombinuje w pkt 2 to co dalej sprawdzac w tym ukladzie ?

4. Jesli źle kombinuje w pkt drugim to co w ogole dalej sprawdzić ???

 

Podaje jeszcze nr tego starego przekaznika siemensa ktory wymienilem 12.63-1729004 (kolor biały)

 

Bede ogromnie wdzieczny za wszelkie wskazówki pomysły :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: ...

ew. namiary na dobrych elektryków/elektorników z wawy

:duh:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
Nie wiem od czego jest ten przekaźnik, ale niedawno się dowiedziałem od elektronika samochodowego że w BMW wyposażonym w układ dociskający wycieraczkę do szyby jest tak że po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu ten układ może (ale nie musi)zacząć pobierać prąd, pobór prądu kasuje sie jakąś kombinacją ruchu wycieraczek ale on niestety nie pamięta jak to było dokładnie, w każdym bądz razie w serwisie BMW powinni wiedzieć o co chodzi, bo na różnego rodzaju szkoleniach organizowanych przez BMW Polska jest o tym mowa. Natomiast po każdym odłączaniu aku powinno się podłączyć samochód pod komputer i sprawdzić wszystkie funkcje komfortu.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

u mnie ten uklad nazywa sie spojler na wycieraczce valeo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a tak swoja droga ciekawe to co napisales, jutro mam nadzieje uda mi sie u znajomego podlaczyc do kompa moze cos pokaze ???

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
Gdzie ten przekaźnik się znajduje :?: pod maską, pod kierownicą czy jeszcze gdzieś w innym miejscu :?: napisz dokładnie gdzie, który w kolejności a najlepiej pokaż na zdjęciu :wink:
Opublikowano

witam

 

podaj dokładnie króry to przekaznik gdzie sie znajduje tzn który rzad i który od lewej itp

mam rozpiske to ci podam od czego on jest

bo z tego co napisałes zbyt wiele nie wiadomo

ale jam mam jeden biały pod klapka sa trzy przekazniki i srodkowy jest biały

w opisie pisze ze jest to przekaznik od DME

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

nie moge teraz sprawdzic w schematach dokładnie od konkretnie czego jeszcze ale jak by co to poszukam na innym kompie i ci podam

jezeli myslimy o białym przekazniku który jest pod osobna pokrywka gdzie sa trzy przekazniki i srodkowy jest biały

tak przynajmniej jest u mnie

:D :D

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Sorry ze sie nie odzywalem ale dopiero teraz wrocilem

tak sie rozpisalem na poczatku a macie racje nie napisalem najwazniejszego :duh: :duh: :duh:

 

Oczywiście przekaznik znajduje sie przy skrzynce bezpieczników no zdjecia niestety nie mam natomista patrzac na obrazek na górze i rzad przekazników z numerkami 1 2 3 to u mnie w tym miejscy sa tylko dwa przekazniki - to jest jakby poza główną skrzynką bezpieczników i jest na to taka dodatkowa plastikowa osłona...

wiec skoro u mnie sa dwa to jest to albo 2 albo 3

jak bylem w serwisie kupic nowy to podpatrzylem ich opis w ETK i był on opisany jako ENGINE RELAY czyli przekaznik silnika

w tym linku w pierwszym poscie jest opisany jako MAKE CONTACT RELAY i staram sie ta nazwe prawidlowo rozgryźć dodam żę przy wyjetym tym przekazniku przekrecając kluczyk na poz 2 deska sie pali i dalej kreci rozrusznik ale silnik nie odpala ta jakby nie mial iskry ???

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano

No i u Ciebie bedzie to pewnie przekaźnik nr 2 czyli główny przekaźnik silnika, nr 1 tez musi być bo to przekaźnik pompy paliwa.....natomiast przekaźnika nr 3 ( podgrzewanie sondy lambda ) moze nie być ........pewnie zależy to od rodzaju sondy :wink:

 

I dokładnie te przekaźniki są poza skrzynka bezpieczników, pod dodatkową osłoną

Opublikowano
No i u Ciebie bedzie to pewnie przekaźnik nr 2 czyli główny przekaźnik silnika, nr 1 tez musi być bo to przekaźnik pompy paliwa.....natomiast przekaźnika nr 3 ( podgrzewanie sondy lambda ) moze nie być ........pewnie zależy to od rodzaju sondy :wink:

 

tez tak mysle ze to 2 bo i GWOZDZIU napisal ze u niego dwojka jest biala i moj tez jest bialy :lol:

 

no dobra ale co dalej sprawdzać ? moze w tym ukladzie zdaza sie jakas typowa usterka ???

no i czym to tak na prawde steruje bo przekaznik silnika to dosc ogolne stwierdzenie :mrgreen:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
hmm a myslisz ze moze tam byc jakies zwarcie / spiecie ktore powoduje zwiekszony pobór mocy ??? czy nie tedy droga ?

 

Na pewno nie sam przekaznik.

 

Zostaw przekaznik na miejscu, patrz na amperomierz szeregowo z akumulatorem i PRZY WYCIAGNIETYM KLUCZU wyszarp zlacze od

komputera silnika. moze byc sam komputer, moze jakis uklad na

zewnatrz w okolicach silnika

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

To Mozna sprawdzic inaczej

Trzeba wyjac przekaznik i zmostkowac gniazdo .

Ostanio to wyczytalem + to na przekazniku nr 30 wyjscie to chyba 87

polaczyc mostkiem z drutu bez izolacji i zobaczy co dziala ten nr 30 jest stale pod pradem.JaK SPRAWDZE W KSIAZCE TO DOKLADNIE NAPISZE

POZDRAWIAM

Opublikowano

 

Na pewno nie sam przekaznik.

 

Zostaw przekaznik na miejscu, patrz na amperomierz szeregowo z akumulatorem i PRZY WYCIAGNIETYM KLUCZU wyszarp zlacze od

komputera silnika. moze byc sam komputer, moze jakis uklad na

zewnatrz w okolicach silnika

 

No nie sam przekaznik nie jest walniety na pewno bo go wymienilem, dzieki sprawdze to złącze do komputera...

 

belgus nie rozumiem twojej idei mostkowania, mógłbyś troche jasniej wiesz tak dla laika napisać :duh: :modlitwa:

 

ps. Kochani wyjeżdzam na weekend zaraz i bede z tym walczył jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły pieknie prosze o sms-a oddzwonie (691-333-465) :modlitwa:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano

Chodzi o to, ze zalaczsz odbiornik zwierajac na krotko przewody,ktore normalnie zwiera przekaznik.Np. jak zewrzesz obwod swiatel to sie zapala.

A jak wlozysz przekaznik i nie zapala to przekaznik lezy.Dalej jak odbiornik nie zadzial to trzeba szukac w zasilani ganiazdka przekaznikaWiezs nigdy nie pracowalem jako nauczyciel i faktycznie przekazywanie przeze mnie informacji a szczegolnie technicznych moze byc troche przymulone :D

pozdrawiam

Moze ktos to lepiej wyjasni?

Opublikowano

W BMW pobór prądu ma spaść do 50 miliamperów po 15 minutach.

U mnie w E46 pobór prądu przez 10 minut wynosi 2,5 ampera,później spada do 1,5 ,a po 15 minutach do 0.05 A .

Opublikowano
To Mozna sprawdzic inaczej

Trzeba wyjac przekaznik i zmostkowac gniazdo .

Ostanio to wyczytalem + to na przekazniku nr 30 wyjscie to chyba 87

polaczyc mostkiem z drutu bez izolacji i zobaczy co dziala ten nr 30 jest stale pod pradem.JaK SPRAWDZE W KSIAZCE TO DOKLADNIE NAPISZE

POZDRAWIAM

 

Ale tu sprawdzasz tylko sprawnosc samego przekaznika ktory ewidentnie funkcjonuje poprawnie, chyba ze..wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze

miec sklejone styki!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
To Mozna sprawdzic inaczej

Trzeba wyjac przekaznik i zmostkowac gniazdo .

Ostanio to wyczytalem + to na przekazniku nr 30 wyjscie to chyba 87

polaczyc mostkiem z drutu bez izolacji i zobaczy co dziala ten nr 30 jest stale pod pradem.JaK SPRAWDZE W KSIAZCE TO DOKLADNIE NAPISZE

POZDRAWIAM

 

Ale tu sprawdzasz tylko sprawnosc samego przekaznika ktory ewidentnie funkcjonuje poprawnie, chyba ze..wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze

miec sklejone styki!

 

Sklejonych nie ma skoro na drugim przekaźniku jest to samo, poza tym można to miernikiem sprawdzić, każdy przekaźnik ma na obudowie schemat i sprawdza sie według schematu. Z tym zwieraniem to uważaj jeśli sie na tym nie znasz to możesz sobie narobić krzywdy,zwłaszcza jak to jakis obwód elektroniczny jak wcześniej zostało ustalone, sprawdz lepiej przekaźnik "na sucho"

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
To Mozna sprawdzic inaczej

Trzeba wyjac przekaznik i zmostkowac gniazdo .

Ostanio to wyczytalem + to na przekazniku nr 30 wyjscie to chyba 87

polaczyc mostkiem z drutu bez izolacji i zobaczy co dziala ten nr 30 jest stale pod pradem.JaK SPRAWDZE W KSIAZCE TO DOKLADNIE NAPISZE

POZDRAWIAM

 

Ale tu sprawdzasz tylko sprawnosc samego przekaznika ktory ewidentnie funkcjonuje poprawnie, chyba ze..wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze

miec sklejone styki!

 

Sklejonych nie ma skoro na drugim przekaźniku jest to samo, poza tym można to miernikiem sprawdzić, każdy przekaźnik ma na obudowie schemat i sprawdza sie według schematu. Z tym zwieraniem to uważaj jeśli sie na tym nie znasz to możesz sobie narobić krzywdy,zwłaszcza jak to jakis obwód elektroniczny jak wcześniej zostało ustalone, sprawdz lepiej przekaźnik "na sucho"

 

Aha, nie doczytalem ze wkladal drugi. Pchanie drutow zamiast przekaznika w tym wypadku nie ma sensu no i faktycznie mozna "zasilic" nie to co trzeba ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
A od jak dawna tak się dzieje że ten 1Amper Ci ginie?? Bo przyszła mi jedna rzecz do głowy, może jacyś magicy od alarmu gdzieś się wpinali w wiązki i zamienili przewody tak że przekaźnik jest niby rozwarty a wtedy właśnie zamyka obwód, wiesz o co mi chodzi :?:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Od jak dawna sie to dzieje ??? myśle że zaczeło sie tak dziać około 1-ego maja, alarm instalowany był w listopadzie zeszłego roku wiec to raczej nie to, byłem zreszta u człowieka ktory montował zabezpieczenia i to on pomierzył i doszlismy razem ze to po wyjeciu tego przekaznika pobor mocy schodzi do normalnego rozmiaru...

 

W weekend dalej walczyłem z tym i oto kolejne spostrzezenia,

w okolicy przepustnicy jest elektrozawór ktory służy do odpowietrznienia pompy paliwa (tak mi sie wydaje) pytanko jak długo po jeździe powinnien on pracować bo z tego co zauważyłem to u mnie pracuje cały czas ???

w pierwszej chwili myslałem ze to to wiec z podlaczonym miernikiem edpialem ten elektrozawór i pobor spadl z okolo 1.10 Ah do 0.85 Ah, wiec to nie to :( lub w małym stopniu to ...

 

Drugą rzeczą jaką sprawdziłem to przy podlaczonym mierniku wyjąłem z gniazda pod maską wtycznke komputera i pobór spadł do około 0,05 Ah no i teraz sie zastanawiam co to oznacza ???

 

Reasumując pobór spada do normalnych rozmiwarów gdy:

1. Wyjme wczesniej opisany przekażnik

2. Wyjme wtyczke od kompa

 

Macie jakies pomysły ???

 

ps. i co z tym elektrozaworem czy powinien pracowac cały czas czy nie (no chyba nie) i czy można go samego wymienić czy jest to jakis cały układ ???

 

Bede jak zwykle niezwykle dżwięczny za rady !!!

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
To co tyka po zgaszeniu silnika to elektrozawór od filtra węglowego, powinien się wyłączyć ok 10s po wyłaczeniu silnika. Poprostu odłącz go i sprawdz czy coś się zmieni nie wpływa on właściwie w żaden sposób na pracę silnika

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.