Skocz do zawartości

735i M30 Drżenie silnika parę sekund po odpaleniu a kable WN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Gdy odpalam rano silnik chodzi idealnie równo, po 5-20 sekundach zależnie od temperatury (przy niższej dłużej jest lepiej) zaczyna lekko trząść silnikiem. Przy temperaturze 40 - 50 st jest najgorzej. Na całkiem ciepłym jest lepiej ale i tak trochę rzuca.

Przejechałem tym autem ponad 30 kkm, kable nie zmieniane przeze mnie - przez poprzednich właścicieli nie wiem kiedy... świece mają z 10 kkm albo mniej.

 

Warto kupić nowe kable i czy warto kupić kable bez czujnika? Bez czujnika widzę że są dużo tańsze, prawie 200 pln.

 

Dodam jeszcze że kilka razy robiłem testy z polaniem silnika kropelkami wody i nie widzę szczególnie różnicy w jego pracy ani przeskoków iskier nocą przy takich eksperymentach.

 

Co ile wymienia się kable, tak wg książki?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano

twój problem moze lezec w ukladnie zaplonowym - na który nie skladaja sie wylacznie kable i swiece

 

z tym przebiegiem ktory zrobiles elementy ukladu zaplonowego potraktowalbym do wymiany - kable Bremi i Beru sa warte uwagi oraz swiece NGK, reszta elementow fabrycznie bywa Bremi

 

wyeliminowanie problemu moze wymagac zmiany cewki tez

 

w temacie nie polecam zakladanie niczego poza firmowymi produktami bo nie warto - daj swojej e32 to na co zasluguje

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Ja mam kable firmy jan-mor i sprawuja sie elegancko.

 

Ale te kable to chyba silikonowe? Słyszałem że silikonowe to jednorazówki bo potrafią się łatwo uszkodzić przy zdejmowaniu ze świecy lub kopułki.

Te kable mógłbym mieć za około 200 pln a za 300 pln mam NGK więc nie wiem czy warto oszczędzać?

 

Tak czy inaczej warto kupić nowe kable? Ile roboty jest z wymianą? Odpiąć od kopułki umiem zdjąć że świec też :) Tylko nie wiem jak w to wszystko jest wplątany czujnik położenia wału... czy dużo roboty jest z wymianą kabli bez niego? A może przy takich objawach powinienem wymienić tylko razem z nim bo bez niego nie ma sensu?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak sa sylikonowe. W Twoim przypadku ja tez bym bral NGK roboty nie jest duzo z godzinke trzeba poswiecic. Czujnika nie wymienialem a problem z motorem tez mialem bo nie chcial palic. Kupuj nowe oczywiscie te przewody. Czujnik ktory jest na jednym z przewodow to czujnik dajacy sygnal do rozpoczecia fazy wtrysku a nie polozenia walu. Czujnik polozenia walu masz gdzie indziej. Wymiania czyjnika na kablu jest banalnie prosta. Patrz w link.

 

http://www.janmor.pl/pl/index.php?p=oferta&s=11

Magia trzech liter - BMW
Opublikowano

Na razie zamówiłem czujnik temperatury silnika i mam nadzieje że nie będę żałował. Kable może też zmienię ale jeszcze nie dziś.

Czujnik kiedyś mierzyłem i coś mi w nim nie pasowało. To było dawno temu, potem go zamówiłem przyszedł zły i nie zamawiałem już następnego...

A objaw był taki. Na całkiem zimnym silniku opór czujnika był mniej - więcej dobry, z tego co pamiętam kilka kOhm, ale potem gdy odpaliłem opór mało się zmieniał, gdy wskazówka była praktycznie w pionie (ta na desce) wskazania oporu czujnika do ECU były trochę za duże - z tego co pamiętam około 2kOhm co odpowiadałoby mniej więcej 20 st. To chyba zbyt duża rozbieżność?

Co dziwne po przejechaniu choć 10 km i powtórnym pomiarze wynik był w normie - około 200 Ohm.

Czy ktoś spotkał się z taką formą uszkodzenia czujnika temperatury silnika?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No i zmieniłem czujnik na nowy oryginał Bosch za 50 zł. Silnik dużo lepiej pracuje gdy jest lekko ciepły 40-50 st. ale jeszcze trochę coś nie tak przy 60 st. inna sprawa że teraz muszę sobie na nowo ustawić gaz.

Stary czujnik to jakiś dziwny VDO, pierwszy raz widzę czujnik tej firmy w BMW, wydaje mi się że ktoś kiedyś dał zły zamiennik... tak czy inaczej warto mieć oryginał Boscha.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

VDO nie jest dziwną firmą, produkowała czujniki na oryginał, a także OBC i liczniki dla BMW.

 

Krótka historia VDO:

 

Historia Siemens VDO Trading Car Audio sięga aż do produktów marki Philips. W 1998 r. koncern Mannesmann VDO AG przejął interesy firmy Philips Car System. Logo Philipsa mogło pozostać na produktach tej kategorii do 2002 roku. Kolejna zmiana to połączenie w 2001 r. VDO z motoryzacyjnym działem Siemensa, w którego wyniku powstał Siemens VDO Automotive AG. (AD)

 

Wycinek pochodzi z: http://www.drabpol.pl/pliki/dnspec.pdf

 

Continental połączył się z Siemens VDO

 

Tym samym Continental AG stał się piątym co do wielkości światowym dostawcą technologii motoryzacyjnych. Dotychczasowa marka Siemensa VDO zastąpiona została przez markę Continental.

 

Latem 2007 roku firma Continental AG z siedzibą w Hannowerze zapowiedziała największą w swojej 136 letniej historii akwizycję. Zapowiedzi zostały w końcu zrealizowane i koncern technologii motoryzacyjnych Continental AG połączony został z działem motoryzacyjnym Siemens VDO z koncernu Siemens AG z siedzibą w Berlinie.

 

Tym samym Continental AG stał się piątym co do wielkości światowym dostawcą technologii motoryzacyjnych. Dotychczasowa marka Siemensa VDO zastąpiona została przez markę Continental.

Tekst pochodzi z: http://www.drabpol.pl/news.php?action=show&id=43

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.