Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego a raczej zmiany wody na płyn, ale wszyscy straszą że bmw strasznie trudno odpowietrzyć chciałbym sie dowiedzieć czy mieliście dużo problemów z odpowietrzaniem czy też może jest na to jakiś prosty sposób? Prosiłbym również o jakąś instrukcje jak spuścić starą wodę z chłodnicy bo podobno są dwa spusty..?
Opublikowano

odpowietrzasz luzujac śrubę znajdujacą się na kopułce termostatu

ja spuszczałem płyn przy wymianie termostatu i węża ale z tego co wiem jest jeden korek spustowy

Opublikowano
odpowietrzasz luzujac śrubę znajdujacą się na kopułce termostatu

ja spuszczałem płyn przy wymianie termostatu i węża ale z tego co wiem jest jeden korek spustowy

Korki spustowe są dwa- jeden na dole chłodnicy po stronie pompy wspomagania(plastikowy) drugi pod kolektorem wydechowym w bloku-ostatni cylinder.

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano

Johnny_Bravo

PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 1:23 am Temat postu:

taka mała rada .... lato zima płyn.... i po problemie raz na 2 lata wymiana..

 

jestem ZA tylko że auto kupiłem 2 miesiące temu a nie wiadomo kto co wcześniej tam wlewał więc wole wymienić

Opublikowano
Zgadza się nie wymienisz dokładnie płynu jak nie odkręcisz śruby na bloku jak pisał kolega wyżej tam z 5l też Ci zejdzie.Odpowietrzasz odkręcając śrubę na termostacie ale o tym poszukaj na forum było tego trochę.
dresta30
Opublikowano
Mi śrubka odpowietrzająca koło termostatu nie pomogła ani razu,choć wymieniałem już wiele razy.Ale mam już na to patent.Wlewam do zbiorniczka tyle płynu ile wejdzie i jadę się przejechać tak żeby zagrzać silnik do otwarcia termostatu.Wtedy ostrożnie odkręcam nakrętke od zbiorniczka(tylko uważaj i rób to powoli,bo się poparzysz).Jak odkręce ją całkiem to ściągam górny wąż od chłodnicy i tam wlewam reszte płynu.Odkąd tak robię nie mam problemów z zapowietrzeniem i jest to chyba najszybszy sposób.Pozdrawiam!
Opublikowano
Mi śrubka odpowietrzająca koło termostatu nie pomogła ani razu,choć wymieniałem już wiele razy.Ale mam już na to patent.Wlewam do zbiorniczka tyle płynu ile wejdzie i jadę się przejechać tak żeby zagrzać silnik do otwarcia termostatu.Wtedy ostrożnie odkręcam nakrętke od zbiorniczka(tylko uważaj i rób to powoli,bo się poparzysz).Jak odkręce ją całkiem to ściągam górny wąż od chłodnicy i tam wlewam reszte płynu.Odkąd tak robię nie mam problemów z zapowietrzeniem i jest to chyba najszybszy sposób.

 

bzdury gadasz kolego, tak to mozna silniczek szybko pozbawic cech uzytecznosci, nie wlewa sie na goracy silnik zimnego plynu! pozatym mozna sie poparzyc, i jak chcesz to dobrze zrobic skoro zdejmujesz waz i wpuszczasz praktycznie wtedy do cisnieniowego ikladu powietrze, zle! :duh:

 

kolego Tomek735L spusc caly plyn poprzez korek spustowy w chlodnicy, w bloku, oraz poprzez zdjecie wezy (w wezach tez tego troche zostaje) nastepnie zalej dokladnie chlodnice i zacznij wlewac plyn do bloku silnika poprzez weza (nie wiem ktory dokladnie u Ciebie), jak juz zacznie wyplywac wtedy posprawdzaj wszystkie weze czy sa w miare pelne, to by bylo na tyle z wlewaniem plynu,

nastepnie zacznij odpowietrzac "na zimno" poprzez sciskanie weza (ktory idzie od chlodnicy do termostatu) i w tym samym momencie zakrywaj dziurke w zbiorniczku wyrownawczym i tak na zmiane, sciskasz weza, zakrywasz dziurke, puszczasz weza, robisz tak do momentu gdy zacznie z dziurki leciec strumien po nacisnieciu weza

kolejne odpowietrzanie to odpowietrzanie na goracym silniku poprzez odpowietrzniki, tego chyba nie musze opisywac

 

moze i odpowietrzanie BMW nie jest za latwe, ale kazdy moze sie tego spokojnie nauczyc

 

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego Adzio po pierwsze silnik 3.5 litra jest bardzo ciężko pozbawić cech użyteczności.Mój jest chyba nie do zajechania,bo przechodził już takie katorgi,że aż sam się dziwie,że jeszcze pracuje.Twój sposób może też jest skuteczny,ale ten co ja opisałem nigdy mnie nie zawiódł i zajmuje bardzo mało czasu :lol: Pozdrawiam!
Opublikowano

kolego lokaczbmw, zgadza sie- to napewno wytrzymaly i nie do zdarcia silniczek, ale tym sposobem - uwierz mi- mozna skutecznie skrocic jego zywotnosc

 

plyn trza :) lac tak jak fabryka przykazala - zimny na zimny :D

 

pozdro!

Opublikowano

hahaha no stary!!!! wlej płyn odczekaj aż spłynie ewentualnie dolej i odpal samochód niech sobie pochodzi z 30 min przy odkręconym korku. Dolej brakującą ilość i w drogę :) nie wiem co to za wymysły z odpowietrzaniem i tym bardziej skomplikowanym odpowietrzaniem :)

 

Owszem zdarza się, że zrobi się na tyle wielki bombel że nie chce przejść ale byś musiał mieć mega pecha i w dodatku ledwo zipiącą pompę wody ;] w tedy musisz nacisnąć dolny wąż idący z chłodnicy i Ci przepchnie powietrze ale jeżeli masz taki problem to radzę już się rozglądać za nową pompą wody. Pozdro

Opublikowano
ej kupiles Opla czy BMW?? Zrob jak pisze i przestac wymyslac sobie problemy ;] to na prawde proste

 

 

to jest silnik m30 kolego który faktycznie sprawia klopoty z odpowietrzeniem . w nowszych silnikach jest uklad ktory sam sie odpowietrza ( jest zaworek w termostacie a zbiornik wyrownawczy jest umieszczony najwyzej z calego uklady ) . w m30 tak nie jest dlatego jest odpowietrznik na termostacie i czeste problemy.

Opublikowano
ej kupiles Opla czy BMW?? Zrob jak pisze i przestac wymyslac sobie problemy ;] to na prawde proste

 

 

to jest silnik m30 kolego który faktycznie sprawia klopoty z odpowietrzeniem . w nowszych silnikach jest uklad ktory sam sie odpowietrza ( jest zaworek w termostacie a zbiornik wyrownawczy jest umieszczony najwyzej z calego uklady ) . w m30 tak nie jest dlatego jest odpowietrznik na termostacie i czeste problemy.

Z całym szacunkiem Xsilver :) - zerknij sobie pod maskę e32 z m30 i czy wg. Ciebie faktycznie zbiorniczek wyrównawczy nie jest w najwyższym położeniu obiegu płynu chłodniczego?.. :wink:

Wydaje mi się, ze demonizujecie trochę odpowietrzanie m30..pierwszą użytkuję 5 lat , druga u mnie ma 2 latka...i nigdy nie było problemów z odpowietrzaniem, zaznaczam że używałem tylko zaworku na termo,rąk i płynu chłodniczego.Pozdrawiam :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano

Nie walcz z nim on kupuje samochody o połowę taniej niż inni dla tego ma zbiorniczek wyrównawczy niżej i problemy hahaha

 

aha przy każdym silniku są takie problemy i miałem je mieć z 2,5TDS i miałem je mieć z 3.0d ale jakoś miałem fart i mnie omineły

Opublikowano
Nie walcz z nim on kupuje samochody o połowę taniej niż inni dla tego ma zbiorniczek wyrównawczy niżej i problemy hahaha

 

aha przy każdym silniku są takie problemy i miałem je mieć z 2,5TDS i miałem je mieć z 3.0d ale jakoś miałem fart i mnie omineły

 

Witam

Po pierwsze - możesz darować sobie swoje prywatne ,,wycieczki'' i górnolotne komentarze,,na poziomie'' które nic nie wnoszą do dyskusji pod adresem innych użytkowników, a później budują jakże piękny obraz właścicieli BMW..

Po drugie -przyznaję, faktycznie z tego co widzę na forum, fartem jest trafić bezproblemowo działający silnik w jakimkolwiek bmw. Gdy układ chłodzenia jest sprawny to nie ma problemów z odpowietrzaniem jakiegokolwiek silnika. Tyle ode mnie.

Pozdrawiam :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
ciah po prstu kolega z forum zalazł mi strasznie za skórę :) postaram się unikać tego typu wypowiedzi. Problem opisałem i wyjaśniłem mam nadzieję, że pomogłem zainteresowanym. Przepraszam tych których uraziłem niezamierzenie. Pozdro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.