Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Co polecacie?

 

Hart z allegro za 39 pln

Bosch za 101 pln

TRW za 75 pln?

 

Czy kupując te najtańsze mogę mieć problem?

A zestaw montażowy lepiej Bosch za 59 pln czy może też można dać coś tańszego?

 

Mechanik poleca mi części Boscha ale moim zdaniem trochę drogo.

 

 

Aha i jeszcze lamerskie pytanie... o co trze szczęka ręcznego w E32? Bezpośrednio o środek tarczy czy o jakiś wewnętrzny bęben? Czy to może być tak zużyte że trzeba będzie wymienić?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Polecam te najtansze.W e32 zastosowano tarczo-bębny ,wiec hamulec zasadniczy dziala na tarcze za pomocą klockow natomiast reczny na wewnetrzny beben w tarczy.Bęben podczas eksploatacj praktycznie wogóle nie zuzywa sie,a wręcz rdzewieje.Wazne aby podzczas montazu zluzowac calkowicie linke (regulacja pod dzwignią ręcznego),nastepnie "podstawic" szczeki za pomocą rozpieraka wewnatrz bebna ,a na koncu podciagnac linke pod dzwignia recznego.Co pewien czas, nalezy podczas jazdy uzyc hamulca recznego w celu dotarcia lub usuniecia korozji wewnątrz bębna.Regulować najlepiej w taki sposob,(osobna linka na kazde koło) aby po zaciągnieciu ręcznego i próbie ruszenia "pupcia" buni rownomiernie "siadała"

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

Wymieniałem pół roku wstecz tarcze,klocki i szczęki z tyłu (BREMBO,TEXTAR i HART). Ręczny od tego czasu trzyma idealnie-oczywiście po regulacji - więc po co przepłacać...

Polecam gruntownie wyczyścić części ruchome od ,,ręcznego'' wewnątrz taczobębna a następnie nanieść na nie niewielką ilość smaru miedzianego.

Pozdrawiam ;)

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
Wymieniałem pół roku wstecz tarcze,klocki i szczęki z tyłu (BREMBO,TEXTAR i HART). Ręczny od tego czasu trzyma idealnie-oczywiście po regulacji - więc po co przepłacać...

Polecam gruntownie wyczyścić części ruchome od ,,ręcznego'' wewnątrz taczobębna a następnie nanieść na nie niewielką ilość smaru miedzianego.

Pozdrawiam ;)

 

Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem dziś komplecik szczęki Hart + zestaw montażowy + klocki do tyłu JURID w cenie wszystko 190 pln z przesyłką kurierem :) Komplet Boscha wyszedłby mnie 280 pln, też myślę że nie warto przepłacać w tym przypadku.

 

BTW. jaka jest minimalna szerokość tarczy tylnej? Bo moje są na pewno już dość zużyte, myślę że około mm z każdej strony ale chyba nie ma aż takich rygorystycznych norm jak z przodu bo przecież są niewentylowane?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
BTW. jaka jest minimalna szerokość tarczy tylnej?

 

Takie dane wprost do E32 chyba nie łatwo znaleźć dlatego napiszę wykorzystując jakieś analogie z E34:

 

- grubość pełnej nowej tarczy przedniej do E34 to 12mm, a grubość graniczna, czyli przy której powinno się wymienić, to 10,4mm

- przednia wentylowana E34: nowa 22mm, zużyta 20,4mm

- tylna pełna: nowa 10mm, zużyta 8,4mm

 

W każdym przypadku wychodzi na to, że jeżeli tarcza jest cieńsza o 1,6mm to osiąga grubość graniczną (to samo jest także w przypadku jeszcze grubszych tarcz M5)

 

Z tego co wiem, E32 735iA z tyłu ma tarcze 12mm – czyli tarcza pełna tylna w E32 nadaje się do wymiany gdy osiągnie 10,4mm grubości.

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Wymieniałem pół roku wstecz tarcze,klocki i szczęki z tyłu (BREMBO,TEXTAR i HART). Ręczny od tego czasu trzyma idealnie-oczywiście po regulacji - więc po co przepłacać...

Polecam gruntownie wyczyścić części ruchome od ,,ręcznego'' wewnątrz taczobębna a następnie nanieść na nie niewielką ilość smaru miedzianego.

Pozdrawiam ;)

 

Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem dziś komplecik szczęki Hart + zestaw montażowy + klocki do tyłu JURID w cenie wszystko 190 pln z przesyłką kurierem :) Komplet Boscha wyszedłby mnie 280 pln, też myślę że nie warto przepłacać w tym przypadku.

 

BTW. jaka jest minimalna szerokość tarczy tylnej? Bo moje są na pewno już dość zużyte, myślę że około mm z każdej strony ale chyba nie ma aż takich rygorystycznych norm jak z przodu bo przecież są niewentylowane?

 

 

Pozdrawiam

 

Myślę,że dobrym posunięciem było by wymienić również i tarcze-choćby z tego powodu że są nowe okładziny oraz klocki -problem hamulców z tyłu miałbyś ,, z głowy''-wszystko nowe :8) ..kwestia chęci i kosztów :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano

witam

 

no i niestety pojechałem do mechanika i nic nie zrobiliśmy bo coś nie tak z linką jest... zamówiona na 8-ma rano :( Kto by pomyślał ze naprawa ręcznego wyjdzie ponad 300 pln. Na co uważać przy wymianie linki? Bo mechanik mówi że trzeba demontować wydech? Jest gdzieś w necie jakiś opis jak się to robi bo nie mogę nic znaleźć.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

wymieniłem dziś linkę i szczęki od ręcznego, hamulec trzyma ale nie można zablokować kół na asfalcie. Ale to chyba w BMW normalne? Czy się mylę?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm zaczynam myśleć, że to normalne w dużych BMW. Sam co roku na przeglądzie mam jedyną uwagę - właśnie na temat ręcznego. W tym roku regulowałem go (na szczękach i lince) - i dalej jest dobry tylko do unieruchomienia autka, ale nie blokowania kół.

Przed następnym przeglądem będę zmieniał tarcze i szczęki (i znów to regulował) - wtedy będę wiedział więcej na temat tego, ile da się wycisnąć skuteczności z ręcznego (ale w 5er).

 

hej.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
wymieniłem dziś linkę i szczęki od ręcznego, hamulec trzyma ale nie można zablokować kół na asfalcie. Ale to chyba w BMW normalne? Czy się mylę?

 

 

Pozdrawiam

Mam podobnie - koła nie blokują się gdy zaciągnę ,,łapkę'' na asfalcie, ale ręczny trzyma bardzo dobrze gdy autko stoi - na równym bądź pod górkę.

Być może poczekaj trochę,zanim okładziny,,usiądą'' na bębnie dobrze i potem reguluj wg potrzeb.

Proponowano mi ponowną regulację ręcznego,ale nie czuję jakiejś specjalnej potrzeby,by ręczny blokował koła podczas jazdy na asfalcie. Wybór należy do Ciebie.

Pozdrawiam :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano

Proponowano mi ponowną regulację ręcznego,ale nie czuję jakiejś specjalnej potrzeby,by ręczny blokował koła podczas jazdy na asfalcie. Wybór należy do Ciebie.

 

Trochę mnie wkurza że mechanik który mi to robił nie oczyścił wnętrza tarczy, miał taki fajny podnośnik na którym podnosiło się całe auto. Ja na jego miejscu odpaliłbym silnik rozpędziłbym parę razy koła do większej prędkości wyhamowując je ręcznym a następnie zdjąłbym tarczy i wywalił ten syf ze środka (skruszoną rdze). A tak to chyba sam będę musiał to zrobić... człowiek płaci a nie ma zrobione jak należy :(

 

A co do działania ręcznego to uważam że powinien on również skutecznie działać jako hamulec awaryjny. Czyli hamować tak mocno na ile pozwala na to przyczepność tylnych kół.

Nie aż tak trudno o wyciek płynu hamulcowego spowodowany błędem lub czyjąś złośliwością... więc ręczny lepiej mieć mocny.

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.