Skocz do zawartości

Centralny zamek z pilota do e36


djharuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem sterownik do centralnego zamka z pilotami do mojego BMW E36 1995 rok Sedan

Pytanie czy ktoś może mi teraz powiedzieć w którym miejscu i pod jakie kable go podłączyć ? ?

To jest link schematu który był dołączony do sterownika http://obrazki.elektroda.net/60_1288704067.jpg

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chlopie czy ty w ogole czytales ten temat?? Przeciez tu sa zawarte wszytkie odpowiedzi. :mad2: :search:

Szukałem czytałem ale wole zapytać ... może ktoś to napisze jeszcze raz przejrzyście a nie 12 stron i na każdej coś innego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleznosci jaki masz sterownik masz piny 4 i 17 lub 24 i 25 pin. Masz 95 rok wiec raczej beda to piny 4 i 17 na module z 3 wtyczkami, wtyczka srodkowa . Modul za schowkiem pasazera.

Witam ponownie ...

Niestety okazało się że nie mam sterowania ani w pinach 4 i 17 czy też 24 i 25 coś po prostu jest nie tak ...

Pytanie czy istnieje możliwość podpięcia się pod główny siłownik w drzwiach kierowcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szukaj dalej .Musisz mieć .U mnie tez tak było że nie pasowały mi piny,ale teraz już nie pamiętam .O ile dobrze pamiętam to zrobiłem tak że do sprawdzenia podpiołem kabel z masą i żaróweczką i szukałem po kolei który zamknie a który otworzy.Żaróweczka nie dopuści do zwarcia :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szukaj dalej .Musisz mieć .U mnie tez tak było że nie pasowały mi piny,ale teraz już nie pamiętam .O ile dobrze pamiętam to zrobiłem tak że do sprawdzenia podpiołem kabel z masą i żaróweczką i szukałem po kolei który zamknie a który otworzy.Żaróweczka nie dopuści do zwarcia :D

Tak też właśnie robiłem kabelek po kabelku i nic ... dzisiaj będę się próbował wpiąć pod siłownik w drzwiach kierowcy zobaczymy może tam mi się uda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/alarmlepszy.jpg

 

Niestety ale u mnie ten schemat nie działa. Zrobiłem wszystko dokładnie tak jak jest na rys i nic. Do tego przestały mi działać szyby na jedno przyciśniecie - muszę teraz cały czas trzymać aby poszły do góry. W dół idą na jedno przycisniecie.

 

Robiłem dwa warianty z pinami 4 i 17 oraz z 4 i 13, do tego jeszcze dawałem sterowania plusem a później masą i też zero efektu. Tylko centralka STIG'a sobie klikała i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szyby Ci wariują to:

 

a. moduł komfortu za długo był odłączony i się rozprogramował. Szyba nie idzie do samego końca bo komputer "nie wie" gdzie jest koniec. Trzeba zamknąć szybę całkowicie i otworzyć całkowicie, żeby się moduł komfortu nauczył.

 

b. źle wpiąłeś wtyczki do modułu komfortu. Jeśli zdjąłeś z wtyczek obudowy (a pewnie to zrobiłeś, żeby mieć dostęp do pinów od tyłu) to zauważ, że teraz łatwo można wtyczkę wpiąć przesuniętą o jeden pin w tą lub w tamtą. Ja też tak kiedyś zrobiłem i szyba ruszała mi się w skokach co 5 cm.

 

c. (mało prawdopodobne) jeśli sprawdzałeś tyle kombinacji to może gdzieś puściłeś plus na masę i coś upaliłeś. Sprawdzaj zawsze kabelkiem z bezpiecznikiem albo żarówką. Jeśli wydarzyło się najgorsze (w co wątpię) to nowy moduł znajdziesz na allegro już za 50 zł.

 

Zanim podepniesz tę centralkę to weź kabel z PLUSEM (od akumulatora, od radia, whatever, ale z jakimś zabezpieczeniem) i zewrzyj z odpowiednim pinem (opisane wcześniej w tym poście, zależnie od rocznika auta) i dopiero jeśli drzwi się zamkną (otworzą), to wtedy montuj centralkę STIG. Ta centralka nie robi nic innego, tylko zwiera ze sobą odpowiednie pary kabelków.

Może po prostu gdzieś nie ma kontaktu, tam w tej wtyczce nie ma tych pinów potrzebnych więc trudno to zamontować tak, żeby grało.

 

 

PS. Po pół roku używania centralki padł mi jeden pilot - wysłałem do reklamacji. Poza oba kluczyki są już pęknięte przy nasadzie grota, od przekręcania kluczyka w stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby odżyły, czyli pewnie komfort musiał się nauczyć na nowo.

 

Dzisiaj doszedłem do ładu i sprawdziłem piny 4,13 i 17 za pomocą przewodu z żarówką i bezpiecznikiem i faktycznie +12V ( 4 otwiera, 17 zamyka, 13 rygluje).

 

Mam tylko problem z domykaniem szyb. Mianowicie po podłączeniu przekaźnika do sygnału masowego 30sek i przerobienie go na plusowy podłączam +12V 30sek do pinu 13 rygiel i nic sie nie dzieje. Jeżeli zarygluje auto i np. po 2,3 sekundach dam plus na pin 13 to wtedy szyby idą do góry. Takie to troche dziwne, bo jak pójdzie impuls stały na pin 13 to rygluje, jak na chwilę oderwę napięcie i przyłożę to wtedy dopiero idą szyby do góry.

 

Załączam link ze schematem. Myślę aby wstawić za przekaźnik jakiś timer co by opóźniał sygnał o 2sek to wtedy będzie mi zamykał szyby.

http://img815.imageshack.us/img815/3489/img023v.jpg

 

 

P.s. gdzie mogę znaleźć przewody od kierunkowskazów, bo nie chce dłubać za słupkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie przeskoczysz tego. Po prostu tak jest. U mnie było to samo. Na szczęście jest łatwy sposób, żeby zrobić to inaczej.

 

Weź ten kabelek "30-sekundowy", już po przekaźniku, i zamiast do 13 pinu, skręć go razem z tym do otwierania i podłącz do pinu 4 (otwieranie). Działa? :) możesz już nawet tę diodę teraz wywalić, nie jest już potrzebna.

 

Kierunki są pod kierownicą, w białej kostce, ona jest chyba przypięta do kolumny kierowniczej. Włącz zapłon, wrzuć lewy kierunek i sprawdzaj po kolei miernikiem, gdzie pojawi się +12V (chyba stały, nie przerywany). To samo z prawym. Wszystko było już opisane w tym wątku. Naprawdę wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi Tobie o takie rozwiązanie :

http://img42.imageshack.us/img42/5083/zdomykaniem.jpg

 

Jutro się przekonam czy takie rozwiązanie będzie u mnie działać. Czy z przekaźnika nie będzie wychodził za duży prąd (duże natężenie, bo plusy są z zapalniczki) na pin 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yep. Dokładnie tak. Tak mam u siebie i hula.

Prąd nie będzie za duży, wszędzie jest takie samo natężenie przecież (jeśli wszystkie plusy wziąłeś z zapalniczki). Problem jest raczej jak gdzieś jest za małe natężenie, np jak puścisz sygnał sterujący bezpośrednio na siłownik, bo wtedy pali się centralka STIG.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

u mnie jednak to rozwiązanie nie działa. Natomiast znalazłem wprost łopatologiczne rozwiązanie bez żadnych diod prostowniczych. Przy poprzednich konfiguracjach jak już działało ryglowanie z domykaniem szyb to nie działało otwieranie pomimo wpiętych diod.

 

Załączony poniższy schemat zapewnia działanie ryglowania z domykaniem szyb oraz potwierdzenie kierunkowskazami.

http://img838.imageshack.us/img838/4200/mojdzialajacy.jpg

 

P.s. teraz tylko zabawa z piłowaniem zapasowego kluczyka pod pilot lub dorabianie surówki.

 

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dobra napisałem też do rockybor, ale nie wiadomo czy jest więc także zapytam tutaj

 

dziś posiłkując się schematem rockybora skleciłem sterownik odkręciłem schowek i.......

 

mam fioletową wtyczkę tylko nie mam na pinie 17 żadnego kabla rozumiem, że mam tam dociągnąć ww. kabelek ze sterownika? wg schematu

 

a drugie pytanie czym się różni ryglowanie od zamykania, bo zawsze sądziłem, że zamknięte to zamknięte.........

 

trzecie +12V to z zapalniczki pociągnąć?

 

dzięki Panowie i Panie z góry za odpowiedzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pod numerem 17 we wtyczce nie tylko nie ma kabla, ale też nie ma tam pinu. Musisz dołożyć z jakiejś innej, podobnej wtyczki. Ja wziąłem z jakichś starych części komputerowych. Lutujesz to tego pinu kabel i działa.

 

2. Zamykanie to tak jak byś wcisnął "cycek" w drzwiach od środka: nie zamyka się wlew paliwa i drzwi da się otworzyć klamką od środka. Ryglowanie to tak jakbyś zamknął kluczem od zewnątrz: zamyka się wlew paliwa i drzwi nie da się otworzyć od środka (wydaje mi się też, że odcina immo, ale nie jestem pewien).

 

3. +12V z zapalniczki

 

Wszystkie powyższe odpowiedzi przewijają się cały czas w tym poście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam wszystkich teraz ja potrzebuje pomocy mam pytanie trochę z innej beczki.Problem w tym,że nie mam centralnego w ogóle i modułu komfortu w aucie bo był to kompletny golas,szyby chodzą u mnie na przekaźnikach.Mam pytanie czy mogę założyć jakiś np z allegro uniwersalny centralny z siłownikami sterowany z pilota,czy też oryginalny bmw chodź z tym jak się domyślam pełno roboty.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.