Skocz do zawartości

korek do sprawdzania ilości oleju w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z tym korkiem - nie chce się odkręcić a ja troszkę obawiam się większego klucza :). Czy tam jest zwykły gwint i można ciągnąć bez obawy o śrubę?

Macie może jakieś rady w jaki sposób można pomóc tej śrubie się poluzować?

rychu
Opublikowano

Popryskaj jakimś WD-40 czy innym środkiem penetrującym, odczekaj 15min klucz do łapy i napnij mięśnie:). Korek od skrzyni czy mostu to nie śrubeczka w zegarku, jak dawno nie był ruszany to trzeba użyć siły. Jednak podstawa to dobry klucz aby nie zniszczyć śruby, bo wtedy dopiero może być kłopot z odkręceniem.

Powodzenia.

Opublikowano

a ja tak trochę z innej beczki gdzie jest w ogóle ta śruba łatwo sie do niej dostać i jak sie sprawdza ilość oleju jest bagnet jakiś :duh:

 

 

dzięki za pomoc bo jestem zielony w tym temacie a biegi trochę ciężko chodzą ;/

 

pzdr :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Opublikowano
Nie ma żadnego bagnetu, śruba jest na boku skrzyni biegów, służy ona do wlewania oleju, spustowa jest na samym dole. Olej musi sięgać górnej śruby czyli nalewamy aż zacznie się przelewać. Aby sprawdzić poziom odkręcasz śrubę, jak jest dobrze to trochę oleju poleci, jak nie leci to wkładasz palec i sprawdzasz ile brakuje.
Opublikowano
boku po której stronie? pytam bo chciałbym odkręcić tę śrubę a nie inną domyślam sie że bez tunelu sie nie obejdzie bo trzeba pod auto sie wdrapać ;/
czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Opublikowano
klucz do łapy i napnij mięśnie:)

rozumiem, że śruba ma "normalny" gwint - czyli odkręca się przeciwnie do wskazówek zegara ;) ?

rychu
Opublikowano
W E36 odkręca się w lewą stronę czyli normalnie, u Ciebie na pewno tak samo, zresztą nie wiem czy w E46 skrzynia nie jest dokładnie ta sama co w E36. Raczej nie ma racjonalnego powodu aby w tym miejscu stosować lewy gwint.
Opublikowano
Nie rozumiem po co sprawdzać olej w skrzyni w której nie przewidziano wymiany oleju. Jeśli nie macie przecieków to sobie odpuśćcie pchanie tam łap.
Opublikowano
Trochę ciężko mi wchodzi jedynka - z tond też chce sprawdzić co łatwiejsze rzeczy ... a co do wymiany tego oleju proszę Was nie zaczynajcie się tu kłócić o to czy trzeba czy nie ... ustalmy, że wymiana na pewno nie zaszkodzi ;).
rychu
Opublikowano

Myślisz że wymiana oleju pomoże na ciężko wchodzącą jedynkę?? Raczej bym sprawdził sprzęgło, drążek biegu, wodziki, a olej to ostatnia rzecz o jakiej bym pomyślał. Ja się nie kłócę ja stwierdzam fakt, w tych skrzyniach oleju się nie wymienia jeśli nie było wycieków. A czy nie zaszkodzi>> myślę że oryginalny olej ma naprawdę bardzo dobre parametry jeśli producent nie zaleca jego wymiany. Jesteś pewien że wlejesz tak samo dobry olej do skrzyni?? Odpowiedz sobie na to pytanie.

PS. Kolego wyżej chodzi o E46 ;)

Opublikowano
Jesteś pewien że wlejesz tak samo dobry olej do skrzyni?

Oleje do skrzyni jak i do dyferencjału polecam kupować w ASO, wtedy mamy pewność, że jest to taki olej jak być powinien i wbrew pozorom będzie taniej niż w sklepie bo np. jeśli potrzebujemy 1,1L to kupujemy 1,2L żeby mieć zapas na strzykawkę i za tyle płacimy, a w sklepie jeśli nawet uda nam się znaleźć dokładnie taki jak trzeba musimy kupić min. 2L.

Opublikowano
Jesteś pewien że wlejesz tak samo dobry olej do skrzyni?

Oleje do skrzyni jak i do dyferencjału polecam kupować w ASO, wtedy mamy pewność, że jest to taki olej jak być powinien i wbrew pozorom będzie taniej niż w sklepie bo np. jeśli potrzebujemy 1,1L to kupujemy 1,2L żeby mieć zapas na strzykawkę i za tyle płacimy, a w sklepie jeśli nawet uda nam się znaleźć dokładnie taki jak trzeba musimy kupić min. 2L.

Oczywiście się z tobą zgadzam. Moje zdanie wynika poprostu z tego że sam jestem konstruktorem (acz w innej gałęzi niż motoryzacja) i wiem że jeśli firma zaleca pewne postępowanie z urządzeniem to lepiej się tego trzymać, oczywiście są wyjątki no ale raczej nie w BMW.

PS. Jeśli masz nastukane z 400tyś km to owszem warto zmienić olej, bo wszystko kiedyś traci swoje własności, ale poniżej nie warto. Oczywiście rozumiem że jak ktoś lubi pogrzebać przy swoim samochodzie to ciężko jest sobie odpuścić, no ale to świadczy bardzo dobrze o właścicielu :)

Opublikowano

To że jedynka wchodzi ciężko, to żadna rewelacja. Jeżeli poduszki skrzyni i podpora są ok, to i wymiana oleju nie pomoże. Trzeba się przyzwyczaić i nauczyć z tym żyć, a będzie całkiem klawo.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.