Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

posiadam 330i z 2002 roku, silnik działa bardzo równo, moc rozwija płynnie, brak ubytków oleju, podstawowa diagnostyka nie wykazuje błędów, przebieg 130 000 oryginalny, rozpędza się bez problemów do 250 km/h, ogólnie brak podstaw do niepokoju

 

Auto na hamowni wykazało 205 KM 186 Nm, poniżej wykres

 

http://images39.fotosik.pl/26/000ec6feddeb77d3m.jpg

 

Mechanik sugeruje wymianę przepływomierza, niestety powiedział, że nie jest w stanie skanerem diagnostycznym stwierdzić czy przepływomierz mierzy poprawne wartości - czyli wymiana w ciemno, może pomoże ..

 

Proszę o sugestie co może być przyczyną takiego ubytku mocy oraz w jaki sposób zdiagnozować ewentualny problem.

 

Filtr powietrza, filtr paliwa nie były wymieniane.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano

całkiem spory ubytek :shock: moj na hamowni VTG wykazał 231,5

Na początek proponuje wymiane wszystkich filtrów + świece+ sprawdzenie kopułki rozdzielacza i przewodóe wys. napięcia. Powiem tak jak na tak mały przebieg to bardzo dziwna sprawa, albo pomiar był źle wykonany albo masz coś poważnie uszkodzone

Opublikowano

Jaka kopułka, jakie przewody?!

 

Wykres momentu masz nieregularny, to może być przepływka.

Skoro prędkość masz ok, to sprawdź jeszcze przyspieszenie.

Opublikowano

dzisiaj byłem ponownie na hamowni, wg operatora pierwszy pomiar nie został wykonany prawidłowo ponieważ błędnie ustawiono przełożenie i nie znormalizowano wyników względem ciśnienia i temperatury.

 

Oto wynik dzisiejszego pomiaru z AFR

 

http://images26.fotosik.pl/292/c9e3095ef38550d4m.jpg

 

moment jest jak najbardziej ok, natomiast powyżej ok 4200 obr/min AFR leci w kosmos co oznacza zbyt ubogą mieszankę. Sonda AFR była umieszczona na końcu wydechu, a nie przed katalizatorem, stąd operator machiny nie był w 100% przekonany czy odczyt jest prawidłowy, czy to może jakieś "turbulencje". Lekki niedostatek mocy może jednak wskazywać rzeczywiście na brak paliwa.

 

Gdzie szukać przyczyny? :)

 

Dodatkowo dostałem propozycję modyfikacji programu, wygładzony przebieg momentu z lekkim przyrostem oraz przyrost mocy 6-8%.

Czy macie jakieś doświadczenie z takimi modyfikacjami, usunięcie dołków w wykresie momentu powinno dać odczuwalnie lepszą elastyczność...

Opublikowano

Nie mogę powiększyć tego wykresy więc nic nie widzę. Pierwszą odpowiedź jaką napisałem brzmiała -zmień hamownię. Później zmieniłem post, ale widzę, że źle zrobiłem.

Sprawdź ciśnienie paliwa oraz przepływomierz w sposód dynamiczny tzn w czasie jazdy z laptopem na kolanach :)

Nie można tuningować auta, które nie ma fabrycznych parametrów.

BTW ile kosztuje taka modyfikacja?

Opublikowano (edytowane)

serwis ze zdjęciami chwilowo przymulił, aktualny wynik 301Nm i 221KM.

 

v-tech pomorze modyfikacja programu 1300 zł

mają hamownie dwuosiową także czteronapędowcem również można podjechać, za serie pomiarów: 2 bez AFR i dwa z AFR zapłaciłem 100 zł

 

bardzo przystępne ceny wg mnie.

Edytowane przez ropucha.aga
Opublikowano
serwis ze zdjęciami chwilowo przymulił, aktualny wynik 301Nm i 221KM.

 

Dane prawie fabryczne, dałbym sobie spokój.

 

W tym modelu podobno filtr paliwa nie wymaga wymiany(info z forum, mój mechanik twierdzi inaczej), ale ciekawostką jest to, że wyposażony jest w regulator ciśnienia paliwa. Może to to.

Opublikowano
Dodatkowo dostałem propozycję modyfikacji programu, wygładzony przebieg momentu z lekkim przyrostem oraz przyrost mocy 6-8%.

kolego najpierw ogarnij ten wóz żeby była seria wymień filtr, kup dobrą pompę paliwa np.

walbro 255ph,a odczujesz różnice. Afr leci ci na łeb bo pompa nie daje rady tylko patrzeć kiedy uszczeleczka poleci jak tak będziesz jezdził dalej

Opublikowano
Dodatkowo dostałem propozycję modyfikacji programu, wygładzony przebieg momentu z lekkim przyrostem oraz przyrost mocy 6-8%.

kolego najpierw ogarnij ten wóz żeby była seria wymień filtr, kup dobrą pompę paliwa np.

walbro 255ph,a odczujesz różnice. Afr leci ci na łeb bo pompa nie daje rady tylko patrzeć kiedy uszczeleczka poleci jak tak będziesz jezdził dalej

 

kolego, z całym szacunkiem, jeżeli znałbym warsztat, który jest w stanie postawić trafną diagnozę to na pewno skorzystałbym z jego usług.

 

sam nie mam ani zaplecza, ani wiedzy żeby "ogarnąć" to auto.

 

jeżeli masz jakieś sugestie w jaki sposób i gdzie w okolicach Trójmiasta zdiagnozować problem to będę naprawdę wdzięczny.

 

Na program się nie zdecydowałem i mam świadomość, że muszę najpierw mieć w 100% sprawną serię.

 

co do wysokiego AFR przy wysokich obrotach to rzeczywiście nasuwa się kwestia ciśnienia paliwa ale niestety nie musi to wcale być to ....

Opublikowano
a najlepiej podjedź do kogoś sprawdzonego, napisz dokładnie skąd jesteś, a poradzimy, ja w Szczecinie polecę przynajmniej 2 "warsztaty" i nie są to ASO:)

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano
co do wysokiego AFR przy wysokich obrotach to rzeczywiście nasuwa się kwestia ciśnienia paliwa ale niestety nie musi to wcale być to ....

pompa zmien pompe ,a bedzie smigac toc to widać od razu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.