Skocz do zawartości

Zjada płyn i znowu rurka EGR


grzemal

Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc ostatnio po autostradzie trasa Wrocław Gliwice przy prędkości ok. 180 km/h czułem jakby huśtanie auta: to przyspiesza nieznacznie to znowy zwalni (ledwo wyczuwalne), jadąc dalej nagle zaczął mi schodzić z mocy i prędkości, ja mu gaz o beti swoje: nie nie chłopczyku koniec jazdy. Popatrzyłem na wskaźniki a tu tem. poza środkową kreską. O mówię sobie nie jest dobrze. Zatrzymuje się na poboczu otwieram maskę odkręcam korek plynu chłodzącego a tam jak w kotle buzyje. No to poczekałem ok. 10 min. dolałem płynu i jazda. Już go nie cisnełem. Dojechałem do celu ale słyszę niepokojące dźwięki z komory silnika. Otwieram klapę a tam pęknięta rurka recyrkulacji spalin od strony wydechu. [BAD] to już drugi raz w ciągu roku!!! No nic myślę przegrzał się jakieś naprężenia i szlak ją trafił. Przed wyjazdem w drogę powrotną po długim weekendzie uzupełniam płyn na full i jadę a beti zaczyna grzać mi się już przy prędkości ok 100 - 120 km/h. Uzupełniam płyn wsiadam i jadę najdelikatniej jak się da. Dojeżdżam do autostrady i jakoś dojeżdżam do Wałbrzycha bez większych przeszkód. No może wskazówka temp. wychyliła się w prawo kiedy na obotomierzu bło ok. 3500 obr./min. Na drugi dzień uzupełniam płyn ok 2 litry. Na ciepłym silniku odkręcam korek zapalam auto i sprawdzam czy nie bąbluje co mogłoby wskazaywać na uszczelkę pod głowicą. I nie bąbluje.

Dobra, teraz pytanie: GDZIE SPIERNICZA TEN PŁYN???

Dodam, ze wisko pracuje i nie ma wycieków płynu z ukladu.

O CO CHODZI??? :shock:

Jeszcze jedno pytanie: Czy mogę wyjąć rurkę recyrkulacji spalin, zaślepić otwory wlotowy i wylotowy? I czy grozi to jakimiś konsekwencjami?

Kiedyś miałem taką sytuację (zaślepione otwory bez rurki) i auto lepiej się zbierało - na pewno lepiej reagowało na pedal gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak na szybko, to wygląda na padniety termostat [skoro wisko dobre] gotuje płyn [teraz pewnie wodę,płyn gotuje sie przy wyższej temp] jak gotuje robi sie ciśnienie i wywala korkiem [zawor ciśnieniowy] Inny scenariusz to wyciek chlodnicy jesli jest maly to na gorącej szybko odparuje i nie widać pekniecia

 

Pozostałe to dramaty typu pęknieta głowica, uszczelka pod glowicą.

Uważaj na gorącym silniku nie uzupełniaj zimną wodą, czy też zabawy z korkiem - bo to bolesne i kosztowne.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad recyrkulacji mozesz usunac w zasadzie bez zadnych konsekwencji

dla silnika - ma on znaczenie wylacznie z punktu widzenia czystosci spalin.

W wiekszosci przypadkow zawrocenie czesci spalin do cylindra powoduje

nieznaczny spadek osiagow silnika.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

marcosz powiedział:

Pozostałe to dramaty typu pęknieta głowica, uszczelka pod glowicą.

Uważaj na gorącym silniku nie uzupełniaj zimną wodą, czy też zabawy z korkiem - bo to bolesne i kosztowne.

W końcy nie dolewam wody do pustej gorącej komory silnika tylko wypełnionej gorącą wodą, która minimalizuje jednak szok termiczny ponieważ zachodzi mieszanie się temperatur i nie tak gwałtowne znowu schłodzenie, a co do zrobienia sobie krywdy to sam korek odkręcałem ze 5 minut.

Psychop powiedział:

Uklad recyrkulacji mozesz usunac w zasadzie bez zadnych konsekwencji

dla silnika - ma on znaczenie wylacznie z punktu widzenia czystosci spalin.

W wiekszosci przypadkow zawrocenie czesci spalin do cylindra powoduje

nieznaczny spadek osiagow silnika.

A czy nie ma to znaczenia dla spalania stukowego, tzn. czy nie będzie się takowe odbywało, w końcy silnik dostaje czystszą mieszankę. Co z parametrami zapisanymi w mapie silnika, czy nie spowoduje to jakiś problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

marcosz powiedział:

Pozostałe to dramaty typu pęknieta głowica, uszczelka pod glowicą.

Uważaj na gorącym silniku nie uzupełniaj zimną wodą, czy też zabawy z korkiem - bo to bolesne i kosztowne.

W końcy nie dolewam wody do pustej gorącej komory silnika tylko wypełnionej gorącą wodą, która minimalizuje jednak szok termiczny ponieważ zachodzi mieszanie się temperatur i nie tak gwałtowne znowu schłodzenie, a co do zrobienia sobie krywdy to sam korek odkręcałem ze 5 minut.

Psychop powiedział:

Uklad recyrkulacji mozesz usunac w zasadzie bez zadnych konsekwencji

dla silnika - ma on znaczenie wylacznie z punktu widzenia czystosci spalin.

W wiekszosci przypadkow zawrocenie czesci spalin do cylindra powoduje

nieznaczny spadek osiagow silnika.

A czy nie ma to znaczenia dla spalania stukowego, tzn. czy nie będzie się takowe odbywało, w końcy silnik dostaje czystszą mieszankę. Co z parametrami zapisanymi w mapie silnika, czy nie spowoduje to jakiś problemów?

 

Nie, EGR wlacza sie tylko w bardzo okreslonych warunkach - specyficzne temperatury i czesciowe uchylenia przepustnicy. Zasadniczo to co

silnik "wsysa" przez EGR uznawane jest za czesc ladunku cylindra ktora

w zasadzie nie bierze juz udzialu w zadnych reakcjach - taki "balast".

 

Na amerykanskim forum merca czytalem o masowo zaslepianych

polaczeniach EGR.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął bym od sprawdzenia czy w oleju jest płyn lub olej w płynie chłodzącym. Jeżeli po ostrej jeździe po odkreceniu korka wlewu oleju nie widać mazi, i płyn jest czysty to narazie bym sie wstrzymał z podejżewaniem głowicy. Grzać sie moze bo skoro układ jest nieszczelny(bo gdzies woda ucieka ) to układ jest zapowietrzony. Moze ci lać z nagrzewnicy, niewidać tego, ale czuć i szyby parują, a moze uciekać z chłodnicy podczas wysokich cisnien sączy sie i zaraz odparowuje. W nocy cisnienie spada a nawet panuje podcisnienie i zasysa powietrze i sie zapowietrza układ. A układ zapowietrzony to grzanie silnika. I ostrożnei z dolewaniem zimnego płynu do gorącego układu, bo wlewając szklaneczke temperatyra sie "wymiesza, ale dwa litry zimnego płynu moze narobic bałaganu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.